YURTHABER

(özel Haber) Beyoğlu Belediyesi’nden Örnek Davranış

Beyoğlu Belediyesi, ilçede bulunan 402 engelli ve yakınını Kocaeli’nin Kandıra ilçesindeki Kefken Kampı’na tatile götürdü.İstanbul’un Beyoğlu ilçesinde ikamet eden engelli ve ailelerinin sosyal hayata adapte olmalarını sağlamak ve onları motive etmek amacıyla her yıl düzenlenen Engelliler Kefken Kampı bu yıl ikinci kez kapılarını açtı. İstanbul’dan otobüslerle Kefken Yaz Kampı’na iki ayrı grup halindeki 402 engelli ve yakınları, 1 hafta boyunca kampta ücretsiz konaklayarak deniz, havuz, sosyal ve sportif imkanlardan faydalanmaları sağlandı. Kamptaki tüm imkanlardan yararlanan engellilerin ulaşımları da Beyoğlu Belediyesi tarafından karşılanıyor. Kefken Yaz Kampın’da tatillerini sürdüren engelli aileleri, normal insanların her zaman tatil yapma fırsatlarının olduğunu ancak kendilerinin böyle bir imkanları olmadıklarını, sende 5 gün de olsa bu imkanı kendilerine sağlanmasının büyük bir mutluluk kaynağı olduğunu dile getirdiler.Kampta olmaktan mutluluk duyduğunu dile getiren görme engelli Ahmet Özkan, "Ben görme engelliyim ama tahmin ediyorum ki yeşilin maviye karıştığı bir ortam, bir güzellik var. Ve bunun yanında engelli ve ailelerin birbirine kaynaşması, tüm ailelerin tek bir aile olması hepsinden daha güzel. Denize giriyoruz, istediğimiz zaman çayımızı içiyoruz, sabah-öğle-akşam yemeğimizi yiyoruz ve grup olarak aileler olarak birbirimize kaynaşmak için sıcak bir ortam oluşturmaya çalışıyoruz. Çok güzel bir doğal ortam var burada. Engellinin hakkıdır tatil yapması. Fakat maalesef evden dışarı çıkamayan engellilerimiz var, tatile gidemeyen engellilerimiz var. Çünkü tatil bildiğiniz gibi ücretli oluyor. Engellilerin buna gücü yetmiyor. Bizim Beyoğlu Belediyesi’nden ‘Allah razı olsun’ diyoruz bize böyle bir imkanı sağladığı için” dedi.İstanbul’da engelli olarak yaşamanın büyük bir zorluk olduğunu dile getiren Ahmet Özkan, “İstanbul’da yaşayan engelli dünyanın her yerde yaşar. Dolayısıyla buraya gelince sanki bir psikolojik terapi almaya gelmişiz gibi. Biz yaşadığımız zorlukları burada unutmaktan ziyade düşünmek dahi istemiyoruz. Biz buraya sadece beynimizi deşarj etmeye geldik. Ve bu konunun diğer ilçe belediyelere de örnek olmasını diliyorum. Her ilçe belediyesi kendi bulunduğu ilçedeki engellileri toplayıp, böyle bir projeye imza atması gerekiyor. Başta Beyoğlu Belediye Başkanımız Ahmet Misbah Demircan olmak üzere tüm yetkilere teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.15 yıldır SSPE hastası olan engelli kızı Halime ile tatile gelen Hatice Gele, her insanın her istediği yere istediği zaman çıkıp gidebildiğini ancak engelliler için bunun zor olduğunu ifade etti. Kendilerine bu imkanın sağlanmasından mutluluk duyduklarını dile getiren Hatice Gele, “Biz engelli ailelerinin tatil yapma gibi bir şansları yok. Halime’nin nerede mutlu olup olmadığını hissedebildiğimden, burada bize bir oda verdiler, 5 gün bile olsa bu imkanı bize sağladıkları için mutluyuz. Bu temiz havada onun mutlu olduğunu hissediyorum. Bugün gidemedik ama geçen gün denize de soktum kızımı, çok güzel bir şey. Bize bu imkanı tanıyan Beyoğlu Belediyesi Başkanımıza teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Mynet Youtube

(özel Haber) Beyoğlu Belediyesi’nden Örnek Davranış

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz