YURTHABER

Kapat

Erzurum'da Asılsız Çağrıya 182 Lira Ceza Uygulanacak

Erzurum'da son yıllarda başta 112 Acil ve155 Polis İmdat Hattı'na yapılan asılsız çağrıların artması üzerine...

Erzurum'da son yıllarda başta 112 Acil ve155 Polis İmdat Hattı'na yapılan asılsız çağrıların artması üzerine Valilik, Kabahatler Kanunu'na göre 182 lira para cezası kesilmesine karar verdi. Erzurum'da 155 İmdat Polis, 112 Acil Sağlık, 156 Jandarma İmdat, 179 İl Kriz Çağrı Merkezlerine yapılan asılsız ve gereksiz çağrıların mevcut çağrı aramaları içerisinde önemli yer tutması üzerine valilik harekete geçti. Acil sağlık hizmeti veren 112 Acil hattına yılın ilk 9 ayında 1 milyon 278 bin 85 çağrının geldiği ve bunlardan 921 bininin asılsız olduğu belirtildi. 2012'de ise 155 Polis İmdat Hattı'na yapılan 75 bin 612 çağrıdan 20 bin 886'sının asılsız olduğu bildirildi. Yine 156 Jandarma İmdat hattına yapılan 3 bin 947 çağrıdan 3 bin 149'u, 179 İl Kriz Merkezi hattına gelen 10 bin 679 çağrıdan 142'sinin gereksiz, boş ve yalan olduğu kurumların kayıtlarından tespit edildi. Erzurum Valisi Ahmet Altıparmak, acil aramalarda vatandaşların asılsız ve yalan ihbarlar ile mağdur edilmemesi için, acil telefon numaralarını gereksiz yere arayanlara Kabahatler Kanunu'nun 32. maddesine istinaden 182 lira para cezası kesilmesi için karar aldı. Asılsız ihbarda bulunanlara ceza ise ilgili kurum tarafından uygulanacak.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler

Kapat