Son Dakika Yeni RTÜK Haberleri

Bir dönem televizyonlarda vahşet görüntüleri de yayınlanıyordu, ceset görüntüleri de... Henüz 'blur' kavramı hayatımıza girmemiş, RTÜK kurulmamıştı. O haberleri izleyen çocuklar ise travmayla büyüdüler. İşte önce Haluk Bilginer'in ardından Cem Kurtoğlu'nun sunduğu bir dönemin efsane yapımı, "Sıcağı Sıcağına" adlı haber programında yayınlanan o haberlerden bazıları...


Yayın Tarihi: 16.09.2017

İzdivaç programı sunucusu Esra Erol, yıllardır ekranlarda olan formatı, RTÜK'ün uyarıları ve vatandaşın şikayetleri sonrası değiştirdi."Barıştırma" konulu programıyla ekrana gelen Esra Erol'un programına gelen eleştirileri Ali Eyüboğlu köşesine taşıdı.


Yayın Tarihi: 11.09.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), yayınladığı bir dizide aile içi "ensest tecavüze" yer verilmesi nedeniyle Show TV'ye, Murat Başoğlu'nu konu alan haberlerde, abartılı görüntü ve yorumlara yer verilmesi ve "çarpık bir ilişkinin" ekran vasıtasıyla topluma çok açık bir şekilde sunulması nedeniyle Beyaz TV'ye idari para cezası verdi.


Yayın Tarihi: 07.09.2017

Zuhal Topal’ın izdivaç programına gelen 750 bin TL’lik RTÜK cezası ünlü sunucuya fatura edildi. Topal, “Sunuculuk ücretime el koydular” diyerek harekete geçti.


Yayın Tarihi: 27.08.2017

RTÜK tarafından geçtiğimiz sezon üst üste ceza alan izdivaç programları yayından kaldırılıyor. Zuhal Topal'dan sonra Atv'de ekrana gelen Esra Erol'un izdivaç programının da veda ettiği öne sürüldü. Erol'un artık sosyal sorumluluk projesiyle ekranda olacağı söyleniyor.


Yayın Tarihi: 26.08.2017

RTÜK, aile yapısını bozan cinsel içerikli yayınlar ile dini duyguları istismar ederek vatandaşları dolandıran televizyon kanallarına yüksek miktarda para ve yayın durdurma cezası verdi. Uydu üzerinden yayın yapan kanalının evli çiftlerin eşlerini değiştirerek farklı evlerde yaşamasını konu alan yurt dışı kaynaklı bir programı yayınladığını saptayan RTÜK TV kanalına en üst seviyeden yüzde 5 oranında idari para cezası ile 5 kez de program yayın durdurma cezası verdi.


Yayın Tarihi: 23.08.2017

RTÜK İzleme ve Değerlendirme Daire Başkan Yardımcısı Murat Ellialtı'dan 'evlilik programları' ile ilgili açıklamalarda bulundu.


Yayın Tarihi: 21.08.2017

Geçtiğimiz sezon RTÜK'e yapılan şikayetler üzerine Meclis gündemine de alınan izdivaç programlarının akibeti halihazırda tartışılmaya devam ediyor. RTÜK'ün kanallarla yaptığı görüşmeler sonucu, mevcut programların format değişikliğine gittiği açıklandı. Ancak Esra Erol'un bugün yaptığı açıklama kafaları karıştırdı.


Yayın Tarihi: 15.08.2017

Adı Turan Yener. Kimi zaman damat adayı, kimi zaman bir olayın tanığı kimi zaman da görüşmediği çocuklarını aramak için ekranlarda karşımıza çıkıyor


Yayın Tarihi: 15.08.2017

RTÜK, Bülent Ersoy'un da yer aldığı "Dünya Güzellerim" programının acilen yayından kaldırılmasını istedi.


Yayın Tarihi: 13.08.2017

Bülent Ersoy, Banu Alkan, Safiye Soyman ve Burcu Esmersoy'un yer aldığı Dünya Güzellerim programı Show TV'nin başını yaktı.


Yayın Tarihi: 30.07.2017

RTÜK, uygunsuz yayın yaptığı için 10 günlük yayın durdurma cezası alan ancak bu cezayı uygulamayan 5 televizyon kanalı için lisans iptal etme yetkisini ilk kez kullandı. Anadolu Yurdum TV, Genç TV, HLT TV, Son Hedef TV ve Yeni Sinema TV kanallarının lisansları, RTÜK'ün dün gerçekleşen toplantısında alınan kararla birlikte iptal edildi. Öte yandan dün gerçekleştirilen Üst Kurul toplantısında TV8'de yayınlanan "İşte Benim Stilim" ile FLASH TV Haber Bülteni'ne de müeyyide uygulandı.


