YURTHABER

Arınç: Diğer Partiler Gibi Pazartesiye Değil, 2023'e Bakıyoruz

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, "Gerçekten bütün siyasi partiler seçimden sonraki pazartesi gününü düşünerek vaatlerini sıralıyor, seçimde oy almaya çalışıyordu. Biz ise büyük cesaretle pazartesi gününü değil, 2023’ü hedefleyerek istediklerimizi halkımıza anlatıyoruz." dedi.

Arınç, Bursa'da yerel seçimin ardından açıkladıkları 100 projenin geldiği aşamaya ilişkin AK Parti Bursa İl Teşkilatı'nda basın toplantısı düzenledi. 100 proje sayısının 160’ı geçtiğini dile getiren Arınç, var olan projeleri hayata geçirdiklerini belirterek, "Bunlar yeni icat değil. Bir kısmının projesi var ama gerçekleştirilmesi bekleniliyordu. Bursa’da kazandırmak istediğimiz projeler açıklamak istedik. Niye bunu seçimden önce tercih ettiler diyenler vardı. Bir kısmı hangisi çılgın diye araştırmaya başladılar. Çılgın projesi pek yok bizde. Ayağa yere basan projeler bunlar. Niye 100 proje, niye 400 değil, diyeceksiniz, bin 500 değil? Diyenler var. 100 projede sınırlı kalmadık. Yürüyen proje sayımız 160’ı geçti. Pek çok projeyi 100’ün içine almamıştık." diye konuştu.

“ŞOV YAPMIYORUZ"

Arınç, ulaşım yatırımları konusunda şu bilgileri verdi: "Bursa’nın ulaşımda en yüksek yatırım payının ayrılan döneminin içindeyiz. Hem de şova kaçmadan yapıyoruz. Bursa yatırılan her kuruşu anasının her sütü gibi hak ediyor. Bunu yapalım gerekirse sonra eğlenceyi ve şovu birlikte yaparız. Kentsel dönüşüm projesinin yapılması, Bursa’ya özgün kanunu çıkartılmasın vaat ettik. Bursa’da 600 bin yapıdan 250 binin yıkılması ve ya güçlendirilmesi gerek. Bursa’nın deprem kuşağında olması ve geçmişte çekilen sıkıntılar Bursa’yı üzen konulardır. O sıralarda seçimler yapıldı. Acı bir olay yaşandı. Van depremi büyük bir üzüntüye yol açtı. Bu projemiz de bizim bütün Türkiye’yi yakından ilgilendiren proje oldu. İstanbul, İzmir ve Bursa’ya özgü kentsel dönüşüm alt yapı müdürlüğü kuruldu."

"TÜM YOLLAR BURSA'DA KESİŞECEK"

Ulaşım konusunda tüm yolların Bursa’da kesişeceğini vurgulayan Arınç, şöyle devam etti: "Aynen de öyle oluyor. 11 yıl öncesine kadar karayolu standartları açısından Bursa, cumhuriyet döneminin en yüksek yatırımları almaya devam ediyor. 2002 öncesine kadar Bursa’da 201,6 kilometre bölünmüş yol varken, biz son 11 yılda 227 kilometre yol yaptık. 60 yılda yapılanların daha fazlasını burada yaptık. Bursa, bölünmüş yol ağı olarak 428 kilometreye sahip. Otoban projesi, dünyanın sayılı büyüklükteki projelerden birisi. Burada bazı çalışmalarımız var. Ankara ve Bursa arasında 203 kilometrelik Sivrihisar-Bursa otoyol projesinde güzergah belirlemesini yaptık. Önümüzdeki süreçte ihaleye çıkacağız."

"ULUDAĞ YOLU GENİŞLETİLMEYİP ONARILACAK"

Kış turizminin en önemli merkezlerinden Uludağ'da yolun genişletilmesi projesinden vazgeçtiklerini belirten Arınç, "Bursa Uludağ yolu konusunda bu yolu genişleteceğiz. Toplam 23 kilometrelik yolda orman dokusunu tahrip etmemek ve Büyükşehir Belediyesinin teleferik projesini göz önünde bulundurarak yolu iyileştirme çalışmasına gittik. Kış koşullarına dayanıklı asfalt yapacağız. Bursa-Uludağ yolunu genişletme çalışmaları değişikliğe uğradı diyebiliriz."

"GEMLİK YÜKSEK HIZLI TREN İSTASYONUNUN TEMELİ ATILACAK"

Arınç, Gemlik limanı demiryolu istasyonunu konusunda ise şunları dile getirdi: "Organize sanayi bölgelerinin demiryolu bağlantısı var. Yüksek hızlı trenin Geçit’teki ana istasyonu lojistik merkez olacak. Bu merkez Gemlik Limanı ile OSB bağlantısı yapılacak. Gemlik’i lojistik merkez olarak görüyoruz. Gemlik limanı demiryolu startını bu yıl vereceğiz. Bursa Yenişehir Havaalanı’nı da aktif haline gelmesi düşüncelerimiz içindeyiz. Bursa-İzmir Otoban Projesi, hızlı trenin faaliyete geçmesiyle birlikte Yenişehir bölgenin en önemli havalimanı olacak. Tük Hava Yolları ve sivil havacılıkla yürüttüğümüz çalışmalarla bazı şirketlerin çapraz uçuş yapmalarını istiyoruz. Uçuş programlarını Bursa’ya çevirenlere avantaj yapılmaları gündemde. Bu çalışmalar sonunda Yenişehir Havalimanı Türkiye ve dış dünyaya bağlayacağız."

GÖLET PROJELERİ

Gölet projelerinin ardı ardına tamamlandığını belirten Arınç, "Halen 136 bin hektar sulanabilen, toplamda 290 bin hektar olan tarım arazilerin tamamına yakını su ile buluşturmayı söylemiştik. Öyle de aynen oluyor. Son 2 yılda 35 bin 690 hektar araziyi daha su ile buluşturduk. Geri kalanın da aynı tempoyla kısa sürede susuz kalmayacağını söyleyebiliriz. Arazi toplulaştırmasına devam ediyoruz. Tarımsal ürünlerinin pazar değerinin artması için kırsal kalkınma yaptırımlarını desteklenmesine 68 tesise ilave olarak 2015 yılına kadar 100 yeni tesis Bursa’ya kazandıracağız dedik. Verimli topraklar korunacak. Kentsel dönüşümde Karacabey, Yenişehir Orhangazi ve İnegöl ovalarında verimli tarım arazilerini geleceğe taşıyacağız. Bursa, toprağının kıymetini biliyor. Yerli topum üretim ve genetik Araştırma merkezi kuracağız. Dağ köylerinde et kombinası için bu yıl ön çalışmalara başlayacağız." şeklinde konuştu.

Termal turizm konusunda birçok çalışmaya imza attıklarını anlatan Arınç, şöyle devam etti: "Mustafakemalpaşa'daki Tümbüldek kaplıcalarını bu iş için düşünüyoruz. Bursa’da 11 eğitim kampüsü inşa edeceğiz. Fen, Anadolu ve meslek liselerini bu yerleşkede buluşturacağız. Liselerde boşalan okul binalarını ilk ve orta öğretim okullarına devredeceğiz. İlk kampüsü de Özlüce‘ye kuracağız. Sosyal bilimler alanında 3. devlet üniversitesi için planlama gayretindeyiz. Bursa’ya buz hokeyi salonu yapağız Yıldırım, Gürsu ve Kestel ilçesine hizmet vereceğiz. Çok amaçlı spor salonu olacak. 5 bin kişi kapasiteli tesiste buz hokeyi müsabakaları yapılacak."

"DİĞERLERİ GİBİ PAZARTESİYE DEĞİL 2023'E BAKIYORUZ"

Projeler konusunda AK Parti olarak anlayışları hakkında bilgi veren Arınç, sözlerini şöyle sürdürdü: "Gerçekten bütün siyasi partiler seçimden sonraki Pazartesi gününü düşünerek vaatlerini sıralıyor, seçimde oy almaya çalışıyordu. Biz ise büyük cesaretle pazartesi gününü değil, 2023’ü hedefleyerek istediklerimizi halkımıza anlatıyoruz. Halkımız bizim hedeflerimizi seçti. Bu hedeflerin daha da büyütüldüğünü görüyoruz. 2071 konuşuluyor. Bizlerin belki sizlerin görülmeyeceği ama gelecek nesillerin içinde yaşayacakları güçlü Türkiye’nin yol haritasının belirlendiğini söyleyebilirim. Sonuç alabileceğimiz projeleri ortaya koyuyoruz. Sözümüzde duruyoruz. Bütün çabalarımız ve gayretlerimiz Bursa’nın hak ettiği noktaya gelmesini istiyoruz. Bursalıların daha huzurlu ve mutlu yaşamasını istiyoruz.

Mynet Youtube

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz