Özel hastanelerde, bunlar için para ödemeyin!

SGK, özel hastanelere ilave hiçbir ücret alamayacakları 9 tedavinin listesini asma mecburiyeti getirdi.

29 Aralık 2011 09:44
PAYLAŞ
TWITTER
Özel hastanelerde, bunlar için para ödemeyin!
Sosyal Güvenlik Kurumu () ile özel sağlık kuruluşları arasında imzalanan 2012 yılı sözleşmesi, hastayı koruyucu birtakım düzenlemeleri beraberinde getiriyor. lerde muayene ve lerde ödenecek katılım payının 12 TL olduğuna dikkat çeken SGK, fark inin yüzde 30 ile yüzde 70 arasında değiştiğinin hastalara net bir şekilde duyurulmasını şart koştu. Hastalara özel hastane ve tıp merkezlerinde uygulanan her türlü muayene, tahlil ve tedavinin, hatta yatan hastaya verilen ilaçların detaylı bir şekilde belgelendirilmesi istendi. Hastalar, bu belgelere bakarak devletin kendi adına hastaneye ne kadar para ödediğini, kendi cebinden ne kadar ücret çıktığını görme imkânına kavuşacak. Böylece “Acaba benden fazla para aldılar mı” kaygısı son bulacak. 
 
HANGİ HASTALIKLAR 
SGK’nın hastanelerin görünür bir yerine asılmasını istediği ve hiçbir ücret alınmayacak tedavilerin listesi ise şöyle: 
 
1-Acil haller nedeniyle sunulan sağlık hizmetleri. 
2-Yoğun bakım hizmetleri. 
3-Yanık tedavisi hizmetleri. 
4-Kanser tedavisi (radyoterapi, kemoterapi, radyo izotop tedavileri). 
5-Yeni doğana verilen sağlık hizmetleri. 
6-Organ doku ve kök hücre nakilleri. 
7-Doğumsal anomaliler için yapılan cerrahi işlemlere yönelik sağlık hizmetleri.
8-Diyaliz tedavileri. 
9-Kardiyovasküler cerrahi işlemleri. 

: 19-07-2012 13:07

Milletler etrafındakine saldırır bizim devletimiz milletine saldırıyor..vurun ulan vurun biz kolay kolay ölmeyiz..ahmed arif

: 13-01-2012 14:01

Bu kararlar resmileştikten sonra babamı kardiyovasküler işlem olan anjiyo için,samsun özel medicana hastanesine gittiğimizde bizden bu işlem için fark adı altında vezneye 150 tl yatırmamızı istediler.Kimseninde denetlediği yok,yaptırımlar lazım....

: 29-12-2011 22:12

ÖZEL HASTANELER HER ŞEYE PARA ALIYORLAR,İŞTE BİR ÖRNEK BİR SARGI BEZİ İLE YARA BANDI NA ACİLDE PARA İSTEDİLER,MAKBUZ FALANDA YOK BİR KAĞIDA YAZILIP VEZNEYE ÖDE DENİYOR.

: 29-12-2011 19:12

sağlık bakanlığı bu tedaviler için para ödemeyin diyor ama bu tedavilerden para almayacağını duyan özel hastaneler bu hizmeti parayla bile vermezse ne olacak?daha doğrusu para almayan özel hastane nede hizmet versin?ticarethane değil mi özel hastaneler?adamlar para kazanmak için yatırım yapıyor sonra para alamıyor.market için neden yapamıyorlar bunu?

: 29-12-2011 15:12

DEVLETIN OZEL HASTANELRIN GIRIS CAMLARINA HERKEZIN GORE BILECEGI SEKILDE NERELERE NEKADAR RAPAR VERILCEGI KONUSUNDA BILGILENDIRMESI LAZIM YOKSA OZEL HASTANELR TICARATHANE GIBI ÇALISMIS OLUYOR.FILM CEKTIRIYORUZ PARASINI VERIYORUZ AMA FILMI ALMAK ISTEDIGIMIZDE YINE EKSTIRA PARA ISTENIYOR NE BU.ZATEN ADAM SGK DAN PARASINI ALACAK.TAM BIR SOYGUNHANE GIBI ÇALISYORLAR AMA BUNDA EN BUYUK SUÇLU YAPTIRIM YAPMAYAN DEVLETIMIZDE.

: 29-12-2011 15:12

devlet hastanelerinin yönlendirmesine çare bulunda oralara hiç mi hiç gitmeyelim.altyapısız bir düzenleme ile sıkıştırdığınız sistemi ne zaman rahatlacaksınızda bizde hizmetleri kısa sürede alacağız.

: 29-12-2011 15:12

SGK NIN İÇİN BOŞALTAN BU KODAMANLARIN ÖZEL HASTENELERİDİR YOKSA SGK GARİBANA BEŞ KURUŞ EMEKLİ MAAŞI VERMEKLE BATMIYOR AYRICA GAİRBAN EMEKLİ OALACAĞIM DİYE ÖMRÜNÜN SONUNA KADAR PRİM HARACI ÖDÜYOR SONRADA EMEKLİ OLACAK KADAR ÖMRÜ KALMIYOR BUNUNLA SGK BATMAZ SGK NIN BATAĞI BELLİDE ÜSTÜNE GİDEN YOK BENİM GARİBANLARIM ÖMRÜNCE PRİM ÖDESİN AMA BİR KURUŞ EMEKLİ MAAAŞI ALAMADAN ÖLÜP GİTSİN ONDAN SONRA EMEKLİ ALANIYORDA BATIYORUZ DİYE YAYGARA YAPLIYOR

: 29-12-2011 14:12

yav bunlar fasa fiso yaptırım varmı acaba gizliden denetlenip fark ücret alınıyormu diye araştırılıyormu.işin düşmüş yok arkadaş ben fark ücret ödemem lüksüne sahipmiyiz acaba zaten durum acil budurumda şikayetlemi uğraşacaksın yoksa tedavinlemi.ödemezsen acaba hizmet verirlermi.yorumcu arkadaşlardan acili bile kapattılar deniliyor varın gerisini siz düşünün.ha birde bu katılım payını vekillerden de alınıyormu merak ettim.

: 29-12-2011 14:12

he he ondan. tipik bir devlet açıklaması. başka bir şey değil. o parayı çatır çatır alırlar bizlerden.

: 29-12-2011 13:12

TRAFİK KAZASINDA BENDEN 3 MİLYAR FAZLA PARA ALDILAR.BİR SÜRÜ UĞRAŞMANIN ARDINDAN BİRAZINI GERİ ALDIM.BU KONULARDA ÖZEL HASTANELER BİZİ KAZIKLAMAKTA.(ODA ADAMINI BULUP BASKI YAPMIŞTIM) BEN BUNLARI YAPTIM DİYE ÖZEL HASTANE ÖZEL BİR FORM HAZIRLAMAYA BAŞLADI.BU FORMU İMZALATIP YİNE OYUNLARINA DEVAM ETMEK ÜZERE.KANUNLAR KİTAPLAR GÜZELDE KONTROL YOK.MESELA GEÇEN SENE KAZAN PATLADI 2 AY ORTALIK KARIŞTI KONTROLLER YAPILMAYA BAŞLANMIŞ GİBİ BİR HAVA ESTİRİLDİ.ONDAN SONRA YİNE SÖNDÜ.ŞİMDİ BİR OLAY BEKLENİYOR.BU HER YERDE HER SEKTÖRDE BÖYLE YAZIK GÜNAH.

: 29-12-2011 13:12

oldu gel vatndaştan tepkiyi gördünüz o para yok bu para yok parının kralını alıyorsunuz SSK hastanelri para almıyor ama eczaneler darpane gibi para basıyor AKILA BAK HASTANEYE GELEN PARAYI VEREMEZ vermez NASIL OLSA İLACI SS eczaneden ALICAK PARA VERMEZSE İLAÇTA YOK TAM VİCDANSIZLIK OLAY BU .. sağlık reformuymuş ne reformu be önceden kuyruk vardı ama o gün olsada muayene iyi kötü oluyordun geceleri sıra alacağım diye telefon başında nöbet tutuyor insanlar..bekleki sıra gelsin artık kaç gün olursa ..

