YURTHABER

Kayserili Dağcılar Kaçkar'ın Zirvesini Zorlayacak

KAYSERİ (AA) - Kayserili dağcılar, bu sezon hiçbir dağcının çıkmayı başaramadığı 3 bin 937 metre yükseklikteki Kaçkar Dağları'nın zirvesine tırmanmayı deneyecek.

KAYSERİ - Kayserili dağcılar, bu sezon hiçbir dağcının çıkmayı başaramadığı 3 bin 937 metre yükseklikteki Kaçkar Dağları'nın zirvesine tırmanmayı deneyecek. Dağcılık il temsilcisi İsmail Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2014 faaliyetleri kapsamında 7 kişilik ekiple 19-23 Şubat'ta Doğu Karadeniz bölgesinde yer alan ve 3 bin 937 metrelik zirvesiyle Türkiye'nin en büyük dördüncü dağı olan Kaçkar Dağları'nın zirvesine "kış tırmanışı" yapacaklarını söyledi. Program kapsamında çarşamba günü Ayder Yaylası'nda, perşembe günü 2 bin 200 metre yükseklikteki Yukarı Kavrun Yaylası'nda kamp yapacaklarını belirten Yılmaz, cuma günü 2 bin 800 metre rakımlı Öküz Yatağı Yaylası'na çıkacaklarını ve cumartesi günü saat 03.00'de zirve tırmanışına başlayacaklarını anlattı. Kaçkar Büyük Buzul rotasından tırmanarak 3 bin 937 metre yükseklikteki zirveye ulaşmaya çalışacaklarını ifade eden Yılmaz, şunları kaydetti: "Tırmanışın yaklaşık 10 saat sürmesini bekliyoruz. Cumartesi günü saat 13.00'de zirvede olmayı hedefliyoruz. Kaçkar Dağları, tırmanması en zor olan dağlardan birisi. Bu nedenle bu sezon hiçbir dağcı zirveye ulaşmayı başaramadı. Kayserili dağcılar olarak bu yıl ilk defa biz zirveye ulaşmak istiyoruz. Tırmanışı gerçekleştirdikten sonra yine aynı gün dönüşe geçeceğiz. Daha önce iki kez Erciyes'e kış tırmanışı yapmıştık. Bu tırmanışlarla dağcı arkadaşlarımıza bir anlamda eğitim vermiş oluyoruz."

Mynet Youtube

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz