Kırklareli Halk Sağlığı Müdürü Kutluay:-"Kış Aylarında Yeterli Ve Dengeli Beslenmeçok Önemli"

Kırklareli Halk Sağlığı Müdürü Nihat Kutluay, kış aylarında yeterli ve dengeli beslenmenin önemli olduğunu bildirdi.

Kırklareli Halk Sağlığı Müdürü Nihat Kutluay, kış aylarında yeterli ve dengeli beslenmenin önemli olduğunu bildirdi.

Kutluay, yaptığı yazılı açıklamada, kış aylarında sabah kahvaltısı olmak üzere her öğünde sebze ve meyve tüketimine özen gösterilmesi gerektiğini belirtti.

Reklam
Reklam

Kış aylarında bağışıklık sisteminin güçlü tutulması gerektiğini aktaran Kutluay, şunları kaydetti:

"Kış mevsiminde soğuk algınlığı ve enfeksiyon hastalıklarının görülme sıklığında artış izlenmektedir. Yeterli ve dengeli beslenebilmek için çeşitli renk ve türdeki sebze ve meyvelerin tüketimi önemlidir. Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyveler tercih edilebilir.

Sebze ve meyvelerin taze olarak tüketilmesi daha yararlıdır. Kış aylarında yeterli ve dengeli beslenme çok önemli."

Muhabir: Özgün Tiran / Cihan Demirci

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

Haberin Devamı İçin Tıklayın