: 29-12-2011 13:12

hem prim öde hem fark öde.ya primleri alma yada farkı.bakanlık herşeyin farkında özel hastanelerde akkaşık değil tabi ama onlarda sağlık bakanlığı politikalarına göre davranış sergiliyor.devlet milletini soyarsa hastaneler soymazmı.kapı açık nasıl olsa giren girene.

: 29-12-2011 13:12

Tamamen kelime oyunu Sgk ya dünyanın primini öde ondan sonra git özel hastaneye fark öde muayene farkı 20 tl alınıyor ve kanuni SGK kelime oyunu ile insanları zan altında bırakıyor halka karşı topu hastanelere atıyor.

: 29-12-2011 13:12

Tamam ödemeyelim geçenler de Ankara da gıda zehirlenmesinden dolayı özel hastanelerin acillerine gitmek istedim üç hastaneye gittim üçü de acillerini kapatmışlar acil hizmeti vermiyorlar.( Demokrasilerde çare tükenmez ) olan yine biz zavallılara oluyor.

: 29-12-2011 13:12

ben ücretin ne oldugunu görsem ne olur ücretsiz olan işlerin farkını ücretli işlere ekleyince diğer işlemler ücretsiz oluyo bende mutlu oluyorum :D bunun adıda zam geldi oluyo herkese geçmiş olsun

: 29-12-2011 13:12

şu anda benim kuzenim kanser olduğu için istanbulda bir özel hastanede ameliyat oluyor ve ssk ile anlaşması olduğu halde ödeyeceği ücret 30.000 TL.. ne derler ne isterlerse insanlar veriyor sağlığına kavuşmak içn ama ya parası olmayan insanlar ne yapacak!!!

: 29-12-2011 13:12

Ben bişey anlamadım.Katılım payı 12 l diyor.ben hep 30 ödüyorum.Tahlillere de ayrı ödüyorum.

: 29-12-2011 13:12

sosyal güvenlikte özelleştirilmeli artık ya da Özel sağlık sigortalarından hizmet alınabilmeli. Neyin acil olup olmadığının bir tanımı var mı? Hastaneler istediği gibi fatura ediyorlar. 12 tl ile kalınsa çok iyi. Tek çatı iyi olmadı. Yakında yeşil kartlıya da herhangi bir memur y da ssk emeklisi kadar maaş verirler. Önlem diye alınan kararlar gerçek hastayı mağdur ediyor.

: 29-12-2011 13:12

devletin vatandaşını bilinclendirmesi güzel bir uygulamadır.teşekkür ediyorum.

: 29-12-2011 13:12

tavşan kaç tazı tut,demek ki bu oyun hala halk arasında tutuyor,ee ne diyelim bu oyunu tutturabilenlere helal olsun diyoruz....

: 29-12-2011 12:12

tek kelime yalan

: 29-12-2011 12:12

madem kanser tedavileri ücretsiz neden kanser hastaları paramız yok tedavi olamıyoruz diyo o zaman bu insanlarımızın aç gözlülüğü mü yoksa özel hastanelerimiz almamaları gerektiği halde para talep ettiği için mi ?

: 29-12-2011 12:12

madem kanser tedavileri ücretsiz neden kanser hastaları paramız yok tedavi olamıyoruz diyo o zaman bu insanlarımızın aç gözlülüğü mü yoksa özel hastanelerimiz almamaları gerektiği halde para talep ettiği için mi ?

: 29-12-2011 12:12

RANDEVU ALIRKEN TELEFONLA RANDEVU ALMAYIN.GOOGLE MERKEZİ HASTANE RANDEVU SİSİTEMİ YAZIN GELECEK OLAN FORMDA KENDİNİZE AİT MAİL ADRESİNİ ORAYA YAZIN MAİL GELEN KODU KOPYALAYIP BURADA SORULAN KARENİN İÇİNE YAPIŞTIRIN.SONRA FORMA DEVAM EDİN GEREKLİ BİLGİLERİ İŞLEDİKTEN SONRA RANDEVUNUZU BURADAN ALIN.DİĞER ZAMANLARDA MAİLİNİZ İÇİN YAZDIĞINIZ ŞİFRE İLE BURADAN RANDEVU ALABİLİRSİNİZ.

