YURTHABER

Ersizlerdere'nin Doğa Ve Kanyonu Dünyaya Tanıtılacak

Ersizlerdere Kalkınma, Eğitim ve Ekoturizm Derneği Başkanı Mustafa Çağır, dünyanın en uzun ikinci kanyonu olma özelliği taşıyan Ersizlerdere Kanyonunun, dünyaya tanıtılarak burada her yıl yapılacak Ersizlerdere Kanyonu Yürüyüşünün Uluslararası bir boyut kazanacağını söyledi.

2011 yılında Kastamonu'nun Küre ilçesine bağlı Ersizlerdere köyünde 'Küre Kilim Festivali' etkinlikleri çerçevesinde geniş katılımlı Ersizlerdere Kanyon Yürüyüşü düzenlendiğini hatırlatan Başkan Çağır, yürüyüşün ardından yaptıkları değerlendirme toplantısında bu organizasyonu ileri bir noktaya taşınması için kararını aldıklarını söyledi. Bu yönde çalışmalara başladıklarını belirten Çağır, "Her yıl düzenli olarak yol güzergahlarında iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Ersizlerdere Kanyonunda 2012 yılı içersinde de işaretlendirme ve yol güzergahlarında iyileştirme çalışması yapacağız" dedi.

Kanyon yürüyüşü ile ilgili olarak kontrollü ve daha profesyonel bir şekilde yürütülmesi etkisinin kalıcılığının sürekliliğinin olabilmesi ve katılımın her dönemde yüksek tutulabilmesi için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'nün öncülüğünde yapılabilmesi için her iki müdürlükten talepte bulunduklarını vurgulayan Çağır, "Yürüyüş için kanyonda yapılması gereken gerekli şartların oluşturulması eksikliklerin giderilmesi içinde müracaatta bulunduk. Yapılacak etkinliklerin, doğa ve kanyon yürüyüşlerinin "Ersizlerdere Doğa ve Kanyon Yürüyüşü" ismi altında yapılmasının uygun olacağını düşünmekteyiz. Organizasyonun doğa yürüyüşü ve kanyon yürüyüşü, zirveye tırmanış gibi başlıklar altında gruplandırmak üç parkur ve üç ayrı etap olarak düzenlenmesini istiyoruz. Ersizler dere'de bu tür yürüyüşler her mevsimde yılın her ayında düzenlendiğinde farklı güzellikleri görmek mümkün olacaktır. Bu potansiyeli değerlendirmek gerekir" diye konuştu. İlk düzenledikleri organizasyonda pilav şöleni yaparak gelen konuklara ikramlarda bulunduklarının altını çizen Çağır şunları kaydetti:

"Yeni organizasyonlarda ve yürüyüşlerde ise bölge esnafının kapısı haline dönüşecek tanıtım yapabileceğimiz her biri festival havasında bir etkinlik düzenlemek istiyoruz. Bölgenin görülmeye değer güzelliklerini, bilinmeyen yönlerini, kurtuluş mücadelesinde yaşanan zorlukları, hikaye ve efsanelerini gelenlere anlatmaya çalışacağız. Gelenlerin güzel vakit geçirebilmeleri için animasyonlar düzenlemeyi de düşünüyoruz." Her yıl yapılan etkinlikleri daha da güzelleştirmeyi ve daha geniş insan kitlelerine ulaşmaya çalıştıklarını belirten Çağır şöyle konuştu:

"Bölgede yaşayan insanımızı hareketlendirmeyi bölge insanımızı turizm sektörüne yönelmesini sağlayacak çalışmalar yürütüyoruz. Yürüyüşler sayesinde Ersizlerdere Kanyonun, Küre'nin ve Kastamonu'nun tanıtımını yapmayı planlıyoruz. Bir diğer çalışmamız ise Ersizlerde Kanyonunda rafting yarışları düzenlemektir. Ersizlerdere Kanyonu ve Kara Cehennem Boğazı rafting yapılabilir yerler arasında yer almaktadır. Bu konuda organizasyon yapan, etkinlik düzenleyen kulüplere, derneklere ve gruplara ulaşmaya çalışıyor araştırmalar yapıyoruz. Bu faaliyeti de hayata geçirmek için çaba gösteriyoruz."

Kastamonu'nun kalkınması ve göçün önlenmesi ile nüfusun artışı için formül bulduklarını iddia eden Çağır, "Kastamonu kalkınmasında görev ve sorumluluk duygusu taşıyan bizim bu heyecanımıza ortak olmak isteyen idealist insanlara sesleniyorum. 'Elimizden tutun yeter' diyorum bu heyecanı ve mutluluğu beraber yaşayalım, beraber paylaşalım diye çağrıda bulunuyorum" dedi.

Mynet Youtube

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz