---
title: "Boşaltılan Apartmanın Sakinleri, Evlerine Dönmek İstiyor"
date: "2013-10-09 14:11:31"
author: "İHA"
tags: "İstanbul"
canonical_url: "https://www.mynet.com/bosaltilan-apartmanin-sakinleri-evlerine-donmek-istiyor-180101096497"
original_url: "https://www.mynet.com/bosaltilan-apartmanin-sakinleri-evlerine-donmek-istiyor-180101096497"
---
# Boşaltılan Apartmanın Sakinleri, Evlerine Dönmek İstiyor
Esenler’de bir ay önce yan yatan 5 katlı bir apartman yıkılmak üzere apar topar boşaltıldı. Kiraya çıkan ya da yakınlarının yanına yerleşen bina sahipleri, yeniden evlerinde yaşamak istediklerini belirtti.Esenler Fevzi Çakmak Mahallesi’nde bulunan 5 katlı bir bina 1 ay önce yan yattı. Binanın yan yatmasıyla belediye yetkilileri tarafından apartman boşaltıldı. Hızla boşaltılan binada, elektrik bağlantıları kesilerek tehlikenin önüne biraz olsun geçilmeye çalışıldı. 35-50 santimetre boyutunda taşıyıcı sistem elemanlarından ayrılan bina, tehlikenin boyutları gözler önüne serildi. Tehlike, ev sahiplerinin olduğu kadar mahalle sakinlerini de huzursuz etti.20 senedir binada oturduğunu söyleyen ev sahibi Lale Rençber, “Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu bize söz verdi. Bu yüzden başkanımızın sözüyle evimizden çıktık. Şuanda kira yardımı almıyoruz. Evimizin Kentsel Dönüşüm Projesi’ne girmesini istiyoruz” dedi.“1999 depreminde binamızda çatlaklıklar oluşmaya başladı” diyen Rençber, “Binamızın sağ tarafında destek yok zaten. Sol tarafında artçı depremlerle yavaş yavaş ayrılmaya başladı. Ama biz yine çaresiz olduğumuzdan oturmak zorunda kalıyorduk. Bir tane dairemiz var başka güvencemiz yok. Herkes mağdur durumda” dedi.Bir başka apartman sakini Hülya Aksoy ise, evi tehlike yarattığı için iki sene önce oğlunun yanına gittiğini belirterek, “Evim varken oğlumun evinde kalıyorum. Biran önce evime geri dönmek istiyorum” diye konuştu.Belediye yetkililerinden yapılan açıklamaya göre binanın Cuma günü yıkılacağı belirtildi.