: 29-12-2011 12:12

yeni doğana verilen sağlık hizmetinden kasıt nedir acaba? topundan alınan kan mı yoksa 1 aylıkken hastalandığından hastaneye götürüldüğünde alınan tedavi ücretimi? başbakan 3 çocuk diyor fakat devlet hastanelerinde düzgün bakılmıyor özel hastanelere gidilse parasal sorunlar var.. asgeri ücret 680tl ama özelde normal doğum 750 tl m.vekili maaşı ise 5000 küsür tl! %70 zamlı!

: 29-12-2011 12:12

o zaman benden kartaldaki hastane fazla ödeme almıştır.Her gittiğimde yeni doğan olarak 22 daha sonra 35 tl ye çıkan ödemeler verdim.tekrar beyan ediyorum.

: 29-12-2011 12:12

bedavada olsa gidilmez haci. bu açlar başka şeyler bulur alır parasını. bulamazsalar bile doktor yok derler o da olmadı alakasız bir doktor verir bunlar aç bunlar aç boşa kürek sallamazlar

: 29-12-2011 12:12

guzel bi hareket tebrkler sgk

: 29-12-2011 12:12

KARDİYOVASKÜLER Mİ? 1000 - 15000 TL KATILIM ALINIYOR HABERİNİZ YOK MU?

: 29-12-2011 12:12

Kanser tedavisine para alınmaması biraz uçuk geldi bana özel hastaneler böyle bir mali yükün altına girmek istemeyeceklerinden hasta almamak için kontenjanı dolu göstermek gibi yollara başvurabileceklerdir...

: 29-12-2011 12:12

Evet bu konuda toplum daha çok bilinçlendirilmeli, hasatanalerin sgk ile yaptıkları anlaşmalarda develetin verdiği rakamı kabul ediyorlar, ancak gelen hastadanda para alıyorlar fazlasıyla hemde bu tür sorunları nasıl şikayet edeceğimizide bilmeliyiz. Ancak bunu il sağlık müdürlüklerine bildirebiliriz, tabi onlarda genellikle yaptıkları gibi yatmayıp görevlerini yaparlarsa.

: 29-12-2011 12:12

iskenderun özel gelişim hastanesi adanaya nakil için 300lira para alıyor. adanada ameliyatı biten hastayı adanadaki özel hastane kendi ambulansı ile ücretsiz evine kadar bırakıyor.uyanık olun arkadaşlar ikisi özel hastane biri ücret alıyor digeri almıyor!

: 29-12-2011 12:12

Geçin o 12 tl Hikayesini daha sonra katılım payı falan filan derken 25 30 tl ödüyoruz hatta 12 tl nin üstündeki rakamlara bilgilendirme kağıdı imzalatıyorlar hımmm ne oldu biz haber verdik kabul etti türlü türlü ücret artışı bahaneleriyle.Bu haberler hem can sıkıcı hem mide bulandırıcı.

: 29-12-2011 12:12

40 derece ateşle hasteneye getirilen 2 yaşında bir çocuğun(ateşi hastane ölçüp görüyor) durumu acil midir değilmidir?

: 29-12-2011 12:12

40 derece ateş acil i gerektirmiyormuş acıbadem öyle dedi..

teyavas : 29-12-2011 14:12

öyledir bize göre önemli olan hastamız onlar için sıradan bir vaka olarak görülüyor..sonra b,r bakıyorsunuz allah korusun çocuk yüksek ateşten havale geçiriyor ve hayatı boyunca bunun neticelerini yaşıyor...ucu hep paraya dayanıyor.. allah bunların eline düşürmesin... hasta masta bakmaz parayı nereden vururuzun hesabını yaparlar...

: 29-12-2011 12:12

Bu sebeplerle gidildiğinde haksız işlem yapılıyorsa nereye ne şekilde şikayet ve bildirim yapılması açıkça yazılmalı ve telefon ücreti alınmamalı.

october_2009 : 29-12-2011 12:12

tel ucretını bosver.. emın olmamakla bırlıkte saglık bakalıgına sıkayet edıyoruz..