Ünlü iş adamından büyük jest! Tam 2 milyar dolar

Amazon'un kucurusu Jeff Bezos, evsizlere yardım etmek ve yeni okullar kurmak için yarattığı vakıf fonuna 2 milyar dolar bağışladığını açıkladı.

Ünlü iş adamından büyük jest! Tam 2 milyar dolar

Adı Bezos Day One Fund (Bezos İlk Gün Fonu) olarak açıklanan fon, evsiz ailelere yardım eden dernek ve vakıfları fonlayacak, ayrıca yoksul mahallelerde kâr amacı gütmeyen anaokulları kuracak.

Bezos 164 milyar dolarlık servete sahip olmasına rağmen çok az hayır işi yapmakla eleştiriliyordu.

Yaptığı bağışı Twitter'dan açıklayan Bezos "Eğitim bir boşluğu doldurmak değil bir ateş yakmaktır ve bu ateşin erkenden yakılması her çocuğa önemli bir avantaj sağlar. Bana bugüne kadar önerlerle gelen herkese teşekkür ediyorum. Kendini geliştirmeye bu kadar hevesli bir canlı türünün mensubu olmak beni iyimserlik ve şükranla dolduruyor" ifadelerini kullandı.

Bezos'un 1994'te kurduğu Amazon bu ay 1 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaşmıştı.

ABD'li işadamı 2 milyar dolarlık bağışını açıklasa da bu miktar bugüne kadar 10 milyarlarca dolar bağış yapan Bill Gates veya Facebook'taki hisselerinin yüzde 99'unu kamu yararına çalışan bir örgüte bağışlama sözü veren Mark Zuckerberg'in bağışlarının yanında çok küçük kalıyor.

Bezos Amazon'un yanı sıra uzay roketleri geliştiren Blue Origin ve ABD'deki Washington Post gazetesinin de sahibi.

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 23 yorum
bende bızım zengınler bagışlamış sandım bızımkıler kendıne müslüman adiler
@karakemal1944 kendi sağ cebinden çıkarıp kendi sol cebine koymuş- üstüne vakfının - şirketlerinin ve kendisinin reklamını tüm dünyaya duyurmuş. büyük ihtimal vergi gibi bir takım indirimlerden faydalanabileceği veya fiktif olan nereden geldiğini açıklayamadığı parayı aklamış... hemen dini ve müslümanları aşağılamalara girmeden eniştenin senin neden öptüğünü bir düşün istersen. şimdi saf insancıklar amozandan alışverişe yüklenir. ve bağışçılarda bu vakfa destek olur. daha da bir hızla yürür gider bu zaatı muhterem...
bir önceki haberde bizim cüppeli protez kol öpüyor onlara göre gavur kafir bir adam binlerce muhtaç insana yardım ediyor Allahım sen sonumuzu hayr et
@dilek.husan bunlara kafir demek doğrumu bilmiyorum ama inkar edip inanmayanlara kafir deniliyor bu adamlar Allaha inanıyorlar. Kuranın manasından müslümanlar kadar uzak fakat inançları Allah ki doların üstünde bile Biz tanrıya inanırız yazmışlar.
yahu hangi türk zengin bağış yapar ki bunlar sadece kazanıp yemeye çalışırlar önce devleti dolandırırlar vergi borçlarını ödemezler af gelir sonra sermayeyi yurt dışına kaçırırlar ve sonra da hiç para kazanmadık derler ama gerçek şu gözleri doymaz siz hiç gördünüz mü çalışanına bedavadan daire yapıp vereni veya fakir bir aileye ev verdiklerini böyle şey olmaz çünkü gözleri aça, aç doymuyorlar....
amerıkadakı calısmak ıstemeyen dılencı gencleremı amazon sadece amerıkadamı falıyette
MÜSLÜMAN-KAFİR-MÜNAFIK ifadeleri ne anlama gelir iyi bilelim. YÜCE ALLAH HER İYİLİĞİDE ŞER'İDE YAPANI MUTLAKA BİZDEN İYİ BİLENDİR.O İHSAN SAHİBİ VE ADİL-İ MUTLAKTIR. EKSİK ADALET ONDA OLMAZ.O KEREM SAHİBİDİR.İHSANDA BULUNANA DAHA ÇOK VERENDİR. HZ.MUHAMMED SAV.BUYURUYOR'VEREN EL,ALAN ELDEN ÜSTÜNDÜR, Demiyor ki ALAN EL,VEREN ELDEN ÜSTÜNDÜR. Bugün problem ALAN ELİN ÜSTÜN SANILDIĞI SAPKINLIKTIR.
Bir yabancının zenginine bak birde bizim zenginlere hele ki sonradan bitmelere. AKP 17 yılda bir süre yandaş zengin yarattı. Hiç bu ülkeye hayrı dokunanı duydunuzmu
NEDEN MÜSLÜMAN İŞADAMLARIMIZ BÖYLE ŞEYLER YAPMIYOR? HANİ CENNET İÇİN YAŞIYORDUK? HANİ MANEVİYAT DAHA ÖNEMLİYDİ? HANİ ESAS OLAN ÖBÜR TARAFTI? BU TARAF YALANDI?
helal olsun.
BUDA BİRŞEY Mİ BİZİM DEVLET BÜYÜKLERİMİZDE KENDİLERİNE UÇAK FON TARZI BAĞIŞ ALIRLAR SİZİ GİDİ HAVURLAR BİZ MÜSLÜMANIZ
insaları sömürmeyi bırakın para da bagışlamayın siz zaten sömürdünüz diye insalar aç perişan aşalık mahluklar şimdi de para bagışlıyor her türlü pis işi yapın sonra da para bagışlayın ..dünyanın en kirli cio cular bu yahudi şirket amazondur..trilon dolarlara varan büçesini her halde apple telefon satarak kazanmadı ..sattıgınız silah ve silah yazılım programları ile inssanlar bir bir ölüyor afrikanın yer altı ve yer üstü zenginliklerini hepsini çaldılar şimdi de göstermelik yardım siz o paranın on katını çıkartırsınız..
Paralara bak servete bak, ne olacak yani 1 Trilyon dolar servet yapacaksın kıçına pamuk tıkanınca mı her şeyin boş olduğunu anlayacaksın. Kendini kurtaracak kimseye muhtaç etmeyecek kadarını ayır, geri kalanını da yatırım yap işsizlere iş imkanı sağla hayır işlemeleri için sosyal baskı mı gerekli aptal pintiler.
ben hiç bir vakfa kuruluşa vermem..gider kendim bizzat dağıtırım..
insaları sömürmeyi bırakın para da bagışlamayın siz zaten sömürdünüz diye insalar aç perişan aşalık mahluklar şimdi de para bagışlıyor her türlü pis işi yapın sonra da para bagışlayın ..dünyanın en kirli cio cular bu yahudi şirket amazondur..trilon dolarlara varan büçesini her halde apple telefon satarak kazanmadı ..sattıgınız silah ve silah yazılım programları ile insanlar bir bir ölüyor afrikanın yer altı ve yer üstü zenginliklerini hepsini çaldılar şimdi de göstermelik yardım siz o paranın on katını çıkartırsınız..kim bilir hagi pis iş için yardım yaptınız...
