Dave Lee
BBC Teknoloji Muhabiri
Önümüzdeki birkaç gün oyun konsolları için, sektörde hâkimiyetin doruklarından bilinmezliğe doğru sürüklenmelerine işaret edebilir.
Bu yılın E3'ü, yani Elektronik Eğlence Expo'su, takvimlerde oyunlarla ilgili en önemli tarih olmasının dışında, oturma odalarına hâkim olacak yeni cihazların belirlenmesinin de başlangıcı olacak.
Bu milyarlarca dolarlık sektörün bugün geldiği noktayı anlamak için 18 yıl öncesine dönmek gerek.
1995 yılında oyun konsolları konularını haberleştiren gazeteciler Los Angeles'taki ilk E3 için toplanmışlardı.
Fuarın büyük haberi Sony'nin oyun konsolu PlayStation idi, rakipler arasında ise Sega'nın Saturn'ü bulunuyordu.
Nintendo ise fuardan uzak bir şekilde birkaç ay içinde N64'ü piyasaya çıkaracaktı.
Atari'nin Jaguar'ı ise unutulmaya yüz tutmuştu.
Nihayetinde piyasaya PlayStation egemen oldu ve oyun DVD'si satışları, en çok satan film DVD'leri ile başa baş seyretmeye başladı.
2013'ün E3'ünde ise konsol piyasası 18,3 milyar doları buluyor.
Bu rakam, bütün hikayenin tamamı değil, zira piyasanın toplamı 2008 yılında 28,9 milyar dolara ulaşmıştı.
Piyasa bu yıl sessiz seyretti, yeni konsollar piyasaya sürülmedi.
Bioshock, Infinite ve Tomb Raider'in iyi satışlarının yanında, ikinci düzeydeki birçok oyunun satışları istenilen düzeyi yakalayamadı.
Peki neden?
Bu yazıyı nasıl okuduğunuza bağlı olarak, bu sorunun cevabı avucunuzda olabilir.
IHS Yöneticisi ve oyun konsolları uzmanı Piers Harding-Rolls oyun konsollarının bugün farklı türde cihazlarla yarışmak zorunda olduğunu söylüyor.
Bu farklı cihazların başında ise mobil oyunlara imkân veren table ve akıllı telefon gibi cihazlar geliyor.
Ortalama oyun oynayanlar giderek artan bir şekilde akıllı telefon ve tabletleri tercih ediyor.
Bu daha küçük ve daha ucuz rakipler, yatak odası ya da oturma odasında geçirilen zamanı da ele geçiriyor.
PC tarzında oyunları oturma odasına getirmeyi amaçlayan Valve'in Stream Box konsolları, ciddi bir kullanıcı tabanı ile birlikte, piyasada güçlü bir rakip olabilir.
Fakat, büyük başlar yarışı çok kolay bırakacak değiller.
Microsoft ve Sony fuar öncesinde yeni stratejilerini kısmen açıkladılar.
Sony oyun piyasası yakın tarihinin en ilginç olaylarından birine imza atarak, piyasaya sürülecek PlayStation 4'ü cihazı göstermeden tanıtmıştı.
IHS'den Harding-Rolls, önümüzdeki üç yılın televizyon oyunlarının geleceği açısından kritik önemde olabileceğini söylüyor.
Harding-Rolss'a göre oyun severler şimdiye kadarkilere benzer cihazların benzerlerinin piyasaya sürüldüğünü muhtemelen görmeyecekler.