Türkiye'nin düşmanlarını korkutan hamlesi

Savunma sanayii projelerine ve milli yazılımlara ağırlık vermesini isteyen Başbakan Erdoğan, füze sistemleri konusunda da İran'ı örnek gösterdi.

29 Aralık 2011 12:55
PAYLAŞ
TWITTER
Türkiye'nin düşmanlarını korkutan hamlesi

sanayiinde yerli üretim ve yüksek teknoloji konusunda TÜBİTAK'ı görevlendiren Başbakan Erdoğan, "İran'ın 2 bin-2 bin 500 kilometre menzilli leri var.

Milli silahlarımız

YAŞ toplantısında komutanlara sordum, 'Bizim füzelerin menzili ne kadar?' diye. En fazla 150 kilometre. Bu olmaz, geliştirmemiz lazım" dedi.

Habertürk gazetesinin haberine göre; Başbakan Tayyip Erdoğan başkanlığında önceki gün yapılan Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu toplantısına 13 bakan, bakan yardımcıları ve ilgili bürokratlar katıldı.

Erdoğan toplantının basma kapalı bölümünde yaptığı konuşmada Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) için hedef koydu. Kurumun savunma sanayii projelerine ve milli yazılımlara ağırlık vermesini isteyen Başbakan Erdoğan, füze sistemleri konusunda da İran'ı örnek gösterdi.

Erdoğan "Komşumuz İran 2 bin-2 bin 500 kilometre menzilli füzeler yaptı. YAŞ toplantısında komutanlara sordum. 'Bizim füzelerimizin menzili ne kadar?' diye. 'En fazla 150 kilometre' dediler. Bu olmaz. Bunu geliştirmemiz lazım" diye konuştu. Başbakan Erdoğan sözlerini "Kapı komşumuz İran'da bu var. Tamamen yerli; Avrupa'dan bağımsız olarak kendisi üretiyor. Ambargoya rağmen bunu yapıyor. Biz de yapabiliriz. Sizden bunu istiyorum" diye sürdürdü. ATAK helikopteri projesinden de söz eden Erdoğan, 2013 yılında seri üretime başlanacağını hatırlatarak, helikopterin ve füzelerin tamamen Türk savunma sanayii eliyle yerli üretim olması gerektiğini söyledi.

GİZLİ PROJELER

Toplantıda TÜBİTAK'ın en genç başkanı olan 40 yaşındaki Prof. Dr. Yücel Altunbaşak da kuruma bağlı Savunma Geliştirme Enstitüsü'nün (SAGE) çalışmalarını anlattı. Savunmaya yönelik projeler bulunduğunu belirten Altunbaşak, Türk Silahlı Kuvvetleri için radar ve denizaltı sistemleri ile yazılımlar geliştirdiklerini söyledi. Projeleri dinleyince memnuniyetini ifade eden Erdoğan, "Bunlar güzel şeyler, bunları geliştirin. Savunma sanayiinde daha fazla proje üretin" talimatını verdi.

'RAFTA KALMASIN'

Toplantıda, ABD'de olduğu gibi Savunma Geliştirme Ensitüsü'nün ticarileşmesi, hayatın içine girmesi kararlaştırıldı. Projelerin rafta durmadan bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğine vurgu yapılırken Türkiye'nin ihracatını artıracak, katma değer yaratacak, orta ve uzun vadede cari açığın azaltılmasına etkisi olacak projeler geliştirilmesi istenildi.

TÜRKİYENİN FÜZELERİ

J600-T YILDIRIM: Menzili 250 kilometre. 600, daha sonra 1500 km. menzile çıkarılması hedefleniyor.
JAGUAR: Çin teknolojisiyle üretiliyor. Menzili 150 kilometre civarında.
TOROS: 1999 yılında TSK envanterine girdi. Çok namlulu roketatarları andıran Torosların menzili 100 kilometre.
ATTACK-MS: ABD'den satın alınan füzelerin menzili 165 kilometre.
KASIRGA: Dört lançerli çok namlulu roketatardan oluşuyor. 150 kilogramlık savaş başlığı ile 100 kilometre ötedeki hedefi vurabiliyor.
HEDEF: Birkaç yıl içinde 1000 kilometre menzile ulaşabilecek füze teknolojisi elde etmek. Sonraki hedef ise 10 bin kilometre menzilli kıtalararası füze yapmak.

UZAKDOĞU ÖRNEĞİ

Türkiye'nin Ar-Ge çalışmalarını 10 yılda 2 katına çıkardığı saptamasının yapıldığı toplantıda Güney Kore örneği masaya yatırıldı. Güney Kore'nin GSYİH'sının yüzde 3'ünü, Türkiye'nin ise yüzde 0.84'ünü Ar-Ge için harcadığı belirtildi. Bunun sonucunda Güney Kore'nin büyüyen ekonomisinde Samsung, Hyundai, Daewoo, LG gibi markalar çıkardığı belirtildi; "Bizim niçin Nokia'mız, Samsung'umuz, yerli otomobil markamız yok" denildi. Toplantıda Çin örneği de verildi.