insaları sömürmeyi bırakın para da bagışlamayın siz zaten sömürdünüz diye insalar aç perişan aşalık mahluklar şimdi de para bagışlıyor her türlü pis işi yapın sonra da para bagışlayın ..dünyanın en kirli cio cular bu yahudi şirket amazondur..trilon dolarlara varan büçesini her halde apple telefon satarak kazanmadı ..sattıgınız silah ve silah yazılım programları ile insanlar bir bir ölüyor afrikanın yer altı ve yer üstü zenginliklerini hepsini çaldılar şimdi de göstermelik yardım siz o paranın on katını çıkartırsınız..kim bilir hagi pis iş için yardım yaptınız......
insaları sömürmeyi bırakın para da bagışlamayın siz zaten sömürdünüz diye insalar aç perişan aşalık mahluklar şimdi de para bagışlıyor her türlü pis işi yapın sonra da para bagışlayın ..dünyanın en kirli cio cular bu yahudi şirket amazondur..trilon dolarlara varan büçesini her halde apple telefon satarak kazanmadı ..sattıgınız silah ve silah yazılım programları ile insanlar bir bir ölüyor afrikanın yer altı ve yer üstü zenginliklerini hepsini çaldılar şimdi de göstermelik yardım siz o paranın on katını çıkartırsınız..kim bilir hagi pis iş için yardım yaptınız.........
yardım mı ulan zaten siz sömürdünüz diye o insanlar aç triliyon dolarlara varan büçeye sahipsiniz nasıl kazandınız önce onu millete anlatın ..apple telefon mu satarak o paraları kazandı yahudilerin en aşalık şirketi amazon ..silah yazılımı satarak kazandıgı parayı o insanların ölümüne sebeb olan şirket para bagışlıyor..kim bilir nsl bir pislik yapmak için para aktardılar oraya ki daha da sömürsünlür bu aşalıkların insan canına deger mi verdigini sanan arkadaşlara söyliyem ..bunların tek deger verdigi şey paradır ..
yardım mı ulan zaten siz sömürdünüz diye o insanlar aç triliyon dolarlara varan büçeye sahipsiniz nasıl kazandınız önce onu millete anlatın ..apple telefon mu satarak o paraları kazandı yahudilerin en aşalık şirketi amazon ..silah yazılımı satarak kazandıgı parayı o insanların ölümüne sebeb olan şirket para bagışlıyor..kim bilir nsl bir pislik yapmak için para aktardılar oraya ki daha da sömürsünlür bu aşalıkların insan canına deger mi verdigini sanan arkadaşlara söyliyem ..bunların tek deger verdigi şey paradır ..para ya deger verenler para ya tapar taptıkları seyi kimse ye vermezler...
Elin gavuru okul yardımı yapar bizimkiler cami cemaat yardımı yapar.
164 milyar doları varmış. 40 da biri olan YILLIK 4 milyar dolar zekatı zaten vermesi lazım. Allah ın kanunları yeryüzünde hakim olsa ne bunlar böyle aşırı zengin olur ne de fakirler iyice fakirleşir. ALLAH IN DİNİNDEN VE KURALLARINDAN YÜZ ÇEVİRMEYELİM
şimdi bir taraftan ülkeleri borç batagına sürükleyip insanları sömürecek bir taraftan silah yazılımı satıp insanlar birbirini öldürecek .bir taraftan da vakıflara yardım yapıp açları doyuracak ..şimdi bu amazon şirketini tanımayanların yorumunu okuyorum da gülüyorum .yav bunların insan canına degermi verdiklerini sanıyorlar ..bunlar paraya tanrı diyen aşalık insanlar.. bunlar o parayı dahada çok sömürmek için bagışladı bunlar taptıkları para dahada çogaltmak için yapmayıcakları şey yoktur zaten bunlar sömürmese insanlar neden aç kalsın ki....
şimdi bir taraftan ülkeleri borç batagına sürükleyip insanları sömürecek bir taraftan silah yazılımı satıp insanlar birbirini öldürecek .bir taraftan da vakıflara yardım yapıp açları doyuracak ..şimdi bu amazon şirketini tanımayanların yorumunu okuyorum da gülüyorum .yav bunların insan canına degermi verdiklerini sanıyorlar ..bunlar paraya tanrı diyen aşalık insanlar.. bunlar o parayı dahada çok sömürmek için bagışladı bunlar taptıkları para dahada çogaltmak için yapmayıcakları şey yoktur zaten bunlar sömürmese insanlar neden aç kalsın ki....ha gayri resmi triliyon dolarlara varan büçeye sahip
Diğer Haberler