Şifalı bitkilerin ilaçla kulanımında ters reaksiyona dikkat

Antalya (AA)- İleri Etkili Teknoloji Değerlendirme Merkezinden (HiTEC) Janet Martin, farklı ilaçların kullanımı ile ilaçların şifalı bitkilerle kullanımından doğacak ters reaksiyonların ölüme neden olabileceğini söyledi.

2. Uluslararası Hasta Güvenliği Kongresi'ne katılan Martin, ilaç-ilaç ve ilaç-bitki etkileşimlerin zaman zaman ters etki yaratabildiğine dikkati çekti. Martin, ABD'de 1998-2005 yılları arasında ilaç kullanımı hatalarından dolayı hastanede ölüm oranlarının, önceki yıllara oranla 3 kat arttığına işaret ederek, ilaç kullanımındaki hatalardan kaynaklanan ölümler arasında 'farklı ilaç kullanımında farmakolojik ajanların birbirini olumsuz etkileyip ters etki yaratmasının' önemli yer tuttuğunu vurguladı.

Aspirinin diğer ilaçlarla etkileşime girdiğinde kanama ve kan basıncının yükselmesi riskini artırabildiğine işaret eden Martin, "Özellikle romatizmal hastalıkların tedavisindeki ilaçlarla kullanıldığında daha çok yaşlı hastalarda ölüme varan sonuçlara neden olabilir" dedi. İlaçların bilinçsizce şifalı bitkilerle kullanımının da ölümcül
olabileceğine dikkati çeken Martin, sarımsak, zencefil, ginkgo biloba gibi bitkilerin kandaki pıhtılaşmayı azalttığını söyledi. Martin, bu nedenle asprin ve ağrı kesici kullananlar ile cerrahi müdahalede bulunulacak kişilerin bu bitkileri kullanmamaları gerektiğini kaydetti.

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 0 yorum
Tüm Yorumları Görmek İçin Tıklayın
Diğer Haberler