Yayın Tarihi: 20.07.2017

RTÜK, ahlaksızlık, dolandırıcılık ve cinsellik içeren yayınlar ile gıda takviyesi satışı ve "arkadaşlık hatları" reklamı yapan kanallara ceza yağdırdı. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 690 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'de (KHK) getirilen yaptırımları dikkate alarak, toplam 11 televizyon kanalına en üst sınırdan ceza verdi.


Yayın Tarihi: 22.06.2017

TV8 ekranlarında Bekir Köse'nin sunduğu 'Sahur Vakti' programına katılan ilahiyatçı Prof. Dr. Cevat Akşit, oruç tutmayan kadınların dışarıda yemek yememesi gerektiğini söyledi ve “O hayızlı kadınlar da biz tutmuyoruz diye sokakta bir şey yiyemezler. Dayak yerler ha bak. Dinen dayak yerler. Gizli yesinler” dedi. Skandal ifadelere tepki yağarken, bu sözler üzerine Ankara Bağımsız Milletvekili Aylin Nazlıaka RTÜK'ten programın incelenmesini istedi.


Yayın Tarihi: 08.06.2017

RTÜK, Akit TV’ye, ‘Gün Başlıyor’ adlı programda Eski Cumhurbaşkanı İsmet İnönü ve eşi Mevhibe İnönü ile ilgili hakaret içeren sözler nedeniyle idari para cezası verdi. Programda sunucu, İsmet İnönü ve eşi Mevhibe İnönü hakkında "Bak bu Venizelos, tanıştırayım, denize döktüğünüz. Yanındaki de sizin lideriniz, bak burada sırıtıyor. İnönü bak, görüyor musunuz? Bak tipe bak, yanındaki de karısı. Siz ancak karılarınızı kollarına verirsiniz" ifadelerini kullanmıştı.


Yayın Tarihi: 02.06.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), arkadaş bulma yayınları ile cinsel içerikli ve gıda takviyesi gibi ürünlerin satışını gerçekleştiren 49 uydu kanalına, 29 Nisan'da yayımlanan 690 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile yurt dışından Türkiye'ye yönelik uydu üzerinden yayın yapan televizyon kanallarının cinsel içerikli ilaçların pazarlanması, kumar oynatılması veya arkadaş-eş bulma ile ilgili yayınlarına karşı getirilen sıkı yaptırımlar, RTÜK'ün toplantılarında ele alındı.


Yayın Tarihi: 01.06.2017

RTÜK, TRT Genel Müdürlüğü için TRT Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Eren, Yrd. Doç. Dr. Süleyman Ergüner ve Prof. Dr. Erdoğan Pazarbaşı'nın isimlerini Başbakanlığa bildirdi. Şenol Göka’nın geçen istifa etmesinden sonra Bilal Erdoğan’a yakın isimlerden TRT Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Eren’in getirileceği konuşuluyordu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da Eren’in TRT Genel Müdürlüğü pozisyonuna sıcak baktığı iddia ediliyordu.


Yayın Tarihi: 31.05.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), temmuz ayına kadar CHP kontenjanından seçilen 2 üyeden birinin görev süresinin dolması nedeniyle seçim yapılması gerekiyor. Ancak 1 Haziran ve 7 Temmuz seçimleri arasındaki oy farkı kriz çıkardı. Boşalan üyelik AK Parti ve CHP tarafından paylaşılamazken, her iki parti de boşalan üyeliğe kendi kontenjanlarından seçim yapılması gerektiğini savunuyor. AK Parti ve CHP, sorunun yasa değişikliğiyle çözülmesine sıcak bakarken, MHP’nin tavrı bekleniyor.


Yayın Tarihi: 27.05.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) TRT Genel Müdürlüğü için 56 adayın başvurduğunu bildirdi. RTÜK'ün internet sitesinde yer alan bilgilendirmede, 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun ile 2954 Sayılı Radyo ve Televizyon Kanunu'nun amir hükümleri gereğince 11 Mayıs 2017 tarihi itibarıyla boşalan TRT Genel Müdürlüğüne aday olmak isteyenler için tanınan başvuru süresinin bugün saat 18.00'de sona erdiği ifade edildi.


