---
title: "Öğrenciler Fidanlarını Toprakla Buluşturdu"
date: "2012-04-10 15:30:40"
author: "İHA"
tags: "Diyarbakır"
canonical_url: "https://www.mynet.com/ogrenciler-fidanlarini-toprakla-bulusturdu-180100158387"
original_url: "https://www.mynet.com/ogrenciler-fidanlarini-toprakla-bulusturdu-180100158387"
---
# Öğrenciler Fidanlarını Toprakla Buluşturdu
Dicle Üniversitesi Sosyal ve Kültürel Değerleri Tanıtma Kulübü (DÜSKTAK), kardiyoloji merkezinin bahçesinde fidan dikim programı düzenlendi.
Düzenlenen fidan dikimi programına çok sayıda üniversite öğrencisi katılırken, öğrenciler fidanları büyük bir özveri ile toprakla buluşturdu. Kardiyoloji merkezinin bahçesinde yapılan fidan dikimi programında Ziraat Fakültesinden Yrd. Doç. Dilek Şentürk, Türkiye'nin yarısının ekolojik açıdan ormanla kaplı olması gerektiğini ve şu anda sadece yüzde 26'sının orman olduğunu söyledi. Şentürk, "Ağaçlandırma denildiği zaman sadece ormanlık alanlardaki ağaçlandırma düşünülmemelidir. Evimizin, okulumuzun, hastanenin bahçesine yol kenarlarına ırmak göl kenarlarına ağaçlandırma yapmalıyız" dedi. Ağaçlandırmanın birçok yararının olduğunu, havayı temizlemek, erozyonu ve su taşkınları önlemek gibi birçok yararı olduğunu ifade eden Şentürk, ağaç dikmenin bir vatan borcu olduğu kadar dinimizce de kutsal bir görev olduğunu ve bu görevi yerine getirmek için ağaç dikme görevini yerine getirdiklerini sözlerine ekledi. Ağaç dikme programına katılan öğrencilerde bu çalışmadan çok memnun kaldıklarını ve ağaç dikmenin kendilerine verdiği huzuru dile getirdi.
