SPOR

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Türkiye Kempo Savunma Sporları Federasyonu artık yeni binasında

Kendini kaba kuvvete karşı savunmayı öğreten ve oldukça geniş bir spor yelpazesine sahip olan savunma sporları arasında en az bilinenlerden biri de Kempo. Türkiye'de de her geçen gün daha da yaygınlaşan ve başkanlığını Halis Avşar'ın yaptığı Türkiye Kempo Savunma Sporları Federasyonu, yeni binasında 2019-2020 yılı yoğun faaliyet programı ile Türk sporuna hizmet etmeye devam ediyor. İşte Kempo sporu hakkında tüm merak edilenler...

Savunma sporları denildiği zaman ülkemizde ve dünyada ilk olarak akıllara uzak doğu sporları geliyor. Hiç şüphesiz bu konuda uzak doğu ülkelerinden Japonya, Kuzey Kore ve Güney Kore'nin etkisi oldukça büyüktür. Yine aynı şekilde bizim kültürümüze de oldukça yakın olan savunma sporları da bu nedenle en çok tercih edilen sporlar listesinin ilk sıralarında yer almaktadır. Savunma sporları oldukça geniş bir spor yelpazesine sahiptir. Ama genelleyecek olursak; savunma sporları kendini savunmayı öğreten ve kaba kuvvete karşı olan sporların genel olarak tek bir çatı altında toplanmış halidir.

Savunma sporları arasında giderek yaygınlaşan Kempo da bunlardan biri. Türkiye Kempo Savunma Sporları Federasyonu başkanlığını Halis Avşar yürütüyor.

d6d7419b-2fb5-4d20-8c34-3f6f85642cd0

Türkiye Kempo Savunma Sporları Federasyonu, Üçevler Mahallesi, Doğan Araslı Bulvarı No:105/2 Kat 3 NO:47 Esenyurt'taki binasında Türk sporuna hizmet etmeye devam ediyor.

490d6799-b87f-4aff-93e9-588e82761326

İşte Kempo sporuna dair tüm merak edilenler...

KENPO NEDİR? KENPO İLE KEMPO ARASINDAKİ FARK: Kenpo, anlam olarak; İlk Kanun, demektir. Modernistler Kenpo'yu, gelenekçiler Kempo'yu kullanırlar. Kenpo, üst düzeyde oturmuş, saldırı ve savunmaya yönelik sistemize edilmiş bir dövüş sanatıdır. Eşit şiddette el ve ayaklarla yapılan saldırı teknikleri, pasivize etme, fırlatma ve aşağı alma; silahlı, silahsız saldırı veya savunma, ruhsal ve iyileştirmeye yönelik bir sanattır.

EĞİTİM: Kenpo okullarında, sarı kuşaktan sonra bıçak ve sopaya karşı savunma teknikleri öğretilmeye başlanır. Ayrıca silahları nasıl kullanacakları da öğretilir. Bunun amacı, savunma sistemini daha iyi kavrayabilmektir. Çin ve Japon silahları kullanılır. Genelde sopa dövüşü olarak bilinen Escrima öğretilir. Silah eğitimi yeşil kuşakta başlar. Bazı okullarda siyah kuşaktakilerin ve üstünün kullanmasına izin verilir.

HIZLI SALDIRI TEKNİĞİ: Ellerin hızlanmasıdır. Bir Kenpo öğrencisinin, reaksiyon hızını, belirli bir seviyeye getirmeye çalışır. On veya daha fazla atak birkaç saniyede yapılabilir hale gelir.

KENPO'NUN İÇİNDEKİ TEKNİKLER: Genel olarak Kenpo sistemlerinin çoğunluğu bu sistemlerin %95'inde görülebilen dört ana santtan oluşmuştur. Okinawa, Japon sistemleri ve Çin etkisinde kalan bölümler.

