HABER

İmam atandığı köyü imar etti

Batman'ın Sason ilçesine bağlı Yolüstü köyüne 5 yıl önce imam olarak atanan Çetin Karakaya, görevinin yanı sıra köyün imarına da katkı sundu - Köyde okul yapımı yürüten müteahhit firmanın iş makinesini kullanan Karakaya, kaymakamlığın ve vatandaşların da desteğiyle yeni bir cami, taziyeevi ve imamevi yaptı, cami çevresinden çıkardığı 420 kamyon hafriyatla Sason deresi kenarındaki 7 bin metrekarelik arazide mesire alanı oluşturdu - Köyde yürüyüş parkuru, halı saha, basketbol ve voleybol sahasının yapımı sürüyor - Karakaya: - "Ben buraya sadece bir devlet memuru olarak gelmedim. Ben buraya imam olarak geldim. 'İmam' demek 'baş' demektir. Köylünün derdiyle dertlenelim, sorunlarıyla ilgilenelim, çalışalım, didinelim ve topluma yaraşır olalım istedik. Çok şükür Allah da bize nasip etti"

SELMAN TÜR - Batman'ın Sason ilçesine bağlı Yolüstü köyüne 5 yıl önce imam olarak atanan Çetin Karakaya, görevinin yanı sıra köyün imarına da katkıda bulundu.

Köye atanır atanmaz eksikleri tespit eden Karakaya, köyün camisinin kullanılamaz durumda olduğunu, taziyeevi ve imamevi olmadığını, gençlere ve ailelere yönelik sosyal alan bulunmadığını belirledi.

Aynı zamanda ağır vasıta şoförü olan Karakaya, tespit ettiği eksikleri gidermek için köyde okul inşası yürüten müteahhit firma yetkilileriyle görüştü.

- Okul inşaatında da çalıştı

Firmanın iş makinesini kullanmak şartı ile boş zamanlarında okul inşaatında çalışan Karakaya, Kaymakamlığın ve vatandaşların da desteğiyle köyde atıl durumdaki caminin yerine yeni bir cami, taziyeevi ve imamevi yaptı, cami çevresinden çıkardığı 420 kamyon hafriyatla Sason deresi kenarındaki 7 bin metrekarelik arazide mesire alanı oluşturdu.

Köyde yürüyüş parkuru, halı saha, basketbol ve voleybol sahasının yapımı sürüyor. Aynı zamanda gençlerin halı saha arkadaşı, hastaların manevi destekçisi, yaşlıların sohbet arkadaşı, ihtiyaç sahiplerinin de en yakın dostu olan Karakaya, köylülerce takdir ediliyor.

- Köyün imarı için de çalıştı

Karakaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Muş'ta başladığı imamlık görevini 2013 yılından bu yana Sason ilçesine bağlı Yolüstü köyünde sürdürdüğünü söyledi.

"Buraya geldiğimde cami ve çevresi, taziyeevi, imam lojmanı kullanılmayacak kadar atıl durumdaydı. Köyün eksiklerini gidermek için kolları sıvayarak işe koyuldum. Allah'ın izni, köylülerin desteği, devletimizin de imkanlarıyla camimizi ibadet yapılabilecek bir hale getirdik." diyen Karakaya, köye cami yaptıklarını, caminin etrafında insanların, gelip oturabileceği, çocukların oyun oynayabileceği yeşil alan oluşturduklarını belirtti.

Karakaya, "Şu an camimizin çevresini insanımızın sosyal bir alan olarak kullanabileceği bir mekan haline getirdik. Köye modern bir taziyeevi de kazandırdık." ifadelerini kullandı.

- Gençler için spor alanları

Karakaya, köylülerin yanı sıra Kaymakamlıktan aldıkları destekle de cami bahçesinden çıkarttıkları 420 kamyon hafriyatla, dere kenarında 7 bin metrekarelik alan oluşturduklarını dile getirdi.

Bu alanda mesire alanı, kamelyalar, spor alanları, çocuk oyun parkı, insanların aileleriyle oturup, çay içebileceği, yemek yiyebileceği nezih bir ortam hazırladıklarını anlatan Karakaya, şöyle devam etti:

"Müteahhit ağabeyimizin işine yardımcı oldum o da kendi araçlarını, makinelerini bize seferber etti. Öte yandan Kaymakamlık ve Özel İdarenin de desteği çalışma yürüttük. Çim ve ağaç dikerek peyzaj çalışmalarımızı tamamladık. Gençlerin kahve köşelerinde oturmasına gönlüm razı olmadı. Köyümüzün coğrafi yapısı dağlık olduğu için gençlerimizin eğlenebileceği, vakit geçirebileceği bir yer yok. Gençlerimizle de istişare ettik. Dere kenarında onlara halı saha, voleybol ve basketbol sahası ile yürüyüş parkuru yapıyoruz. Bu şekilde spor yaparak vakit geçirmelerini sağlayacağız."

- "Topluma yaraşır olalım istedik"

"Ben buraya sadece bir devlet memuru olarak gelmedim. Ben buraya imam olarak geldim. 'İmam' demek 'baş' demektir. Köylünün derdiyle dertlenelim, sorunlarıyla ilgilenelim, çalışalım, didinelim ve topluma yaraşır olalım istedik. Çok şükür Allah da bize nasip etti." ifadelerini kullanan Karakaya, meslektaşlarına da görev yaptıkları yerlerde benzer hizmetler sunmaları çağrısında bulundu.

Karakaya, "Tüm imam arkadaşlarıma tavsiyem camiyi namazdan, ezandan ibaret bilmesinler. Ellerinden geldiğince çalışsınlar yani toplumun tüm dertleriyle ilgilenmelerinin de bir imamlık görevi olduğunu belirtmek istiyorum." diye konuştu.

- Köylüler memnun

İmam Karakaya'nın köylerine atanmasıyla adeta köyün kaderinin değiştiğini aktaran Abdulmecit Aykaç, köyün daha önce kayalık olduğunu, camiye girilemediğini, caminin etrafında hayvanların dolaştığını anlattı.

Karakaya'nın öncülüğünde yapılan çalışmalardan duyduğu memnuniyeti dile getiren Aykaç, "Allah razı olsun hocamız geldi, öncülük etti ve köylüler, Kaymakamlık el ele verdik, bugün köyümüz bambaşka bir yer haline geldi. Buraya gelen artık buradan gitmek istemiyor." dedi.

Gençlerden Bayram Avunç, daha önce piknik yapmak için bile ilçe merkezine gitmek zorunda kaldıklarına işaret ederek artık tüm hizmetlerin köye geldiğini kaydetti.