RTÜK üyesi Sevinç'ten, Barlas'a suç duyurusu

ANKARA (ANKA) – RTÜK Üyesi Şaban Sevinç, ATV televizyonuna Ana Haber Programı sunucusu olarak işe başlayan Gazeteci Mehmet Barlas'a transfer parasının, TMSF'nin elinde olduğu halde Sabah-ATV bütçesinden ödetildiği gerekçesiyle, TMSF Başkanı Ahmet Ertürk, Sabah Gazetesi Tüzel Kişi Temsilcisi Mehmet Akif Yaşin ve Mehmet Barlas hakkında suç duyurusunda bulundu.

RTÜK Üyesi Şaban Sevinç, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'na verdiği dilekçede, Mehmet Barlas'ın ATV'ye transferinin ardından katıldığı bir televizyon programında, transfer ücretinin TMSF tarafından ödenip ödenmediğinin sorulması üzerine, "Transfer ücretini Ahmet Çalık'ın onayıyla Sabah-ATV ortak bütçesinden aldık" şeklindeki açıklamasını hatırlattı. Barlas'ın bu açıklamasının "bir suçun itirafı" olduğunu kaydeden Sevinç, şunları kaydetti:

"Sabah-ATV'nin de içinde bulunduğu varlıklar, 5 Aralık 2007 tarihinde kamuoyuna açık olarak yapılan bir ihale ile 1 milyar 100 milyon dolar bedelle Ahmet Çalık'ın Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'ye satılmıştır. Ancak bu satış, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) bunu onaylaması ve ardından da 1 milyar 100 milyon doların ihaleyi kazanan şirket tarafından TMSF'ye ödenmesiyle tamamlanacak ve Sabah-ATV kamu malı konumundan çıkarak ihaleyi kazanana geçecektir. RTÜK'ün bu satışı onaylamasının ardından TMSF Fon Kurulu 21 Şubat 2008 tarihinde toplanarak, ihaleyi kazanan Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'ye, ihale bedeli olan 1 milyar 100 milyon doları ödeyip şirketleri teslim alması için 60 günlük süre vermiştir. 21 Şubat'ta başlayan bu süre 21 Nisan 2008'de dolacak ve söz konusu ihaleyi kazanan şirket bu parayı ödemediği takdirde, ihale iptal edilerek, Sabah ve ATV devlette kalmaya devam edecektir."

Sabah-ATV'nin henüz TMSF'nin elinde olduğu halde, sadece ihaleyi kazanan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık'ın Sabah-ATV bütçesinden Mehmet Barlas'a transfer parası ödetmiş olmasının Türk Ceza Yasası'na aykırılık taşıdığına dikkat çeken Sevinç, "Kamu parasının nasıl ve kimler tarafından harcanabileceği konusu açıktır ve ilgisiz kişilerin kamu parasını harcaması, bir yere ödeme yapma talimatı vermesi söz konusu olamaz" dedi.

Sabah Gazetesi ile ATV televizyonunun halen ihale bedelini ödememiş olan söz konusu şirkete geçmediğini belirten Sevinç, dilekçesinde şu ifadelere yer verdi:
"Söz konusu şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olan Ahmet Çalık bu nedenle TMSF'nin elinde yani bir kamu malı niteliğinde bulunan Sabah-ATV ortak bütçesinden herhangi bir kişi ya da kuruluşa para ödenmesi için talimat veremez, buna rağmen böyle bir kanunsuz talimatın verilmesi ve uygulanması bu işlemi yapan taraflar için TCK karşısında sorumluluk doğurur."

Sevinç, TMSF Kanunu ve yönetmelikleri ile Sabah-ATV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü İhale Şartnamesi hükümlerini ihlal ettiği gerekçesiyle, TMSF Başkanı Ahmet Ertürk, Sabah Gazetesi Tüzel Kişi Temsilcisi Mehmet Akif Yaşın ve Sabah Gazetesi Yazarı-ATV sunucusu Gazeteci Mehmet Barlas hakkında kamu davası açılmasını istedi.