Yayın Tarihi: 26.05.2017

TRT Genel Müdürlüğü için RTÜK adaylık başvurularını almaya başlayacak. Resmi Gazete’de yayımlanan ilana göre 11 Mayıs’ta boşalan TRT Genel Müdürü pozisyonu için 10 gün içinde aday başvurularının alınacağı belirtildi. RTÜK aday başvurularını toplayacak. Aranan şartlar içinde; adayların “Son üç yıl içerisinde herhangi bir siyasi partiye üye veya herhangi bir siyasi partiden aday olmadıklarına dair yazılı beyan” da bulunuyor.


Yayın Tarihi: 17.05.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), "Derin Tarih" isimli programda Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e hakaret edildiği gerekçesiyle TVnet kanalına en üst oran üzerinden para cezası verilmesine karar verdi. RTÜK Üst Kurul toplantısında TVnet kanalında 6 Mayıs 2017 saat 22.30'da yayınlanan "Derin Tarih" isimli programda Atatürk'e hakaret edildiğine ilişkin iddialar görüşüldü.


Yayın Tarihi: 10.05.2017

Hürriyet gazetesi yazarı Ahmet Hakan'a (Doğan Holding Onursal Başkanı) "Aydın Doğan'ın finosu, sahtekar" diyen gazeteci Cem Küçük hakkında Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) kararını verdi. Aydın Doğan ve Ahmet Hakan, TGRT Haber'i şikayet etmişti. Ancak RTÜK oyçokluğuyla, 'Fino' benzetmesini ifade özgürlüğü sayıp ceza kesmedi.


Yayın Tarihi: 10.05.2017

Ankara Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi'nde Şube Müdürü olarak görev yapan Muhammet Mahmud Ötegen'in şikayeti üzerine ünlü çamaşır markası Victoria's Secret'ın yılbaşı tanıtım filmi, Star TV ve NTV'ye ceza getirdi. 'Podyumda iç çamaşırı ile oynayan mankenin Türk müziğiyle dans etmesi' ve aynı görüntüdeki "Bir gelenek devam ediyor" anonsu Radyo Televizyon Üst Kurulu, (RTÜK) tarafından cezaya gerekçe gösterildi.


Yayın Tarihi: 01.05.2017

690 sayılı KHK ile evlilik programlarının yasaklandığı iddiasına RTÜK'ten açıklama geldi. RTÜK tarafından yapılan açıklamada artık programlar için yaptırımların ağırlaşacağı belirtildi.


Yayın Tarihi: 01.05.2017

RTÜK, dünyaca ünlü iç çamaşırı markası Victoria's Secret'ın reklamı yayınlayan Star TV ve NTV'ye ceza kesti.


Yayın Tarihi: 30.04.2017

Reklam Kurulunca tüketiciyi yanıltan, yanlış ve yasalara aykırı reklamlara yılın ilk 3 ayında yaklaşık 3,4 milyon lira ceza verildi. Cezalarda 925 bin 228 lira ile gıda sektörü ilk sırada yer aldı


Yayın Tarihi: 29.04.2017

Türkiye için pek de güzel olmayan bir rekor geldi. Medya takip merkezi Ajans Press’in RTÜK verilerinden yaptığı araştırmaya göre; kitap okuma ve eğitim oranlarında listelerde gerilerde yer alan Türkiye günlük 330 dakika televizyon izleme oranıyla dünyadaki diğer ülkelere fark atarak ilk sıraya yerleşti. Bu rekoru ise 265 dakikayla Japonya ve 261 dakikayla İtalya izledi.


Yayın Tarihi: 05.04.2017

Ünlü oyuncu ve senarist Gülse Birsel, 140 dakikalık dizi senaryosuyla ilgili RTÜK'e Instagram hesabından isyan edip, RTÜK'ün reklam kısıtlamasını serbest bırakmasını istedi.


Yayın Tarihi: 01.04.2017

Kaldırılması gündemde olan 'izdivaç' programları için RTÜK'ten beklenmedik hamle! Hem eleştirilen hem çok izlenen izdivaç programlarından vazgeçilemedi, RTÜK aile dizisi önerdi.


Yayın Tarihi: 28.03.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı İlhan Yerlikaya, evlilik programı yapan kanallardan gelen talep üzerine televizyonların genel yayın yönetmenlerini kabul etti.


Yayın Tarihi: 23.03.2017

RTÜK tarafından son dönemde en fazla ceza kesilen diziler listesinin neredeyse zirvesinde bulunan Anne dizisiyle ilgili çok sert eleştiri.


Yayın Tarihi: 09.03.2017

RTÜK, News Channel TV, Ronahi TV ve Sterk TV'nin yayınlarının durdurulmasını kararlaştırdı.


Yayın Tarihi: 04.03.2017

TBMM, RTÜK’ün 'yayıncılık ilkelerini ihlal' gerekçesiyle büyük cezalar verdiği izdivaç programları için komisyon kurdu.


Yayın Tarihi: 25.02.2017

RTÜK, Cesur Yürek dizisindeki o sahneyi affetmedi.


Yayın Tarihi: 21.02.2017

İzdivaç programlarına RTÜK'ün 1 ayda kestiği cezaların 11,2 milyona ulaşması sonrası, ATV ekranlarında izdivaç programı sunan Esra Erol, Instagram hesabından manidar bir paylaşım yaptı.


Yayın Tarihi: 18.02.2017

RTÜK, kamuoyunda tartışmalara yol açan evlilik programlarını masaya yatırdı. 6 programa 2 milyon 133 bin 903 lira ceza kesildi.


Yayın Tarihi: 13.02.2017

Radyo ve Televizyon Üst Kurul (RTÜK), ATV’de Müge Anlı’nın sunduğu programa kestiği 1 milyon 320 bin liralık para cezasını kaldırdı.


Yayın Tarihi: 10.02.2017

RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya, ekranlardaki "son dakika" yazılarına ilişkin "Sürekli değişik görüntülerle de olunca da sanki yeni bir haber gibi görülüyor. Dolayısıyla biz buna karşıyız" dedi.


Yayın Tarihi: 04.02.2017

İnsan kaçakçılarını canlı yayına bağladığı için RTÜK tarafından 1 milyon 320 bin lira para cezası verilen Müge Anlı, "Yine olsa yine aynı şekilde davranırım" dedi.


Yayın Tarihi: 01.02.2017

Müge Anlı, Atalay Filiz'i bulabilmek için insan tacirlerini canlı yayına bağlamıştı. RTÜK Müge Anlı'nın bu hareketi nedeniyle 1 milyon 320 bin lira ceza kesti.


Yayın Tarihi: 30.01.2017

RTÜK'ten yapılan açıklamada, Ortaköy'de meydana gelen terör saldırısıyla ilgili yayın yasağı getirildiği duyuruldu.


Yayın Tarihi: 01.01.2017

RTÜK, DAEŞ'ı masum göstermeye çalışan yayını nedeniyle Adnan Oktar'ın A9 TV kanalına müeyyide uygulanmasına karar verdi.


Yayın Tarihi: 30.12.2016

Rusya Büyükelçisi Andrey Karlov’a düzenlenen suikaste ilişkin yaptığı haber nedeniyle TRT'ye 'terörü övme' cezası verildi.


Yayın Tarihi: 30.12.2016

RTÜK, 'Arka Sokaklar', 'Kalbimdeki Deniz','Anne','Kırgın Çiçekler' ve 'İçerde' dizilerine para cezası verdi.


Yayın Tarihi: 23.12.2016

RTÜK, Rusya'nın Ankara Büyükelçisi Andrey Gennadiyeviç Karlov'un silahlı saldırıya uğraması hakkında Başbakanlıkça yayın yasağı getirildiğini duyurdu.


Yayın Tarihi: 19.12.2016

RTÜK, Başbakanlık tarafından Kayseri'de meydana gelen patlamaya ilişkin geçici yayın kısıtlaması getirildiğini bildirdi.


Yayın Tarihi: 17.12.2016

RTÜK, DEAŞ'ı masum göstermeye çalışan yayını nedeniyle Adnan Oktar'ın A9 TV kanalına müeyyide uygulanmasına karar verdi.


Yayın Tarihi: 15.12.2016

RTÜK, DEAŞ'ı masum göstermeye çalışan yayını nedeniyle Adnan Oktar'ın A9 TV kanalına müeyyide uygulanmasına karar verdi.


Yayın Tarihi: 15.12.2016

RTÜK, Başbakanlık tarafından İstanbul'da Beşiktaş'ta Vodafone Arena yakınında meydana gelen patlamaya ilişkin geçici yayın yasağı getirildiğini bildirdi.


Yayın Tarihi: 10.12.2016

Geçen yıla göre 12 kat artışla rekor sayıda şikayet edilen evlilik programlarına Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ceza yağdırdı.


Yayın Tarihi: 02.12.2016
İletişim Kurumsal Yardım Üyelik Yasal Uyarı

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir