Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncıları Derneği (OYUNDER) Başkanı Tansu Kendirli, Türkiye'deki oyun endüstrisi pazarının 1,5 milyar doları aştığını söyledi.
OYUNDER Derneği Başkanı Tansu Kendirli: - "Türkiye'de bu pazarda (oyun endüstrisi) hedef 5 milyar dolardı. Pandemiden önce 1-1,5 milyar dolar seviyesindeydi. Şu anda bunun oldukça üstünde olduğunu söyleyebilirim"
OYUNDER Kurucu Başkanı Tansu Kendirli: - "Türkiye'de 4 milyon gencin e-spora ilgi duyduğunu ve takip ettiğini söyleyebiliriz" - " 2018'de küresel e-spor pazarının büyüklüğü yaklaşık 865 milyon dolar olarak hesaplanmıştı. Küresel e-spor pazarının 2022'de ulaşacağı büyüklüğün 1 milyar 790 milyon dolar olması bekleniyor" - Çamlıca e-spor Kulubü Yöneticisi ve "Her Yönüyle e-spor" kitabı yazarı İbrahim Yörük: - "Ülkemizde oyun sektöründe 2019'da 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleşti. 2020'de 1.5 milyar dolarlık hedeften bahsediliyor"
Dünyada yıllık yaklaşık 150 milyar dolarlık ticari hacmiyle 2,5 milyar insanın iştirak ettiği bir boyuta ulaşan çevirim içi (online) oyunlar endüstrisi, Türkiye'de de yoğun ilgi görüyor - OYUNDER Kurucu Başkanı Tansu Kendirli: - "Türkiye'de tekil olarak yaklaşık 35 milyon oyuncu olduğu gerçeği var" -Bilişim Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Cengizhan Büyükyurt: - "Artık dünya genelinde 2,5 milyardan fazla oyuncu var. 2018 yılında oyunlara yıllık yüzde 9,6 artışla 152,1 milyar dolar harcandı. Bu gelirin çoğu, 'League of Legends' (LOL) ve 'Overwatch' gibi ücretsiz online veya indirilebilir oyunlardan geliyor. Dünya genelinde milyonlarca kişinin oynağı yerli 'Zula, The Last One ve İstanbul gibi oyunlar da mevcut" - E-Spor Kulüpler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Erol Özmandıracı: -"10 sene sonra Türkiye'de e-spor takımı olmayan bir kulüp kalmayacak. Hatta dünyada da kalmayacak.' Bizim öyle bir inancımız var"
- OYUNDER Başkanı Kendirli: - "Dünya dijital oyun pazarı 110 milyar doları aştı. Türkiye'nin 750 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında oyun ihracatı var. Türkiye'nin kapasitesi bu değil" - "Doğru bir strateji ve akıllıca bir yatırımla 10 yıl içerisinde dijital oyun sektöründe 15 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşabiliriz" - "Türkiye'nin önü dijital oyun sektöründe çok açık. Bir başka ulusun sahip olamayacağı şekilde açık. Ancak yeni medya dediğimiz ortamda hikayelerimizi ve yeteneklerimizi