Erdoğan'dan son dakika 'AKM' açıklaması

Son dakika bilgisine göre; Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul Yeditepe Bienali'nin açılışında "Şimdi Atatürk Kültür Merkezi'ni Türkiye'nin bir numaralı opera binası olarak yapıyoruz. Buna da biliyorsunuz çok bağırdı o Geziciler. İstediğiniz kadar bağırın, çatlayın, patlayın, bak yıktık. Ve inşallah kısa zamanda da orada dünyada sayılı muhteşem bir opera binasını çok amaçlı olarak yapıyoruz" dedi.

İstanbul Yeditepe Bienali'nin Ayasofya'daki açılışına katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, televizyonların canlı yayınladığı konuşmasında önemli mesajlar verdi.

Cumhurbaşkasına konuşmasına başlarken, Ayasofya'daki törene katılanların çoğu cep telefonlarını çıkararak Erdoğan'ı fotoğrafladı.

Erdoğan'ın sözlerinden satır başları şöyle:

"Heyecanlıyım, duygusalım... Öyle zannediyorum ki bu muhteşem ve mübarek kubbenin altında konuşmak hele hele garip asırlardan sonra konuşmak zor.

Genelde sergiler ve bienaller kapalı mekanlarda icra ediliyordu. Sanat eserini dört duvarın boğuculuğuna hapseden bu anlayış, estetiği öldürmenin yanı sıra eserlerin geniş kitlelere ulaşmasına da mani oluyordu.

İstanbul'un bizatihi kendisi sanat galerisidir. Hayatın dağdağası içinde sakinleri tarafından fark edilmese de, özellikle tarihi yarımadanın tamamı bir açık hava müzesidir.

45 gün boyunca düzenlenecek sergi, seminer, panel ve konferansların şehrimizin kültür hayatına zenginlik katacağına inanıyorum.

ERİYE ERİYE BURAYA GELDİK

Biz eriye eriye buraya geldik. 19. asrın başlarında 5 milyon kilometrekare bir alana sahiptik. Kimse bunun hesabını sormuyor. Bundan sonrası bizim için çok hassas.

Türkiye uzun yıllar sanat, kültür ve tarih deyince sadece belli bir dönemi, belli bir kalıbı esas alan kısır ve dar bir bakış açısının esiri olmuştur. Bizans'tan çok Bizanscı, Batı'dan ziyade Batıcı ama her halükarda milletin değerleriyle kavgalı bu zihniyet, ecdadın bize bıraktığı mirasın kıymetini de ne yazık ki bilememiştir.

Bu tepeden inmeci, baskıcı, jakoben anlayışın bugün de bazı sözüm ona sanat çevrelerinde devam ettiğine şahit oluyoruz. Kendi ideolojilerini paylaşmayan, bunların diktasına boyun eğmeyen sanatçılarımıza yönelik en şiddetli saldırılar bunlardan geliyor. Gezi olaylarına destek vermeyen sanatçılarımızın bu çevrelerce nasıl hedef gösterildiğini gayet iyi biliyoruz. Çapulcularla kol kola yürümedikleri, vandallığa, sokak terörüne prim vermedikleri için sanatçılarımızın nelerle tehdit edildiğini hepimiz çok iyi biliyoruz.

Şimdi Atatürk Kültür Merkezi'ni Türkiye'nin bir numaralı opera binası olarak yapıyoruz. Buna da biliyorsunuz çok bağırdı o Geziciler. İstediğiniz kadar bağırın, çatlayın, patlayın, bak yıktık. Ve inşallah kısa zamanda da orada dünyada sayılı muhteşem bir opera binasını çok amaçlı olarak yapıyoruz.

Cumhuriyet tarihi boyunca bir tane eser koyun be. Sanatı olmayan bir memleketin şah damarı kopmuş demektir."

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 123 yorum
Allah'ım bu ülkeye nefret tohumu ekenleri, ayrıştiranlari, çalanı, çırpani, sen konuyu biliyorsun amin
@swdark solcuların alayı bu ülkeye yabancı ve nefretle dolu zaten, 2002'ye kadar ülkeye tek bir faydanız yoktu ne ötüyorsun lan sen heterojen?
tarih kitaplarinda vahdettinden bile kotu anilacaksin sen bu ülkenin başina gelmiş en başarisiz en beceriksiz bir bir basbakan bir cumhur baskani olarak anilacaksin... Ataturke dusman olmak sizi daha kaliteli musluman yapmiyor daha iyi bir hayin olarak anilacaksin...
insanlarla çok ugrasiyor devran döner fetoya kalmadı askere kalmadı sanada kalmaz bu ülke sıkıntı yasarsin
Bu iktidarin oyunudur yeni bir gezi parki direnisi istenilmektedir karsi goruslu insanlari kiskirtip ve korkutup oy pesine dusmektir. ama yemezler insanlari birbirine dusuremiyeceksin kendine rand saglayamayacaksin..sadrazamliginin bittigi gunleride gorecegiz Allah'in izni ile
@swdark sanamı kalacak gobel
@aydnmurat 15 YILDA ÜLKEYİHER KONUDA ÇÖKERTTİNİZ ELBİRLİĞİYLE....ÇOCUKLARINIZ TORUNLARINIZ BU DÜŞÜNCELERİNİZ İÇİN YÜZÜNÜZE TÜKÜRECEK...
@eren936 ÜLKEYİ BİRLEŞTİRECEĞİNE AYRIŞTIRIYOR.HAYIRLISIYLA BİR GİTSEYDE
@swdark konuşma LAN ... LAN kere LAN ... önce ADAM OL SAYGIYI ÖĞREN !!!
@swdark . ulan nikine bak sen. Yabancı menşeli akılsız
adını da Atatürk opera binası koyarsınız herhalde!
@mertxrock fırsta geçmiş Atatürk'ün adını silmek için bahane arayanlara mı diyorsun. Hiciv dolu bir yorum olarak değerlendiriyorum
Altına imzamı atarım
YOSUNCUKLAR ÇİFTLİK BANK YOLSUZLARI
sen aynı yolda devam et.
hadi kudurun solcular, kimsiniz lan siz azınlıklar?
@aydnmurat solcular kim mi,senin dünyaya gelmene yardımcı olduk.
@stastemir ulan siz ancak birbirlerinizi..! git izmire bak, birbirini aldatıyorlar, boynuzluyorlar, boşanma,taciz,aldatma,kadına şiddet rekoru kırılıyor, sizin dünyadaki varlığınız seksten ibaret zavallılar, Kurtuluş Savaşında da, 15 Temmuz'da da biz vardık sen ne konuşuyorsun? senin gibiler Vatana yük,, Şehitlerin sırtından yaşayan zavallılarsınız
@aydnmurat HAKLISIN ..SİZİN GİBİ BADEMCİDEĞİLİZ ŞÜKÜR...SENDE KÖPEK GİBİ ÜRÜ DUR...BEYİNSİZ..KUDURMUŞ İTLER SİZİ...SAYENİZDE MEMLEKETE HUZUR KALMADI BE HUZUR...APTALLAR SÜRÜSÜ.....
@aydınmurat nikli trol, aylık 500 tl ye kiralanmıs, mahalle kahvesinden cıkmayan, cay parası bile cebinde olmayan bir yalakadır, er gec ifşa edilecek bekleyin..
@aydnmurat sana iyi rüyalar,uyanınca haber ver bize.
içimizdeki Atatürk’ü yıkabilecekmisiniz pekin?
helaaal reyis
Milleti tahrik ediyor
Resmen tahrik ediyor biyerleri kaşıyor yaaa
Adamsın reis yıkarsında yaparsın da sana her şey feda olsun kıskananlar çatlasın biliyorum bu yorumu bir çok kişi beğenmeyecek
yıkmak nasıl bir söylem bu sanki intikam nidaları gibi hayırdır bu konuda eskiyen söylemleri dile getirmek yerine yapıcı olma söyleminden uzak hep yıkıcı...2019 a az kaldı.İYİ Madem.
@fikret_savas_1964 çapulculardan ebediyete kadar intikam
çok iyi çoban be...
terbisyesiz ulkenin cumhurbaskanina nasil coban dersin pismis kelle...
Yahu neden insanları tahrik ediyorsun????
Tahrik ediyor milleti
Adında ATATÜRK olan her şeyi yıkıyorsun.Yalan mı?Eğer yalan diyorsan oranın adı yine ATATÜRK olsun.Hadi bakalım hodri meydan.
Erdoğan'ın başdanışmanı: Afrin'de 50 küsur şehit verdik ama iki önemli kazancımız var... Oradaki ihalelerde büyük pastayı Türk müteahhitler alacak.....BAZILARI ŞEHİT OLUR BAZILARI PASTAYI YER...WİN WİN...KAZAN KAZAN...AFİYET OLSUN....,.,.,.,.
gezi olayi bir başkaldırı idi. hiç oraya buraya çekmeyin. bu ülkede demokrasi varsa önemli kararlar halkın isteğine göre alınır. Gezi olayında insanlar 10 senedir bir kişinin ağzına bakarak yönetilen ülkenin yönetimine bir uyariydi. ve ilk başlarda çok şad amaçlı bir eylemdi. sonradan polis şiddeti artınca insanlarda karşılık verdi. besleyip buyuttugunuz feto cu valiler polisi halkla karşı karşıya getirdi sonra olan yine suçsuz insanlara oldu. ama bu devran elbet döner şu an hapiste yatan binlerce masum insanın vebali var. Allah affetmez boşuna yalvarmayin
@gorbacov87 siz kimsiniz lan halkın seçtiği lidere uyarı veriyorsunuz azınlıklar? ne uyarısıymış , mini etek, dekolte uğruna, ahlaksızlık yapma uğruna , alta yatarım hamile kalırım doğurmam uğruna ülkeyi yağmaladınız, zavallı yaratıklar
@gorbacov87 lan siz kimsiniz de halkın seçtiği lidere uyarı veriyorsunuz lan azınlıklar? kimsiniz lan siz ahlak erozyoncuları?
@aydnmurat sen veledi-zina ya benziyorsun.
@stastemir yok yok, kemalistler,solcular öyle, mini etek,dekolte ne için zannediyorsunuz, önüne gelseler hemen..! ulan pornoma dokunma diye eylem yapan sizsiniz be , ulan sizler ahlak erozyoncularısınız , sizin fişinizi çektik mi olaylar azalır
@aydnmurat o alta yatanlardan biride senmisin yoksa konuşmaların onu gösteriyor
o zaman adını ÇOK AMAÇLI ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ yapin
adamlar cami diye yürüdüydü opera deseydin bu kadar gürültü olmazdı
helal sana Reis memlekete Darağacından başka ağaç dikmemiş olan bir zihniyetin ağaç diye bir derdi olmadığını bizde onlarda biliyordu "mesele ağaç deil arkadaş anlamadınmı" diyen itleri unutmadık
Baş fetocu yine ayrıştırma kutuplastirma derdinde allah'ım sen hırsızları rusvetcileri kahreyle
İt ürür kervan yürür"durmak yok yola devam
@sefa50 bir de it iti ısırmaz diye bir laf var onu da bilir misin
@filiz_ilhan_12 doğru chp ve hdp birbirini ısırmaz
Başkomutan Recep Tayyip ERDOĞAN
Ya sen Cumhurbaşkanısın ya. Yazıklar olsun, şu laflara bak ya.
Cumhurbaşkanı makamindaki bir kişi sokak ağzıyla konuşuyor ilginc
GAFİL GEZME ŞAŞKIN BİR ÖLÜRSÜN..BİRGÜN ÖLÜRSÜN..
Dindar bilirdik. Meğerse kindarlarmış...
reıs adamsın
Adı ATATÜRK kültür merkezi olur mu acaba?Adını şeyh, şıh , hoca bilmem ne koyarlarsa hiç şaşırmam. Bir çok şehirde adı ATATÜRKolan stadları yıkıp yenisini yaptılar ama stadların ismindeki ATATÜRK buharlaştı.İnsanların kalbinden nasıl sileceksiniz?
ARTIK KİMSE BU ADAMIN TUZAKLARINA DÜŞMEMELİ.....HEPSİNİN CEVABI GÜNÜ GELİNCE ERİLİR.
secımlere az kaldı senide biz yıkıcaz az kaldı
FETO yik dedi yıkıldı..geziciler fetoya direndi..bunu şuan daha rahat idrak ediyoruz..feto ne istediyse yapıldı
siyasete bakın patlayın çatlayın vs. sanırsınızki çoluk çocuk yönetiyor ülkeyi. o yüzden bu ülkenin burnu bka batmaktan kurtulamıyor. yazık.
Bir devlet başkanına yakıştı mı bu konuşma, bu nasıl bir uslüp seviyeye davet ediyorum.
Her şeyin güzelini ve mükemmelini yaptığı için kıskanıyorsunuz,daha çok çatlayıp patlayacaksınız.
Turkiye Turkiye olali boyle boluculuk gormedi.
Hep gözüm haberlerde üretime dayalı birşey varmı diye ama hep yol köprü üretim para getirecek birşey yok tabi sanat edebiyat bunlar güzel şeyler lakin sayın c.başkanım ülkenin üretim tesislerine fabrikalarına tarıma ihtiyacı vadir
it ürür kervan yürür. vatandaşa türkiye ye hizmete devam. tebrikler cumhurbaşkanım..
Gündem yaratmak dolar euro rekor kırıyor ekonomi diplerde umrunda değil amaç ayrıştırmak fitne sokmak nasıl yemin ettin tarafsız olacam Allah tan kork bari her şeyin yalan dolan
Diğer Haberler