2023 YERLİ VİZYONU

Toplantıda; Türkiye'nin 2023 yılında yerli otomobil, yerli uydu, yerli uçak ve yerli tren vizyonu da ortaya konuldu. ABD'nin 1961 yılında Ay'a gitme hedefi koyduğu, 1969'da bu hedefi gerçekleştirdiği vurgulandı.

Anahtar Kelimeler:

: 29-12-2011 22:12

bu zamana kadar ben hiç böyle bir devlet adamı görmedim en ufak meseleden en önemli güvenlik sorunumuzu bile unutmayan her şeyin bilincinde bir başbakan dostunu düşmanını bilen hiç bir güçten çekinmiyen ülkemizin süper güç olması için gecesini gündüzüne katan bir insan ben önünde saygı ile eyiliyor sana oy vermedime pişmanım diyorum eğer biz her yönden güçlü olursak bize kafa tutan israil fıransa filan önümüzde eğilmesse na merdim silahlanmaya mecburuz

onursuck : 30-12-2011 16:12

tamam herkezin görüşüne saygım var. belki dediginiz gibi bu adam dogru kişi. belki ülkemiz o kadar geri kaldıki bazı şelerde anca bukadar oluyor. buraya kadar saygım var. ama 1 min demekle fransaya sözde kafa tutmakla olmaz bu işler . neymiş kanuni sultan süleyman mektubu. onu bile yanlış sundular . o konuda bile rezil olduk. kıbrıstaki petrol yataklarına ne oldu. hani müdale ederdik. niye üstünü kapadılar. biz okadar geri kafalı bir ülkeyiz ki daha ne nedir onu bile kavruıyamıyoruz. çipli kimlikleri 5 yılda çıkaramadılar. roket yaparsak 100 yıl falan alır.

: 29-12-2011 20:12

bakıyorumda akp li arkadaşlar hepiniz buralardasınız. ama diğer haberlerde hiç görünmüyorsunuz. hala siz bunlara inanıyormusunuz. ülke elden gidincemi özünüze döneceksiniz. millet açlıktan nefesi kokuyor. asgari ücret zammı ortada vekil maaşlarıda ortada. açılım oldu kaç şehit verdik. şimdi açılmaya devam diyorlar. onlarda niye yorum yapmazsınız acaba.... devam edin siz durmak yok nasılsa.

tates84 : 04-02-2012 11:02

asgari ücreti pirim yapmak için kullanmıyoruz gerçek ortada. senin 20 sene önceki teknoloji de ortada. eskiden bizim askerimizin başına kimse çuval geçirmedi. yada sizin büyük şeyhiniz feto neden türkiyeye gelmiyorda amerika koruyor onu. neden orada. sen generaller köşklerde yatıyor diyorsun da neden vekillerinin maaşlarını yaptıklarını tyayyibin istanbul belediye başkanlığı dönemindeki yolsuzluklarını sorgulamıyorsun. sen nasıl bir gözlük takıyorsun. yabancı sermayeyi neden sorgulamıyorsun... merak etme herşey ortada. kalkınma diyorsun ya. iç ve dış borcuda sorgula ozaman anlarsın.......

hmtnlhnm : 29-12-2011 21:12

10 yıldır ülke elden gidiyo diyosunuzda giden ney onu göremedik daha, sizin akıllarınız gidiyo adam olaydınızda sizin zamanınızda yapsalardı, çıkıp komutanları savunuyosunuz komutanların yaptıgı ortada milli gelişme sıfır askeri icraatlar teknoloji kullanımı sıfır ordu sıfır eklde varsıfır şimdiye kadar ülkeye ne vermiş bu generaller 1 füzemiz bile yok, çıkmış ülke elden gidiyomuş, zerdali kafa komutanlar lüks köşklerde villalarda emekliliklerini yaşarken bişey demiyonuz çıkmış askeri ücretle pirip yapmayı deniyonuz...

: 29-12-2011 20:12

öyle temenli ediyorumki(2023) edefine ulaşabilmek gerci bu hükümet ozamanakadar kalırsa ben bnun olacagına inanıyorum dahagüzel şeylere imzaalrın atılmasınıda bekliyorum tabiki bugunekadar askerin işi başkaydı ikdidarların yolunu kesmek be biletin inanclarıyka kişilikelriyle ugraşmaktan zaman bulamadılar sanırm ..

: 29-12-2011 19:12

yok paralı askerlik çıksın bedelli olsun para gelsin para gelsin bu gelen parada geldiği gibi uçuyor sonuçda ,ülke savaşa girse yine bedelliler geride yada ülke dışında ,yok ben bedelli yaptım işim vardı vatanımı senden çok seviyorum yok yaşım gecdi,bende paramı veriyorum az paramı demeyin bırakın,yine bu vatanı koruyacak olan yine fakir evladı siper edecek vucudunu vatanı icin dini icin bayrağı için ezanı için yine bedeli ödüyecek canıyla koluyla bacağıyla ,bırakın ya dökülen bir araba gibi ülke dışı janjanlı motor sıfır,başbakan ne yapsın tek başına düzelt düzelt bitmiyor..adamlr uzayda biz?

: 29-12-2011 19:12

Ordu iritacayla uğraşıyor,ordu kendi görevi dışında herşeye bulaşmış,yan gelip yatıyorlar,milletin vergilerini çatır çatır yiyorlar..bırakın füzeyi menzili neyi var ki,adamlar bilimde ilimde ilerlemiş bizimkiler hala irticaydı başörtüsüydü uğraşıyorlar.bırakın milletin dinini imanını giyinişini..ilme önem verin bilme önem verin başı örtülü insan füze yapamazmı ülkesini koruyamazmı abdestinde namazında insanlar imam hatipliler orduya faydası olmazmı..dışlamışsınız insanları damgalamışsınız..şimdi görünen ne içler acısı bir ordu.adamlar uzaydan fuze vuruyor biz daha menzili yok fuzelerin

: 29-12-2011 19:12

ASELSAN BUNDAN 4-5 SENE ÖNCE NELER ÜRETTİ DE ADAMLARIN SESİNİ KESTİNİZ.NEDEN?

: 29-12-2011 18:12

asker bu zamana kadar hep kendi cebini geliştirdi,helal olsun başbakana ama bu paşaların çoğunun temizlenip gençlerin gelmesi lazım.

: 29-12-2011 18:12

helal olsun Erdoğan a

: 29-12-2011 17:12

RAHMETLİ TURGUT ÖZALDAN BUYANA HİÇBİR HÜKÜMET TAŞ ÜSTÜNE TAŞ KOYMAMIŞ TAKİ AKP GELENE KADAR ERDOĞAN GELENE KADAR İYİKİ GELMİŞSİN SN ERDOĞAN SENDE OLMASAYDIN BU ÜLKENİN BU ORDUNUN HALİ NE OLACAKTI BU GİDİŞLE KIRIKKALE PİYADE TÜFEĞİNE DÖNECEKTİ YAZIKBE YAZIK PAŞALAR 150KM NE DEMEK TABİ ONLARIN TEK DÜŞMANI VARDI ODA HALK ONADA 150KM YETERDİ DÜNYADA TEK DÜŞMANLARI VARDI MUHAFAZAKAR DİNDAR OLAN KENDİ HALKLARI ONLAR FÜZELERLE NİYE UĞRAŞSINLARKİ NAMAZLA BAŞÖRTÜSÜYLE UĞRAŞMAK VARKEN EY GAFİLLER KIBRIS HARBİNDE BAŞIMIZA NELER GELDİ NE ÇABUK UNUTTUNUZ.BAŞBAKANIM ALLAH KUVVETİNİ ARTTIRSIN...

: 29-12-2011 17:12

Bir aralar silahlarımızı kullanamıyorduk. Genelkurmay başkanı vs. Ordudaki şerefsizler temizleniyor. Şu aralar pkklıların gebermesinin gündeme sık sık gelmesi, yapılan baskınlar.. Bazıları inanmasada bazıları davasında mücadele veriyor.

: 29-12-2011 17:12

düşmanlarımız bu hamleleri görünce gülmekten ölebilir:))))))

: 29-12-2011 16:12

füze,uçak vs.yapan ülkeleri incelerseniz oradaki yöneticilerin halkını soymadığını ve dürüstçe yönettiğinide görürsünüz.Örnek RUSYA-PUTİN.Hadi bir kişi çıkıpda Tayyip hoca ile PUTİN'i bir kıyaslasın bakalım,bizimki putinin 100 km yakınından geçebiliyormu??Hadi buyrun AK çılar..

hasan.gulbay : 29-12-2011 19:12

evet bir kişi çıkdı ve kıyaslama yapdı:ülkeni çok küçük görme,ülkeni yönetenleride çok aciz ve hor görme,kimse kimsenin hakkını yemez,kıyaslama yapalım ,en kısa tarihe bakdığımız zaman.rusya afganistan da milyonlarca kişiyi öldürdü.neden?Hani senin Putin'in çalmazdı ,8 Ağustos 2008 rusya Osetya'ya girdi yani Gürcistan şehirlerini yakdı yıkdı ve ne varsa tanklara bağlayıp çekdiler.o koca ordu ve zengin putin çalıp çırpmıyor deymi.unuttunmu bunları daha sayayımmı.adamlar dünya ya doğal gaz veriyor zenginlik içindeler hala ülkeleri sömürüyorlar.sende kalkmış başbakanımıza ve yöneticilere iftra at

: 29-12-2011 16:12

İnaşallah gerçekleşir..Birileri gelip rafa kaldırmak zorunda kalmayız..umarım..insansız uçak projesinde olduğu glbl......

: 29-12-2011 16:12

Yeni bir rant kapısı açılıyor anlayacağımız.. Okul servislerinin ihalesinide oğluna verirsin gül gibi geçinir gidersiniz....Buna helal olsun başkanım diyen dalkuvuklar nedeninide açıklasalar çok makbule geçer....

enisito : 29-12-2011 17:12

yanlış habere yanlış yorumu yapmışsın :):)

: 29-12-2011 16:12

Guzel dusunce ancak rafta kalmassa..

: 29-12-2011 16:12

komik. şi,mdiye kadar akılları nerdeydi. savas kapımızda. daha askerimizin üzerindeki tesisat bile tam degil . askerin zırhı yok . 10.000 km - 1000 km roket. buda çok komik afedersin ama bu roket nasıl yönlendireceksiniz . yerli gps uydularımız bile yok. avrupanın amerikanın gps uyduları ilemi yapacaksınız. daha sayayım eksikleri. yedek parça sorunu var eldeki aletlerde. bir kısmı yatıyor ordudaki aletlerin parca gelmemesinden. bu sanayi ile alakalı. nerede benim vergilerim orduya gitmiyorsa ne yapıyorsunuz siz. yarın savas olsa türkiye afganistan gibi olur Allah göstermesin.

: 29-12-2011 16:12

Çoook geç kalınmış bir karar.Bunun yanı sıra elimizde ne olduğunu açıklamanın da bir anlammı yok yani.Belki o bilgileri başkaları açıklasaydı ''devlet sırrı'' kapsamına sokup soruşrurma açılırda.Gerçi şimdiye kadar yapılanlar da hep aynı yani demekki halaa ders alınmamış.

: 29-12-2011 16:12

helal olsun başbakana bundan öncekiler uyudu uyudu ismet inönü hayini kapattı ankaradaki uçak fabrikasını tayyip açtırdı helal olsun

atillageo06 : 29-12-2011 17:12

lan man kafalı bilip bilmeden konuşma salak o fabrikayı rahmetli inönü deyil menderes hini kapattı lavuk

srfszoglusrfsz : 29-12-2011 17:12

hain senin babandır- zoyssuz

samet_30 : 29-12-2011 16:12

Ankaradamıydı o uçak fabrikası ve Tayyib ne zaman uçak fabrikası açmış. Anlamıyorum sizi..

: 29-12-2011 16:12

Ülkemizin sağına soluna iyice bir bakalım.Haritayı gözünüzün önüne getirelim.Türkiye silah konusunda en son teklolojiyi takip etmek durumunda.Ne gerekiyorsa yapmalı.

: 29-12-2011 16:12

umarım en kısa zamanda herşeyi kendimizin üretebildiği bir ülke konumuna geliriz.

bedel_olsa_omrume : 29-12-2011 17:12

bu ulke yillar once nukleer teknolojiye gecmeli idi.Bu hukumet ise hizli basladi ama nedendir bilinmez hersey unutuldu.Bu olanlar sadece milleti uyutma taktigidir

: 29-12-2011 16:12

Bazılarımız Hala Atatürk zamanında kalmış , Ruhu şad olsun .. R. Tayyip Erdoğana'a gelince bu kararlar sizcede çok geç değil mi ? Madem masaya koydunuz neden 2012 de baslamıyorsunuz ? Hep 1 yıl öteye atıp tutuyorsunuz , yinede umarım ben yanılıyorumdur yaşayıp görüceğiz

gc.han : 29-12-2011 16:12

Konulan proja önce ölçülüp biçilir ha deyince yapılmaz. Bunu bile demese daha kötü değil mi ? 50 yıl yerinde sayan bir millet daha yeni yeni yerli üretime geçiyor. :)Bir anda atomu parçalamalarını beklemeyin.

: 29-12-2011 15:12

4 BİN YILLIK MEDENİYET KOMŞUMUZ İRANI YAKINDA AYNEN SURİYEYİ BİZE DÜŞMAN ETTİĞİNİZ GİBİ DÜŞMAN EDECEKSİNİZ. GİDİŞATIMIZI GÖREMİYOR MUSUNUZ? TÜRKİYE, ABD GÜDÜMÜNDE BÜYÜK ORTADOĞU PROJESİNİN TETİKÇİLİĞİNİ YAPAR HALE GELDİ. MALATYADA ŞU AN İRANA DOĞRULTULMUŞ BİR FÜZE KALKANI VAR. KİMİ KORUYACAĞIZ, HRİSTİYAN BATIYI KİMDEN KORUYACAĞIZ MÜSLÜMAN DOĞUDAN. BİZ EŞEK OLDUKÇA SIRTIMIZA SEMER VURANDA FÜZE YÜKLEYENDE ÇOK OLUR, ŞU VAR Kİ YARIN ÖBÜRGÜN SAVAŞ ÇIKSA İRAN, TÜRKİYEYİ VURSA KİMSE, TAYYİP VE HÜKÜMETİN ALDIĞI BU KARARLAR YÜZÜNDEN SAVAŞA GİRDİĞİMİZİ HATIRLAMAYACAK BİLE.

can0735 : 29-12-2011 16:12

senin gibi hainler oldukça hiç bir zaman kendimizi silahlandıramayız ,allahtan şimdiki hükümet senin gibi ülke hainlerini takmıyor

neon68 : 29-12-2011 16:12

İran yüzyıllardır Türkleri daha doğrusu Sünnileri en büyük düşmanı olarak görüyo sen daha neyin derdindesin??

camece34 : 29-12-2011 16:12

Yorumunda yazdiklarin ve tesbitlerin tamamen dogru.Turkiyede insanlarin yarisi akil tutulmasi yasiyor son 10 yildir.Dilerim bir gun gelir toplumun buyuk cogunlugu korlukten kurtulur ve bu olanlari gorur...

: 29-12-2011 15:12

inşallah daha güçlü bir türkiye için bu çalışmalar rafta ve lafta kalmaz

: 29-12-2011 15:12

ÇALIK grubuna 1 milyar dolar verip yaptır başbakanım.türkiyedeki bütün işleri onlar biliyorlar:))

eyupulusoy : 29-12-2011 16:12

sen biliyorsan sana versinler..

: 29-12-2011 15:12

İran gibi biz de füze yapalım derken, Tayyip'in hesaplamadığı bir husus var... İRAN BAĞIMSIZ bir ülke... EŞBAŞKANLIK makamı yok yani...

: 29-12-2011 15:12

ya yorumlara bak ya tamam geç kalınmış yapmayın ya hiçbişey geç kalmışsınız siz. :D bırakın bunları arkadaşlar mantıklı düşünün biraz zararın neresinden dönülürse kar dır. evet geç kalınmış birşey ama artık destek verin bu projelere.

: 29-12-2011 15:12

Bu füzeleri yapmak için çalışacak personel faili meçhul ölümlere gitmez inşallah da yapılır..

: 29-12-2011 15:12

bu habere sadece :D:D gülünür...kafa tutacak zırt tutar

: 29-12-2011 15:12

Eğer erdoğan böyle bir talimat verdiyse tebrik ediyorum,gurur verici bir durum geç kalsak bile iyi bir haber,zararın neresinden dönersek kardır,artık silahlarımızı kendimiz üretmeliyiz.

: 29-12-2011 15:12

abartmaya gerek yok menzili irani,rusyayı,fransayi,yunanistani,basta israili gösteren mesafelerde olsun kaffi

: 29-12-2011 15:12

siz bu kafayla ancak altınıza yaparsınız...

: 29-12-2011 15:12

teknolojiler bireyin beyninde başlar gelişiminde aşama kaydeden nesiller ülkeler yol alır herşeyimizi tekrar gözden geçirelim arkadaşlar elbet duraganlaşabilirizde birgün ançak o bu önümüzdeki 50 yıl olmamalıdır yoksa dünya çok şey kaybeder ve 2050 yılında dünya teknoloji duraganlıkları ve bilişim kısırlıgı nedeniyle dünya nüfusunu dizginlemeler süreçleri ve sonuçta tabii olarak başlatılan savaşlar yaşanması kaçınılmazdır :maddesel gerçeklik ve rest

: 29-12-2011 15:12

KÖPRÜYE TÜNELE HIZLI TRENE KARŞI ÇIKAN ŞEREFSİZLER BUNA DA KARŞI ÇIKIN DA NE BOK OLDUĞUNUZ BİRAZDAHA BELLİ OLSUN !!! ULAN SİZ ADAM OLMAZSINIZ POSTAL YALAMAKTAN BAŞKA BİR BOK BİLMEZSİNİZ !!! TEKNOLOJİ DEDİMİ AKLINIZA NE GELİR DESEM İHTİLAL DERSİNİZ !!! ASKERE BUYUR DERSİNNİZ !!! BUNAK HAKİMLERDEN İCAZET ALIRSINIZ !!! DEMEKKİ OLMUYORMUŞ !!! PEYNİR GEMİSİYLE GEMİ YÜRÜMÜYORMUŞ !!!

: 29-12-2011 15:12

yok bence hiç bişey yapmayalım, yoksa bunların parasıda bizden çıkacak, şuan aklıma yeni bir vergi ismi gelmiyor ama onlar mutlaka bişey bulur.

: 29-12-2011 15:12

BEN AKP YI SEVMIYORUM AMA BU KONUDA VE BAZI KONULARDA DESTEKLIYORUM.DOGRU SOYLEMIZ BASBAKANIMIZ.BIRDE BANA GORE ISARILIN NULEER SILAHI VARSA TURKIYENINDE OLMASI LAZIM BIR DUNYA SAVASI CIKSA ADAM BIZE BIR ATSA SAVASAMADAN BERTARAF OLURUZ ONUN IÇIN GUÇLU ORDU GUÇLU TURKIYE.

akkayamirac : 29-12-2011 16:12

israil türkiyeye nükleer bomba atsın dünya da bir tane yahudi kalmaz...

: 29-12-2011 15:12

Başbakana laf eden Atatürkçüler merak ediyorum iktidarda olsa ne yapardı çok merak ediyorum Allah korusun. Çünki onların Atatürk ile filan alakaları yok laf laf laf sadece.Din ile türbanla uğraşsınlar başka işleri güçleri yok çünki.

: 29-12-2011 15:12

Allaha şükürler olsun..

: 29-12-2011 15:12

1936 Yılında ESKİŞEHİRDE savaş uçağı üreten TÜRKİYE, şimdi otomobil üretemez durumda. Sorumluları kimler?

: 29-12-2011 15:12

çoookkk geeeçççç biz ankaradan anca yozgatı vurabiliyoruz vayyyy beeee iran ise tahrandan türkiyenin istediği noktasını vurabiliyorrrr bunada vayyy beeeeee

: 29-12-2011 15:12

mühendislerimizin başına bişey gelmemesi için bu sistemleri ya israilden yada amerikadan alsak bence daha iyi ederiz.

bilitok : 29-12-2011 16:12

MÜHENDİSLERİMİZİN BAŞINA NE GELİYORSA ZATEN ONLARDAN GELİYOR AMANHA ADEM KARDEŞ ONLARIN HERONLARINDAN AĞZIMIZ YANDI UNUTMAKİ TÜRKÜN TÜRKTEN BAŞKA DOSTU OLMAZ...

: 29-12-2011 15:12

bu yorum yapanları anlamak zor daha önce Atatürk^ren önce hangi başbakan böyle konuştu ve bunları geliştirin dedi. Hala zihniniz sizin ideolojide. Başbakanımızı tebrik etmek yerine yersiz yersiz iyi kötü ne yapsa adama köstek olmaya çalışıyorsunuz.

: 29-12-2011 15:12

Tayyip in istihbaratı muhaliflerin yatak odalarrını gözetlerken yabancı güçler bizim uçaklara takılacak (dost düşman) tanımlama sistemlerini geliştiren Türk mühendislerini kurbanlık koyun gibi boğazladı. Dokuz bin kilometrelik kıtalar arası füze yapacakmışız. Ne göndereceğiz oralara, sefalet mi?

: 29-12-2011 15:12

150 kilometre menzilli füzemiz var. OSMANLI,nın ve ATATÜRK,ün kemiklerini sızlatıyorsunuz.TÜBİTAK,ta görevli bilim adamlarını intihar süsü ile öldürmüşler, sorumluları bulmalısınız? Mevcüt bilim adamlarımızıda, özel eğitimli siviller tarafından korumalısınız.

: 29-12-2011 15:12

en az 20 bin km menzilli kıtalar arası balistik füze lazım.bunu başarırsak güçlüyüz derim.öyle 2000-3000 km.olsa nolur olmasa nolur.Bu füzelerin menzilleri de pekin,washington,moskova ,londra,paris ve sdneye göre ayarlanmalı.O zaman güçlü ordu,Güçlü türkiye olur...

: 29-12-2011 15:12

tabiki haklısın sayende dost komşu kalmadıki edrafımızda!!!!!!!!!!

: 29-12-2011 15:12

10 yıldır aklın nerdeydi diye hükümete yazı yazan arkadaşlarrrrrrr 1939 dan bu yana neredeydiniz demeniz lazım deilmi !

: 29-12-2011 15:12

Alt yapımız var bizde varız diyelim artık dünyaya.. atalarımızın mirasını yeterince harap ettik önce titreyip kendimize gelelim sonra titretiriz :))

: 29-12-2011 15:12

nerde o günlerr sayın başbakanım imkansız bişey bu kafayla olmaz önce kendini düzelt israil ,fransa dillerini uzatır vatandışını öldürür sen bir özürle herşey normale döneceğiz dersiniz cesareet yokki suratına tükürecen sen savaş ac biz ölümüne arkandayız bak nasılda tükürüğümüzle boğarız onları sultan süleyman nerdesin atam uyan fatih sultan mehmet yetiş imdadımıza devleti kanlarınız pahasına aldığınız bu topraklar gidiyor osmanlı şerefini beş paralık etiler uyanın osmanlı torunları uyan ey büyük türkiye

: 29-12-2011 15:12

çok geç kaldık atatürk 80 yıl önce bunu söyledi istikbal göklerdedir die bugüne kadar nie anladınız bunu askeri güç bitdi artık aşağıdaki arjadaşın dediği gibi ankaları bile modernize edemediniz en yakın komşu ve düşümanımızdan aldınız heronları...

teori_18 : 29-12-2011 15:12

geç diye yapılmasın mı

magex12345 : 29-12-2011 15:12

ataturkun fikirleri 80 yıl oncenin fikirleri sen onu bunu bırak da gelecegin fikirlerine bak

: 29-12-2011 15:12

Zararın neresinden dönülürse kardir demiş atalarımız, sevindirici bir haber yalnız mühendislerimizin başına bi olay gelmesin sayın devlet büyükleri...!

: 29-12-2011 15:12

Daha hızlı olmamız lazım çok geride kaldık...

: 29-12-2011 15:12

Sayın Erdoğan bol keseden atmak kolaydır.O söylediklerinizi Mustafa Kemal Atatürk söyleseydi olurdu. Sizden duymak sadece güldürüyor...

energy_52 : 29-12-2011 15:12

atatürkle erdoğan arasından kaç tane hükümet kuruldu,kaç tane başbakan görev yaptı,bugüne kadar bu gelişmelerin vaatleri bile yapılmadı.siz gülmeye devam edin 80 yıldır kendinize bütün batıyı güldürdünüz.hoşaftan anlamayanlardansınız vesselam.

yahya6 : 29-12-2011 15:12

ula cengiz evlat nerelisin usagim ermenimi yahudimisin? la begenmeye bilirsin ama sonucta bu ülkenin basbakani saygi duycaksin cogunluga gipta ediceksin yok Atatürk felan fistik emin ol Atatürk olsaydi senin gibi cogunlugun yüzüne tükürürdü eminim bugün Atatürk var olsaydi eminim chp istemezdi sizin gibiler istemezdi nedenmi sizde bizde iyi biliyoruz ergono koncular ülkeyi yediniz bitirdiniz hic bir icraat yapmadiniz üstüne üstlük ülkenin zenginliklerine imza atip actirmediniz Atatürkcülükten bahsediyorlar:) cahil gurabalar sizi

fba44 : 29-12-2011 15:12

adam yaparım diyor ve yapıyorda herşeyi yaptı neler yapmadı ki bu 10 yılda. Görmemek kör olmaz kazlım yada senin gibiler diğer muhalif partilerin altından kalkıp göremediği için böyle konusur ancak. Onların altından kalkın artık ayakta durun bizim gibi.

gerginim : 29-12-2011 15:12

sadece ittir git derim başkada bir şey demem dünya kabullendi bir sizin gibi örümcek kafalılar kabullenmediniz tayyşp erdoğanı...

bayda : 29-12-2011 15:12

Arkadaşım Atatürk 73 sene evvel öldü ama onun neslide mi öldü. Takıldınız kalsınız o asırda. Artık yeni Atatürkler demeyim de en azından onun çizdiği yoldan ama daha da geliştirerek ilerleyen nesiller çıkması lazım.

thekerry : 29-12-2011 15:12

M.Kemal atatürk türk ordusuna ne katmis Bi solesene.2 DUNYa savasinda ruslar bizi tehdit etti inonü basa cikacak gücümüz yok demedimi.Atatürk 2 dunya savasini cikacani bilmisti ordunun silah gelistirecegini güclü olacagini bilememismi.Zaten ole olsaydi selanik ve tüm arap ülkelerini alabilirdi.Ama o bir Fatih degil!

uskudar57 : 29-12-2011 15:12

bende akp li yada tayip erdogancı degilim ama senin yaptıgındda yorum degil...atatürk dese olurdu ... yaşıyordamı desin sacma konuşmak snin dedigin gibi olsa gerek

ahmet_un_37 : 29-12-2011 15:12

sizin gibi zihniyetle tabi 150 kilometrede kalırız .sen daha mustafa kemalin zamanındasın.

bendensin_06 : 29-12-2011 15:12

Ölüyü diriltin getirin o zaman. o zaman mustafa kemaldi şimdi tayyip erdoğan önemli olan kişilermi yapılan icraatlarmı Geçmişimizle ne kadar yaşayabiliriz ? ders alıp daha iyisini yapmak lazım.

yhy_seker : 29-12-2011 15:12

boş laf ediyorsun vesselam

: 29-12-2011 15:12

burun kıvırdığınız iran bunu yıllar öncesinden yaptı sizse daha bunu yeni gündeminize alıyosunuz hani sizin teknolojin üstün askeri gücünüz. Siz su ana kadar sadece masallarla buyutuldunuz uyanın artık...

energy_52 : 29-12-2011 15:12

80 küsür yıllık masaldan önce bi kendiniz uyanın da sonra milleti uyandırmaya çalış.türkiyede ne zaman sanayi hamlesi yapıldıysa engel çıkartılmadı mı,biraz daha makul düşünmeyi becerebilseniz

magex12345 : 29-12-2011 15:12

yıllar once akp yoktu canım benim daha yeni ulke duzene giriyor gucleniyor. biz uyuyosak sen ruya aleminde yasıyosun

fba44 : 29-12-2011 15:12

Tayyip baba geldide uyandık kardeş merak etme adam ülke sorunlarıyla boğuşmaktan ancak kafasını buraya koyabildi. Okadar iş yaptı bunuda yapar. Sizin adamlarınız 30 yıl başta kaldı bi çivi bile çakmadı aksine olanı söktü daha da gelip böyle çalışkan adamları beğenmezsizniz bre mendebur zındıklar

: 29-12-2011 15:12

10 yıldır aklınız neredeydi? Hem öyle yapılsın demeyle oluyormu? Kolaymı geliyor acaba? Lafla hiçbirşey olmuyor. Yandaşlarınıza yedirdiğiniz parayı bilime ,teknolojiye argeye yatırsaydınız hem ODTUlü İtülü gençler sizi protesto edip polisten dayak yemezdi , hem de 10 yılda yeni yerli araçlar üretirdik. Siz yerli İHAlara bile destek vermediniz gidip İsrailden aldınız, en sonda amerikadan Predator sipariş ettiniz. Neden O predator lara tonla para verceğinize ANKAnın ateş açabilen modelinin geliştirilmesi için girişimde ve yatırımda bulunmadınız?

: 29-12-2011 15:12

Düşmanları korkutan,düşmanlarımızı caydırıcı özelliği olan füze imalatı nın gündeme alınmış olması ile ne kadar gururlansak azdır.Amma velakin gelelim daha can alıcı noktaya.Türkiye'nin düşmanları kim? Kim olacak, NATO'ya,ABD'ye,AB'ye kimler düşmansa onlar denecekse,burada durmak la zım.Çünkü,bunların çevremizde İSRAİL'den başka dostu yok,İRAN başta olmak üzere.Ah şu İRAN ve TÜRKİYE'yi bir kapıştırabilsek hesabı için deler son zamanlarda yoğun bir biçimde.İnşaallah oyuna gelmeyiz.

: 29-12-2011 15:12

Adamsın Adam.

: 29-12-2011 15:12

Çok gerideyiz çok! Hiç bir şeyimizi kendimiz yapamıyoruz, yapmıyoruz. Bu kafayla devam edersek elin gavuru her istediğini dayatmaya devam eder, biz de bağırıp çağırmaktan ileri gidemeyiz.

: 29-12-2011 15:12

siz önce bu alanda başarılı çalışmalar yapan mühendislerin "intihar etmiş" gibi gösterilip katledilmesini önleyip can güvenliklerini sağladığınızı gösterin, gerisi kolay...

ms0571 : 29-12-2011 15:12

Öldüren zihniyete siz sahip çıkıyonuz bu noolacak.

: 29-12-2011 15:12

bağımsız olmayan devletler teknolojilerini bir yere kadar ilerletirler daha fazlasına izin vermezler. batıyı takip eden ülkeler hiç bir zaman batının önüne geçemezler geçirtmezler. Buda benim sana nasihatim olsun tayyip

musa_tanrikulu : 29-12-2011 15:12

benimde sna nasihatım olsun bırak şu at gözlüklerinide az ezik düşünme büyük düşünki yapacaklarında büyük olsun

00hepar00 : 29-12-2011 15:12

çok güzel zırvalamışsın

: 29-12-2011 15:12

dosta guven ,dusmana korku ver , soysuzlar gorsun turkiyenin gucunu

: 29-12-2011 15:12

yıllarca maaşı olup oturmuşlar başbakanın haricinde savunma sanayi yerli olsun diyen allahın kulu yok sadece füze değil başbakan yerli oto yerli uçak yerli savaş gemileri yani dışa bağımlılık bitsin diye uğraşıyor diğerleride aval aval bakıyor.merak ediyorum acaba aptal olup düşünemediklerinden mi yoksa vatanını yabancı şirketlere peşkeş çektiklerinden mi anlayacağız yakında savunma ihalelerinde alınan rüşvetler de çıkacak ortaya..vatanını 3-5 kuruşa satan hainlerde..

00hepar00 : 29-12-2011 15:12

RTEmi uğraşıyor? Allahta seni güldürsün:) Kimse istemiyor uğraşmıyorda birtek rte istiyormuş :) Cvp yazmıcam uzun uzun değmez..

ser_vi : 29-12-2011 15:12

DOĞRU SÖYLÜYORSUN KARDEŞ. ELİNE SAĞLIK

: 29-12-2011 15:12

Bizim niye yok diyorsun, yemeyin memleketi, emekli vekillere zam yapın parayı çarçur edin sonrada bizim niye yok. emeklivekil, ya böyle birşey varmı 4 yıl çalış normal emeklinin 10 katı para al.haram zıkkım olsun boğazınızdan geçmesin o paralar...

sertkayali : 29-12-2011 15:12

aynen

osmanli60 : 29-12-2011 15:12

ASGARİ ÜCRETLİYE 1 KURUŞ ZAM YAPALIM MI YAPMAYALIM MI DİYE KARA KARA DÜŞÜNEN ZİHNİYET HARAM OLSUN O PARALAR SİZE.HANGİ PATRONUN KORKUSUNDAN ASGARİ ÜCRETİ ARTIRAMIYORSUNUZ.KİMİN UŞAGISINIZ

ser_vi : 29-12-2011 15:12

HANGİ DÖRT YIL, VEKİLLERE İKİ YILDA EMEKLİLİĞİN ÖNÜNÜ AÇTILAR. HALKA 70 YILDA EMEKLİLİK ÖNGÖRÜLÜRKEN DÜNYANIN EN GENÇ VE ZENGİN VEKİLLERİ BİZDE OLDUĞU İÇİN GURURLANALIM

: 29-12-2011 15:12

Çok geç kalınmış bir durum şimdi telafi etmek için çak fazla çalışıp kısa sürede dünyayı yakalayıp ardından dünyada yapılmamış silahlar icad etmeliyiz biz bunu Osmanlı iken yaptık yine yapabiliriz.

: 29-12-2011 15:12

BUNLAR TAMAMEN GÜNDEMİ GEYİKLEMEYİ HEDEFLEYEN BOŞ MUHABBETLERDİR,AKP NE ZAMAN KIÇI DARA DÜŞSSE BUNU YAPIYOR AMA ARTIK YEMİYORUZ.BİZİM GÜNDEMİMİZDE GEÇİM SIKINTISI VAR(SAYELERİNDE).FÜZEYEDE YAKIT OLARAK BİZİMİ KOYACAKSINIZ.PALAVRA SIKARAK FÜZE UÇMUYOR...

webhocam1 : 29-12-2011 15:12

erdal kardeş sen yememeye devam et , bu kafayla gidersen yiyecek lokmada bulamıcaksın , biz gayet yiyoruz bu haberleri , darısı yiyemeyenlerin ve göremeyenlerin başına , neyse...

mustafamehel : 29-12-2011 15:12

dostum senin gibi saman kafalılar yüzünden ülkemiz teknolijinin gerisinde kalmış. biraz ufkunu açsan iyi olur. bunu düşünmek bile yeter. sen hala siyaset peşindesin yazık sana.

: 29-12-2011 14:12

Aynen savunma sanayi güçlendirilmeli. Çok iyi bir çıkış olmuş bu bence. Koskoca TSK nın 150 km menzilli füzeleri yakışık almıyordu. inş. süper güç oluruz.

İletişim Kurumsal Yardım Üyelik Yasal Uyarı