Kiraz hasadı öncesi pestisit denetimi başladı

Kütahya'da kiraz hasadı öncesi pestisit denetimleri başladı. Bahçelerden alınan numunelerle kalıntı düzeyi kontrol edilerek güvenilir gıda hedefleniyor.

Kütahya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Gediz ve Şaphane İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri tarafından, 2026 Yılı Hasat Öncesi Pestisit Denetim Programı kapsamında kiraz bahçelerinde numune alma çalışmaları yürütülüyor.

Yapılan çalışmalarla, hasat öncesinde ürünlerde pestisit kalıntı düzeylerinin kontrol edilmesi ve tüketiciye güvenilir gıda ulaştırılması hedefleniyor.

Reklam
Reklam

Yetkililer, "Tarladan sofraya güvenilir ve sağlıklı gıda" anlayışı doğrultusunda denetim ve kontrollerin aralıksız sürdürüldüğünü belirtti.
Kaynak: İHA

Haberin Devamı İçin Tıklayın
Anahtar Kelimeler: