Merakla beklenen 37. Pirelli Takvimi’nin Londra’da gerçekleştirilen Dünya Galası, dünyanın dört bir yanından gelen basın mensupları, seçkin davetliler ve koleksiyoncuların beğenisine sunuldu. 40 yılı aşkın bir süredir kültürel evrim, güzellik ve fotoğrafçılık uzmanlarının kült objesi haline gelen “The Cal" ile randevu bu yıl, 1875-1982 yılları arasında başkentin tarihi balık pazarına ev sahipliği yapan, Thames nehri kıyısındaki 19.yüzyıl binası Old Billingsgate’de gerçekleşti.
[**
2008 yılı baskısında Patrick Demarchelier’in Çin’in egzotik kenti Şangay’ı takvim yapraklarında ölümsüzleştirmesinin ardından, 2009 yılında Peter Beard Afrika-Botswana’nın el değmemiş doğa güzelliğini takvimin sayfalarına taşımıştı. 2010 Pirelli Takvimi’nin çekimleri ise ABD başkanı Barack Obama’nın seçim kampanyası çekimlerindeki ilk fotoğrafçılardan biri olan ve kışkırtıcı, etkileyici yaklaşımı ile tanınan “yaramaz çocuk” lakablı asi Amerikalı fotoğrafçı Terry Richardson tarafından Brezilya’da gerçekleştirildi.
Richardson, 2010 Pirelli Takvimi'nin yapraklarını süsleyen 30 fotoğrafta oyunbaz ve saf Aşk Tanrısı Eros'a çağrışım yapıyor. Richardson, merceği ile dişiliğin en parlak yönünü yakalayan bir sadelikle fantezilerinin peşinden koşuyor ve doğallığıyla cezbeden, klişelerden kurtulmaya çalışan, üzerindeki tek örtü ironi olan kadını resmediyor.
[
Böylelikle, Robert Freeman (1964), Brian Duffy (1965) ve Harry Peccinotti’nin (1968 ve 1969) imza attığı ilk sayılara benzerliğiyle dikkat çeken 2010 Pirelli Takvimi, takvimin 60’lı ve 70’li yıllardaki doğal ve özgün atmosferine yani kendi özüne geri dönüyor. Terry Richardson, takvim yapraklarında ünlü selefleri gibi rötuş yapmaksızın doğallığın ağır bastığı, gerçek kadını açığa çıkaran ve günümüzün revaçta olan yapay aşırılıklarını ortadan kaldıran tekniği ile basit bir fotoğrafçılığı gözler önüne seriyor.
Takvim’in ilk sayılarına ilham kaynağı olan popüler sanat öğeleri, Amerikalı fotoğrafçıya özgü Aşk Tanrısı Eros ile birleşerek horoz, kılıç, su fıskiyeleri ve eski lastikler şeklinde Richardson’ın öyküsüne ritim ve ahenk katıyor. 2010 Pirelli Takvimi/nde Richardson Aşk Tanrısı Eros’u dünyevileştirmek için kullandığı atıflarla düzene karşı alaylı bir tavır sergiliyor ve tabulara şekil ve şehvet katıyor.
**[
İtalya’nın Lecce kentindeki Salento Üniversitesi ve Roma’daki Tor Vergata üniversitesinin eski sanat tarihi profesörlerinden Francesco Negri Arnoldi'ye göre bu popüler bir takvim. Arnoldi, 2010 Pirelli Takvimi’ni “geçmişe dönüş ile geleneği birleştirmesi ile tamamen özgün ve doğal dişiliğin cazibesini yeniden keşfetme yeteneğine sahip” olarak tanımlıyor. Takvimin popüler sanata dönüşü ve resimle canlandırılan dili, herkesin anlayabileceği ve yalnız günlük yaşamın kirletebileceği bir dil niteliği taşıyor.
Sade ve açık bir anlatıma sahip olan 2010 Pirelli Takvimi’nin yorumlayıcısı Richardson, figürleri moda trendlerinin belirlediği karmaşık ve yapay içeriklerden ve gösterişten uzak bir şekilde resmediyor. Fotoğrafçının sadelik ve esas olana odaklanma yaklaşımı doğrultusunda ortamda gösterişli arka planlar bulunmuyor. Richardson, “Usta bir fotoğrafçı anı yakalar; işte bu nedenle çekimleri ekstra ekipman ve asistan olmadan gerçekleştirdim,” diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Kullandığım teknik, tekniksizlik: Mercekler benim gözlerim, etkileyiciliğim, nerede olursa olsun anın gerçekliğini yakalama kabiliyetim; görüntü açıları, renk, ışık, sahne kullanımı, tüm bunlar daima fotoğraf sanatımın temel unsurları olmuştur.”
**[**
Takvim’de bibirinden güzel on bir model yer alıyor: Avustralya’dan Catherine McNeil, Abbey Lee Kershaw ve Miranda Kerr, Macaristan’dan Eniko Mihalik, Hollanda’dan Marloes Horst, İngiltere’den Lily Cole, Daisy Lowe ve Rosie Huntington-Whiteley, Sırbistan’dan Georgina Stojilijkovic ve Brezilya'dan Gracie Carvalho ve Ana Beatriz Barros.