Askeri sınav skandalı

Askeri kurumların açtığı sınavların geçmiş yıllardaki "hizmete özel" gizlilik dereceli sorularını internet sitesi aracılığıyla CD içinde sattıkları iddiasıyla bir uzman çavuş ve eşi gözaltına alındı.

Askeri sınav skandalı

Uzman çavuşun evinde yapılan aramada, TSK'ya ait üç kuvvet ile jandarma komutanlığının sınavlarına hazırlık CD'leri ile askeri hakimlik ve meslek içi sınavlarının soru kitapçıkları bulundu. Milliyet'in haberine göre; Genelkurmay Başkanlığı Adli Müşavirliği, Türk Silahlı Kuvvetleri'yle bağlantılı yayınlar yapan askerler.org adlı internet sitesinde "Hizmete Özel" gizlilik dereceli bilgileri de içeren bir CD'nin satışının yapılmasıyla ilgili adli soruşturma başlattı. Adli Müşavirliği'n yaptığı hazırlık soruşturmasında, halen Diyarbakır'da görev yapan ve batıya tayini çıkan bir uzman çavuş ve eşinin söz konusu gizlilik dereceli bilgilerin ve geçmiş sınav sorularının sızdırılması ve satışıyla bağlantısını tespit etti.

KENDİSİ MERKEZ KOMUTANLIĞI'NDA EŞİ EMNİYET'TE SORGUYA ALINDI

Bu tespitlerin ardından Genelkurmay Başkanlığı Adli Müşavirliği, Ankara Özel Yetkili Cumhuriyet Başsavcı vekilliğine resmi yazıyla konuyu iletip uzman çavuş M.E. ve eşi E.E.'nin gözaltına alınmasını istedi. Bu talep üzerine dosyayı inceleyen özel yetkili savcılık, uygun görüş verip Ankara Emniyeti'ne geçen cuma günü talimat yazısı göndererek iki şüphelinin gözaltına alınması talimatını verdi. Talimat üzerine harekete geçen Terörle Mücadele Şubesi ekipleri, pazartesi sabahı erken saatlerde uzman çaöuş M.E. ve eşi E.E.'yi gözaltı aldı. Uzman çavuş M.E. halen TSK'da görev yapması nedeniyle Merkez Komutanlığı'na teslim edilirken, eşi E.E. ise Terörle Mücadele Şubesi'nde sorguya alındı.

Zanlıların evinde yapılan aramada ise "Askeri Hakimlik Sınavlarına Hazırlık", "Konu Özetleri Askeri Personel Meslek İçi Sınavlarına Hazırlık Kitaplar Serisi" başlıklı çok sayıda kitap ile, "Kara Kuvvetleri Komutanlığı Askeri Sınavlara Hazırlık CD'si", Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Askeri Sınavlara Hazırlık CD'si", "Hava Kuvvetleri Komutanlığı Askeri Sınavlara Hazırlık CD'si", "Jandarma Genel Komutanlığı Askeri Sınavlara Hazırlık CD'si" yazılı dokümanlar ve aynı başlığı taşıyan CD ve DVD'ler, taşınabilir bellekler, cep telefonları ve 7 bilgisayar ana belleği bulunarak el konuldu. Şüphelilerin sorgusu devam ederken, polisin elde edilen dijital verileri savcılık talimatı üzerine incelemeye aldığı öğrenildi.

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 33 yorum
yok satmamıştır. askeriyeye yakın olanlara vermiştir. askeriye babalarının çiftliği ya
tabi ya bütün suçları zaten hükümet işliyo bizim ülkede zaten suç yada suçlu yok... bu ve benzeri olaylar hiç bu akp den önce olmuyodu şimdi niye oluyo acaba ...nasıl bi mantık bunlarınki anlamıyorum ki
Askeriye?? Ayrı dünya. Askerliğini yapan kişilere bir anket yapsınlar. Yüzde kaçı askerliği seviyor ve onlaylıyor yada gerekli buluyor.
askeriyede mantık yoktur. ama askerlik adamı adam eder.
helal sana kardesım,yada Asker lıkten ne almıs bırdaha Askerıye nın önunden gecmek ıstermı soorunn!
kesinlikle akp nin işidir sahte sarıklı askeride tamamen ele geçirmek istiyor
Hazırlık sınavla ilgiliyse bunun nesi suç...
nedense bu skandallar akp zamanında arttı artık sporcularımız bile dopingli çıkıyor Türkiye ne halde geldi KPSS skandal orda skandal burda skandal hükümetin kendisi skandal
ekp li değilim.... acaba bu dönemde usulszlükler dagha çabuk mu bulunuyor..her dönem bu tıp seyler vardır. önemlei olan gelecek kaygısını ortadan kaldırmak.
Yanlis soylemissin ben duzelteyim: Akp bu skandallari aciga cikartiyor. Polis ve askerin istihbarati hic olmadigi kadar akp sayesinde guclu ve dinamik.
uspartaya katılıyorum daha önceden ortaya çıkmadığı için kimsenin haberi olmuyordu
haha akp sevdasına kapıldınız gidiyorsunuz maxxus ve maydin görecez az kaldı çok az kaldı :D
Gerzek kardeş madem AKP'nin skandalı örtbas ederlerdi. Acaba Tayyip'le uzman çavuş ortaklar mıydı? keMAL'in seçmeni MALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
türkiye temizleniyor bu dönemde
ESKİDEN HERKESİN YAPTIĞI YANINA KAR KALIYORDU. ŞİMDİ CEZALANDIRILIYOR İŞTE.. BUNDAN NEDEN RAHATSIZ OLDUN ELEMAN ??? YOKSA SANA DA MI SORU GELİYORDU ???
Doğuda üniversite sınavlarında soruların cevapları görevliler tarafından sınıfa veriliyordu. Bu işi ciddiye aldıkları için bu skandallar ortaya çıkıyor. Hiç olmadığı kadar güvenilir sınavlar. En azından yazılı sınavlar eşit şartlarda.
Hazırlık CD ve kitapları askeriye içinde maden niteliğinde kimse ne notunu ne de kitabını paylaşır ki geçmiş yıllarda çıkan sorulara ulaşmak neredeyse imkansızdır. Bahsedilen sınavlar 17-18 kitaptan karma olarak hazırlanır ve ufak bir cümle bile gelebilir koca kitaptan. Uzman arkadaşımı ve eşini duyarlı davranışları için tebrik ediyorum. Bu Uzman Çavuşum bu sorulara nasıl ulaştı bi ona da bakmak lazım. Kimler aldı? Kaç senedir bu satışı yapıyorlar? Kaç senedir haksız yere yetersiz insanlar bu sınavları kazanarak hak etmedikleri mevkilere getirildiler? Kul hakkı yiyin beyler gün yakındır.
30 agustos yaklaşıyor orduyu karalama kampanyası hızlandı.tasviye var sanırım.yok tecavüzcü uzmanlar yok sorular yok uludere emiveren askerler.yaylım ateşi başladı.
ulan arkadaş hazırlık soruları deniliyor üniversite sınavına gşrecek öğrencilerde hazırlık sorularını kırtasiyelerden alıp çalışmıyorlar mı ? ne yani bulunamayacak bir şey mi askeri hakimlik sınavı hazırlık soruları ulan ne kadar saçma ne kadar ucuz şeylerle uğraşılıyor gören görmeyen de sınav sorularını sattı sanacak... bire şu haber başlığına bak gülmekten yıkıldım doğrusu
Hizmete özel ne demek biliyor musun? Demek ki herkeste her yerde olan sorular değil.
Bu ülkede sınavlarda kopya çekilmesi aşıldı artık, memlekette sınava girmeyenlerin üniversitelere atanması olaylarına bile alışıldı. Akp ahalisi ikna olmuş zaten. İkna olmak için okumalarına gerek yok onların, işin ucunda para ve çıkar olsun yeter. Yahuu böyle haberleri koyup güldürmeyin milleti, AKp kim sınavda adalet kim ? Akp kim demokrası kim ? AKp kim müslümanlık kim ?
adı üstünde askeri okullara hazırlık kitapcıkları bunu herkes bulubilir bunun altında başka şeyler vardır. cemaatlerle ilgili alınmayan öğrenciler vardır kesin
haha ağlamayın oğlum nerde patlama olsa bizim elimize önceden istihbarat gelmişti diyorlar ölen öldüğğüyle kalıyor somaliyide esad bombalamıştır allahın teröristleri el nusrayı ülkeyi alan kim skandalsınız oğlum kabul edin somalyiidemi esad yaptı .Belasınız siz bu ülkenin başuına başka bir şey değil
uzman kardeş,, AÜKHE nin cd si varmı,, ocakda sınav varda biraz çalışayım :)
yorumlara bakılırsa artık türkiyede suç yada suçlu yok bütün işlenen suç ve suçların hepsinin nedeni hükümet... böyle ahmaklar oldukça daha avrupayı çok geriden takip ederiz
nedir bu sizdeki Avrupa manyaklığı ya :-)
BAŞKASININ HAKKINI YEMEK VE BİR ÖMÜR BOYU MAAŞ ALDIĞI İÇİN ÇOK BÜYÜK GÜNAH VE VEBALLİDİR. ANCAK ÖYS DE ALİ DEMİR Mİ ÇELİK Mİ BİR ÇOK USULSÜZLÜK OLDU KABULLENMEDİLER. BUNDA DA KİMİ DOKTOR KİMİ MÜHENDİS OLACAKLARDI HAKLARINI YEDİKLERİNDEN DOLAYI AYNI ŞEKİLDE ÖMÜR BOYU KUL HAKKI OLDUĞUNDAN DOLAYI SEBEP OLANLARDA CEHENNEMDE YANACAKLARDIR VE İNŞALLAH YAPMIŞLARSA YANSINLAR.
bu olayıda hükümete maleden müthiş kişiliklerimiz var
OLUR BÖYLE ŞEYLER BURASI TÜRKİYE...
destanyazar1kere; Bunlar her zaman vardı kimse ses çıkarmıyordu, şimdi ses çıktığından böyle algılıyorsun.
Bu tür yayınlar zaten piyasada satılıyor. Yasak değil serbest bildiğim kadarıyla.
jandarma genel komutanlığın'da böyle bir şey olursa demek ki ülke için istihbarat belgeleri'de başka ülkelere veriliyor veya servis ediliyor daha 1 hafta önce Mit Personeli eğlence düzenlemiş hepsi deşifre olmuş bu kurumlarda personele gizlilik öğretilmiyormu bi açıp tarihlerindeki insanlara baksınlar ? düşündürücü
böyle birşey olmuşsa bile asıl dönenleri bilseniz o zaman hayret edersiniz.
Diğer Haberler