• Lo Han'nın 18 Eli • Beş Hayvan Stili Chun Fa
• Beyaz Turna ( Chin Na ) • Jujitsu

ÖĞRETİLEN DİĞER SANATLAR
• Aikido veya Aiki Jujitsu
• Beyaz Turna Kung-fu'su
• Çeşitli silah sanatları
• Yazı yazma sanatı ( Kaligrafi )

KENPO STİLLERİNDEN BAZILARI: Kosho Ryu Kempo, Çin Kara Ho Kempo Karate, Shaolin Kempo Karate, Amerikan Kenpo Karate, Nick Cerio'nun Kenpo'su, Beyaz Kaplan Kenpo Karate, Kajukenbo, Go Shin Jitsu-Çin Kai Amerikan Kempo, Amerikan Shaolin Kenpo, Raven Kenpo Jujitsu...

KEMPO GLADYATÖR: Güvenli yumuşak silahların yanı sıra belirli bir koruyucu ekipman kullanılan bir spor dövüşüdür,hakemler tarafından verilen puanlarla bir spor mücadelesi gibi değerlendirilir.

KEMPO GLADYATÖR’DE YAŞ KATEGORİLERİ
• Çocuklar: 16-18 (16,17) Kadın, 16-18 Erkek (16,17), 16-18 (16,17) Karma
• Gençler: 18-20 (18,19) Kadın, 18-20 (18,19) Erkek, 18-20 (18,19) Karma
• Yaşlılar B: 20-37 Kadın, 20-37 Erkek, 20-37 Karma
• Yaşlılar A: (Yüksek Lisans): +37 Kadın, +37 Erkek, + 37 Karma

KEMPO GLADYATÖR'DE İZİN VERİLEN TEKNİKLER: Beden, baş, eller ve bacaklara tüm teknikler izin verilir. Kaotik vuruşlar olmamalı ve geleneksel silahlara dayalı özgün teknikler olmalı:

• Katana (uzun kılıç): vurmak, dürtme, engelleme, kesme ve atma
• Wakizashi (bir tür kılıç): vurma, dürtme, engelleme, kesme ve atma
• Nunchaku: (fırlatma): vurma, dürtme, engelleme ve atma
• Ni-cho Tanbo (kısa sopalar): vurma, dürtme, engelleme
• Tinbei (kalkan): vurma, dürtme, engelleme
• Bo (uzun sopa): vurma, dürtme, engelleme

KEMPO GLADYATÖR'DE İZİN VERİLMEYEN TEKNİKLER
• Güvenli bir yumuşak silahın herhangi bir parçası ile boğaz bölgesine dürtme.

KEMPO GLADYATÖR'DE PUANLAMA
• Her açık vuruş, dürtme, kesme veya izin verilen atış tekniği: 1 puan.
• İzin verilen hedefe dönüş / yeniden dönüş yörüngesinde temas nokası olan teknik iyi olarak kabul edilir..
• Saldırgan silahını kırarsa, çok sert isabet yüzünden hakem otomatik olarak saldırgana bir eksi (-1) puan verir. Saldırganın yeni bir silahla savaşa devam etmesine izin verilir.

KEMPO GLADYATÖR’DE DİĞER TEKNİKLER
• Atma teknikleri içinde, atıcı silahın bir puan kazanması için rakibin herhangi bir yerine çarpması gerekir.
• Atış silahının rakibin vücuduna vurmaması halinde, atmakta olan yarışmacı bir puan kaybeder (-1).
• Atıcı rakibin ikiden fazla silah kullanması ve fırlatırken bir silahı kaybetmesi durumunda, kalan silah ile devam eder. Bu durumda hakem dövüşü durdurmayacak ve atıcı rakip bir puan kaybetmeyecektir. Rakiplerden biri bir puan aldıktan sonra, silahını kaybeden yarışmacı kaybettiği silahını alıp tekrar iki silahla oyuna devam edebilir.
• Kempo Gladyatör'de atılabilecek silahlar sadece: Nunchaku, Sai ve Suruchin'dur.

KEMPO GLADYATÖRÜ'NDEKİ CİNSİYET KATEGORİLERİ
• Erkek
• Kadın

KEMPO GLADYATÖRÜ'NDE NASIL KAZANILIR?
• Karar ile
• Vazgeçme ile
• Dövüş sırasında yarışmacılardan biri toplamda beş (5) puan aldığı her zaman.

KEMPO GLADYATÖR'de koruyucu ekipman:
• Sadece kıyafetlerin altında, kadınlar için göğüs koruma ve erkekler için kasık koruma.
• Yüzün önü plastik maske ile kapalı başlık zorunludur.
• Köşeye göre kırmızı / mavi kuşlaklar.

KEMPO GLADYATÖR'DE DÖVÜŞ SÜRESİ
• 1 raund x 3 dakika
• Bir beraberlik durumunda, yarışmacılardan biri puan kazanana kadar ekstra bir tur olacaktır. Ekstra turda bir puan alan ilk yarışmacı kazanacak.

KEMPO GLADYATÖR’DE HAKEMLIK VE KARAR
• 1 Bilirkişi (Hakem haklarına sahip merkezi hakem) + 2 Hakem (Dövüş alanının kenarlarında)
• Bilirkişi, birisinin işaret edilmesi gerektiğini düşündüğü her eylemden sonra dövüşü durduracaktır.
• Hakemlerin kararından sonra, baş hakem masa hakemine kazanılan puanların sayısını ve yarışmacının rengini söyler ve bir eliyle skor alan yarışmacıyı işaret edecektir ve aynı el ile verilen puan sayısını baş üzerinde göstercektir.
• Hakem, her eylemden sonra dövüşü durduracak ve birisinin işaret edilmesi gerektiğine inandığında, DUR diye seslenecektir. Merkez Hakem, yan hakemlerden PUANLAR kelimesi ile fikirlerini soracaktır. Yan hakemler ve hakem puanını (kırmızı / mavi) Merkez Hakem PUANLAR diye seslendiğinde aynı anda gösterecektir.
• Hakemler, mücadele sırasında 2 renk ahşap kırmızı ve mavi işaretlerini çalarak baş hakemin dikkatini isteyebilirler. Bu sinyalden sonra hakem, DUR ile dövüşü durdurabilir ve puanları görmek için PUANLAR diye bağırır. Ayrıca bu durumda fikrini de gösterecektir (kırmızı / mavi). Baş hakem, herhangi bir puanlama yapılması gereken durumunun olmadığını düşünürse, eylemin devam etmesine izin verecek ve elleri ile NO SCORE diye işaret edecektir.
• Çoğunluk kararı olacaksa hakem puanları hesaplayacak ve bu kararı orada belirtmek için ana masaya gösterecektir. Eğer ring hakemi karar verirse, bir skor kararı hakkında hakemlere başvurabilir ve kararı tekrar isteyebilir.
• Karardan sonra hakem masa hakemine kazanılan puanların sayısını ve yarışmacının rengini söyler ve bir eliyle yarışmacıyı gösterir ve aynı el ile verilen puan sayısını baş üzerinde gösterir.
• Rakibine isabet ederken kırılan bir silah durumunda, kırılan silahın dövüşçüsü –1 puan alır. Aynı yarışmacı (aynı dövüşte) bunu tekrar yaparsa, diskalifiye edilecektir. Bu nedenle tekrarlanan kırık silah için sonuç olarak yarışmacı –1 puan, diskalifiye olur.
• Herhangi bir usulsüz teknik ve dövüş alanının dışına çıkma için savaşçı aşağıdakileri alacaktır: uyarı, uyarı, eksi 1 puan, diskalifiye.
• Uyarılar yan hakemlere danışılmadan merkezi hakem tarafından verilecektir. Uyarıyı alan yarışmacıyı bir eliyle (yarışmacı rengini) gösterecektir. Hakem, skor-hakemin uyarıları skor tablosuna işlediğinden emin olmalıdır.
• -1 puan Penaltı skor tablosunda karşı takımın hanesine +1 puan olarak puanlanır.

• STEPPING OUT skoru, her yarışmacının skor tablosunda ayrı olarak saklanacaktır.
• DİĞER FAULLER puanları, her yarışmacı için ayrı ayrı skor tablosunda saklanacaktır.

Yerel Seçim 2024


Takım
O
Av
P

En Çok Aranan Haberler