HABER

Şahin, Gezi olaylarını değerlendirdi

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, Taksim'deki Gezi Parkı olaylarında son 10 yılın en büyük oyununun oynandığını belirtti.

Şahin, "Artık Taksim'de taşlar yavaş yavaş yerine oturuyor. Toz bulutu kalktığı zaman, 'Bu işi kimler planladı, bu işin oyuncuları kim ve burada ne yapmamız gerekiyor?' dediğimiz bir süreci yaşadık. Olaylar tam bir turnusol kağıdı oldu. Bu noktadan sonra kimin derdinin ağaç, kimin derdinin çevre kimin derdinin başka olduğu ortaya çıktı" dedi.

Açılış için geldiği Bursa’nın İnegöl ilçesinde Belediye Başkanlığını ziyaret eden Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin; İnegöl Kaymakamı Aziz İnci, Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Emniyet Müdürü Murat Sevinç, AK Parti İlçe Başkanı Bülent Temelli tarafından karşılandı. Şahin, Bakanlığı ile ilgili bilgiler verdikten sonra Gezi Parkı olaylarını değerlendirdi.

"BAŞBAKANIMIZIN GÜÇLÜ LİDERLİĞİNDE, MİLLETİN FERASETİYLE BU NOKTAYA GELDİK"

İnegöl Belediyesi ziyaretinde konuşan Fatma Şahin, “10 yıldan beri alanlardayım. Çok kördüğümler gördük, 367’ler gördük. Büyük bir milli irade arkamızda olmasına rağmen, parti kapatma kararının çıktığı bir Türkiye gördük. 27 Nisan gördük çünkü aldığımız Türkiye büyük bir vesayet rejiminden geliyordu. Biz 'Hem ekonomimizi güçlendireceğiz hem de beraberinde insan hakları, demokrasi ve özgürlüğe yatırım yapacağız' dedik. 10 yılda ikisini de at başı götürecek şekilde bu süreci yönettik. Gezi Parkı'nda işin bir görünen yüzü var, masum, çevreci, insan hakları ve demokrasiyi özümsemiş, apolitik gençler gözüküyor. Aylar önce tsunami geçtiği zaman, taşlar yerine oturmaya başladığı zaman çok net bir şekilde görüyoruz ki, büyük bir küresel oyunla milletimiz karşı karşıya kaldı ve bu işin arkasında, bu oyunu yazanların, senaristlerin çok güçlü bir şekilde bu oyunu yazdığını gördük. Son 10 yılda gördüğümüz en büyük oyunla karşı karşıya kaldık. Yine her zaman olduğu gibi hem Sayın Başbakanımızın güçlü liderliğinde hem de bu milletin feraseti ve sağduyusu sayesinde şu anda çok daha iyi bir noktaya geldik” dedi.

"TOZ BULUTU KALKTIĞINDA BU İŞİ KİMLERİN PLANLADIĞI ORTAYA ÇIKTI"

Bakan Fatma Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü:

“CNN International’ın savaş muhabirlerini buraya gönderip gaz maskeleri ile 9 saat boyunca canlı yayın yapması veya sosyal medyadan olmayan görüntüleri, örneğin Tahrir Meydanı'nı Taksim Meydanı gibi göstermesi, geçen yıl Maraton yürüyüşündeki görüntüleri kullanıp Boğaz Köprüsü'nde insanlar yürüyor, ayaklanıyor demesi, geçen yıl İngiltere’de bir tankın altında kalan bir kişinin görüntüsünü Taksim’de yeni oldu gibi pazarlanmasını bu millet gördü. Gerçekten büyük bir oyunla karşı karşıya kaldık ama artık yavaş yavaş taşlar yerine oturuyor. Toz bulutu kalktığı zaman bu işi kimler planladı, bu işin oyuncuları kim ve biz burada ne yapmamız gerekiyor dediğimiz bir süreci yaşadık. Sayın Başbakanımız zaten gerekli görüşmelerin sonunda özellikle, 'Demokrasi sandık değildir' diyenlere karşı, 'O zaman gelin hep beraber çözelim, yargı kararından sonra İstanbul halkı ne diyorsa onu yapalım" dediği noktaya geldi. Bu noktadan sonra kimin derdinin ağaç olduğu, kimin derdinin çevre olduğu, kimin derdinin başka olduğu ortaya çıktı. Sayın Başbakanımız bunu dediği zaman, ana muhalefet liderinin, ‘O da olmaz, bu da olmaz’ dediği bir süreç yaşıyoruz. Bizim daha ne söylesek olmaz deyip orta yolu bulmaya çalışmamıza karşı Sayın Başbakanımızın söylediği önemli bir şey var. 'Aslında bu olur da sizde olmaz' derdi. Bakıyorsunuz hakketen zihinsel bir sorun var. Biz olurlarımızı çoğaltıp bu ülkenin geleceğine, gençlerine, çocuklarına, kadınlarına, 76 milyon dahil tek vücut bu süreci götürmesi gerekiyor. Bunlar aslında demokratik derinleşme zemini. Senin gibi düşünmeyenleri ve senin gibi yaşamayanları özümseme süreci yaşadı. İşte başörtüsü ile ilgili yaşadığımız örnek de çok önemli bir örnektir. Genelde uluslararası medya çok farklı görüntüleri dünyaya pazarladı ama bir gerçek görüntü var. O da, bir çocuğun ve genç bir kadının nasıl tartaklandığını, nasıl yok edilmeye çalışıldığını ve kendine geldiği zaman üzerinde idrar kokusunun olduğunu gördü. Geriye kalan sembol budur. Gezi Parkı'ndaki arkadaşlarımız bu oyunu görebilirse ve buna da sahip çıkabilirse onun da hakkını, hukukunu koruma idaresi gösterebilirse buradan çok daha güçlenerek çıkabileceğimize inanıyorum.”

İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş, ilçe ile ilgili bilgi verdiği Bakan Fatma Şahin'e İnegöl’ün tarihi camilerinden İshakpaşa Camisi'nin tablosunu hediye etti.