HABER

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu duyurdu: 12 belde ve köy karantinada

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, koronavirüsle mücadele kapsamında, toplam 12 belde ve köyün karantinada olduğunu bildirdi. Soylu, "Bu akşamdan itibaren mücbir sebep olmazsa, izni yoksa şehirden şehire otobüs seyahatleri kısıtlanacak" dedi. Bakan Soylu, hafta sonu sahil kenarlarında koşmak, yürümek, balık tutmak, park ve mesire yerlerinde piknik yapmanın yasaklandığını duyurdu.

İşte Bakan Soylu'nun açıklamaları:

Şu ana kadar kapattığımız iş yeri sayısı 211 bin 670.

Türkiye'de şu anda bizim tespitlerimize göre hayat yüzde 80 durmuş durumda.

"OHAL'E GEREK YOK DEMEM"

OHAL'e gerek yok demem. Bulaşıcılığın hangi ölçekte ve nasıl yayılacağı konusunda tahminlerimiz olabilir ama bugünden bir şey söylemek sadece tahmindir. 65 yaş üstü büyüklerimize sınırlama koyduk. Kimsesiz bırakmadık ama. Sosyal devletin bütün unsurlarını ortaya koymaya çalışıyoruz. Vefa Sosyal Destek Hattı diye bir hat oluşturduk.

"ACIMASIZIZ"

(Fiyat artışları) Bu konuda acımasızız, önümüzdeki bir kaç gün içerisinde el koymaları kamuoyuyla paylaşacağız.

OTOBÜS SEYAHATLERİ KISITLANIYOR

Bu akşam bir tedbir daha getireceğiz. Tüm seyahatlerinin bir birileriyle otobüs seyahatlerini tamamen kısıtlıyoruz. İznin dışında otobüs seyahatlerini kısıtlamak için çalışıyoruz. Tüm otogarlardaki otobüs seyahatleriyle ilgili izne bağlı olmadan, mücbir sebep olmadan, emniyet jandarma olacak, zorunlu sebep olmadan sefer yaptırmayacağız.

UMREDEN DÖNENLERİN DURUMU

Şu anda 19 bin 220. Türkiye içinde aldık bunları, hiçbir eksiklerini bırakmadık. 5 yıldızlı otelde nasıl hizmet görüyorlarsa öyle hizmet görecekler.

Edirne Pazarkule'de 5 bin 800 mülteciyi boşalttık. 9 vilayete götürdük.

İstanbul, Ankara, İzmir çekildi dedim. Bu kararlılığımıız bırakmamamız lazım. Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da vaka çok görülmediği için ve genç nüfus fazla olduğu için, ama bu salgın kimini taşıyıcı kimini hedef olarak görüyor. Özellikle toplu taşımalar ve şehir içindeki hareketlilikten çıkardığımız rakamlar. Özellikle İstanbul'dan büyüklerimiz memleketleirne gidiyorlar. Buna ait bu akşam bir tedbir daha getiriyoruz. Mücbir sebep dılında büyük ihtimalle otobüs seyahatlerini kısıtlıyoruz. Özel araçları ve uçakla gidecek olanlar için onların hepsine bakacağız. Birçok şehirde sağlık taraması yapılıyor. Yaygınlaştırmaya çalışıyoruz bunları.

Maske ve tulumla ilgili aldığım rakamlar Türkiye’ye yetecek seviyede. Gıda tedarik zincirinde de sıkıntımız olmadığını biliyoruz.

İLLERİN AÇIKLANMAMASI

Sağlık bakanlığımızın böyle bir tasarrufu var. Bu yöntemi Sağlık Bakanlığı kullanıyor. Biz biliyoruz ve izliyoruz ama bu yerleri.

HAFTA SONU SAHİL VE PİKNİK YERLERİNE YASAK

Bu geceden itibaren tüm Türkiye’de geçerli olmak üzere Cumartesi-Pazar günleri sahil kenarlarında koşmak, yürümek, balık tutmak, park ve mesire yerlerinde piknik yapmak yasaklanacak. Hafta sonu için gelecek yasak hafta içi de uygulanabilecek.

81 İL VALİLİĞİNE GENELGE

İçişleri Bakanı Soylu'nun açıklamalarının ardından 81 İl Valiliğine Koronavirüs Tedbileri Kapsamında “Park, Mesire, Piknik” alanları ile ilgili yeni bir genelge gönderildi.

Genelgeye göre, 28-29 Mart tarihleri başta olmak üzere virüsle mücadele sağlanıncaya kadar hafta sonlarında, il ve ilçelerde vatandaşların sahil bantları, mesire ve ören yerlerinde, piknik alanlarında; piknik yapmak, balık tutmak, spor, yürüyüş vb.faaliyette bulunmak yasaklandı.