HABER

"Şiiri hayatın ana damarı olarak görmemizi sağladı"

Atakan Yavuz: - "İçine çekildiğim metinler anlam dünyamı yıkıp farklı bir yorumla yeniden kurdu. Her iyi eser aynı etkiyi yapmaz mı?" - "Zarifoğlu hiç edebiyat yapmamış, şiiri edebiyatın bir alt dalı değil hayatın ana damarı olarak görmemizi sağlayacak paradigmayı sunmuştur" - "Zarifoğlu hakkında yapılan onca çalışmaya rağmen ilk dönem şiirlerinin hala dalgıç araştırmacıları beklediğini de belirtmek isterim"

İSTANBUL (AA) - AHMET ESAD ŞANİ - Yazar Atakan Yavuz, Zarifoğlu şiirinin iç avlularına girmeyi göze aldıkları takdirde gençlerin ömür boyu tükenmeyecek bir şiir bilgisine kavuşacaklarını vurgulayarak, "Zarifoğlu hiç edebiyat yapmamış, şiiri edebiyatın bir alt dalı değil hayatın ana damarı olarak görmemizi sağlayacak paradigmayı sunmuştur." dedi.

Türk edebiyatının "zarif" şairi Cahit Zarifoğlu'nun vefatının üzerinden 31 yıl geçti.

Zarifoğlu edebiyat çevresinde nezaketi ve hoşsohbetiyle tanınırken, kurduğu edebi dili ise güncelliğini ve etkileyiciliğini bugüne kadar korudu.

- "Zarifoğlu şiiriyle 'çarpışarak' karşılaştım"

Yavuz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, insanların iyi bir şairle ya da yazarla genelde "çarpışarak" karşılaştığını söyledi.

Kendisinin de Zarifoğlu şiiriyle "çarpışarak" karşılaştığını aktaran Yavuz, "Bildiğim şiirlere benzemeyen özgünlüğü, imge derinliği ve çarpıcılığıyla beni uzun süre meşgul etti, içine çekti bu şiir. İçine çekildiğim metinler anlam dünyamı yıkıp farklı bir yorumla yeniden kurdu. Her iyi eser aynı etkiyi yapmaz mı?" diye konuştu.

Yavuz, Cahit Zarifoğlu'nun özellikle ilk dönem kapalı şiirlerinin, insanı da bir kapanmaya, güncel dille arasına mesafe koymaya ve dil dalgıçlığı yapmaya zorladığı değerlendirmesini yaptı.

- "İlk dönem şiirleri hala dalgıç araştırmacıları bekliyor"

Zarifoğlu şiirinin her okuruna bir irtifa, bir kalite kazandırdığını belirten Yavuz, şöyle devam etti:

"Genç arkadaşlar hala tazeliğini kaybetmemiş bu şiir surları karşısında pes etmeyip, geri dönmeyip surları aşarak Zarifoğlu şiirinin iç avlularına girmeyi göze alabilirlerse ömür boyu tükenmeyecek bir şiir bilgisi, görgüsü, ahlak zindeliği ve var olma cesaretini de fethetmiş olacaklardır. Çünkü Zarifoğlu hiç edebiyat yapmamış, şiiri edebiyatın bir alt dalı değil hayatın ana damarı olarak görmemizi sağlayacak paradigmayı sunmuştur."

Atakan Yavuz, "Ben Zarifoğlu'nda varlık acısı çekerken taşı dikine atan cesaretle, o taş düşerken kimseler incinmesin diye attığı taşın altına başını uzatan bir merhamet ve zarafeti bir arada görüyorum. Zarifoğlu hakkında yapılan onca çalışmaya rağmen ilk dönem şiirlerinin hala dalgıç araştırmacıları beklediğini de belirtmek isterim." ifadelerini kullandı.

- Cahit Zarifoğlu kimdir

Tam adı Abdurrahman Cahit Zarifoğlu olan ve 1 Haziran 1940'ta Ankara'da dünyaya gelen şair, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı'nı bitirdi.

"Mavera" dergisinin 1976'daki kuruluş çalışmalarında yer alan Zarifoğlu, hayatı boyunca birçok esere imza attı. Zarifoğlu, "İşaret Çocukları", "Yedi Güzel Adam", "Korku ve Yakarış" ve "Menziller" isimli önemli eserlerin yanı sıra çocuk hikayeleri, çocuk şiirleri, romanlar, denemeler ve tiyatro eserleri yazdı.

"Yaşamak" adlı günlüğündeki "Ne çok acı var" ifadesiyle bilinen ve şiirleri "Türk Dili", "Soyut", "Papirüs", "Yeni Dergi", "Diriliş", "Edebiyat" ile "Mavera" dergilerinde yayımlanan Zarifoğlu, 7 Haziran 1987'de İstanbul'da vefat etti.

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 0 yorum
Geri Dön