Pnömokok mikrobu çocuklarda ölümle sonuçlanıyor
Son güncelleme: 6 Aralık 2007 16:42

Pnömokok mikrobu çocuklarda ölümle sonuçlanıyor

KOCAELİ (İHA) - Anadolu Sağlık Merkezi (ASM) Genel Pediatri Uzmanı Dr. Ela Tahmaz, "Pnömokok mikrobu, 5 yaşın altındaki çocuklarda ölümle sonuçlanabilen ciddi enfeksiyonlara yol açabilir." dedi.


Bu mikropların, ülkemizde de bakteriyel menenjitin en sık rastlanan sebebi olduğunu belirten Dr. Ela Tahmaz, "Bu mikrobun sebep olduğu diğer sık rastlanan enfeksiyonlar ise, orta kulak enfeksiyonları, zatüree ve sepsis dediğimiz bu bakterinin kana karışması ile ortaya çıkan ağır hastalık tablosudur. 2 yaşın altındaki çocuklar ciddi enfeksiyon için en riskli yaş grubunu oluştururlar. Pnömokoklar, diğer kişilerden ve erişkinlerden yakın temas ile bulaşır ve özellikle de antibiyotiklere direnç geliştirebileceklerinden tedavisi zor hastalıklara yol açabilirler. Pnömokok konjuge aşısı, bu bakterinin sebep olduğu menenjit ile kan enfeksiyonlarını önlemekte yardımcıdır. Bazı orta kulak enfeksiyonlarını da önlediği gösterilmiştir" dedi.


Pnömokok aşısı 2 yaşın altındaki çocuklarda, 2, 4, 6 ve 12-15. aylarda 4 doz şeklinde uygulanıyor. Bu aylarda aşılanamayan çocukların yine de aşılanabilceğini söyleyen Tahmaz, " Doktorunuza bunu danışabilirsiniz. Ancak 2 ile 5 yaş arasındaki çocuklar, 3 yaşın altında veya risk grubundaysalar ve özellikle yuvaya gidiyorlarsa aşılanmalıdırlar. Pnömokok konjuge aşısı diğer aşılarla beraber eş zamanlı farklı bölgelerden uygulanabilir." diye konuştu.


Hafif nezle ve soğuk algınlığı gibi hafif atlatılan hastalıklar sırasında bu aşının çocuklara uygulanabildiğini söyleyen Tahmaz, "Ancak yüksek ateşli veya orta-ağır derecede hasta olan çocuklar iyileşene kadar beklenmelidir. Bu aşının bir önceki dozuna ciddi allerjik reaksiyon geçirmiş olan çocuklara aşı tekrar yapılmamalıdır. 4 çocuktan birinde aşı yerinde hafif kızarıklık, şişlik ve ağrı olabilir. 3 çocuktan birinde hafif ateş ( 37,5 derece) ve 50 çocuktan birinde daha yüksek ateş (38 derece) olabilir. Bazı çocuklarda geçici huzursuzluk, ağlama ve iştah kaybı olabilir. Bu tür yan etkiler görüldüğünde doktorunuza danışarak parasetamol içeren ateş düşürücüler kullanabilirsiniz. Şimdiye kadar bu aşının sebep olduğu ciddi reaksiyon gözlemlenmemiştir ancak her ilaçta olduğu gibi aşılarda da allerjik reaksiyon riski olduğu unutulmamalıdır." diye konuştu.

İletişim Kurumsal Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir