HABER

İsrailli grup, Doğubeyazıt'tan ayrıldı

Yaklaşık 7 gün önce başladıkları Ağrı Dağı tırmanışında, kar ve tipi yüzünden 4 bin 200 metrede mahsur kalan 4 Türk ile 4 İsrailli dağcı, zirve yaptıktan sonra dün gece Doğubeyazıt'a indi.

Tempo Turizm ve Magnus Geografy turizm şirketlerinin ortaklaşa gerçekleştirdikleri Ağrı Dağı tırmanışı dün gece tamamlandı. Saat 10:30'da Doğubeyazıt'a gelen 8 kişilik dağcı grubu, 4 bin 200 metrede kaybolma tehlikesi ile karşı karşıya kaldıklarını belirtti. Gruptan ayrıldıktan sonra tipi ve yoğun kar nedeniyle ilerleyemediklerini belirten İsrailli dağcılar, "Ana kampa geldiğimizde çadırlarımızı güçlükle kurduk. Çadırlarımızdan dışarı çıkmamız mümkün değildi. Bir an kaybolduğumuzu zannettik. Ancak sabah saatlerinde tipinin durmasıyla çadırlarımızdan dışarı çıktık ve arkadaşlarımızın bizden 50 metre ileride kamp kurduklarını gördük. Buna nasıl sevindiğimizi anlatamayız" diye konuştular.

Yaşadıkları maceranın ardından Ali Kara, Ahmet Altıntaş, Kava İnal ve Halis Çeven ile buluşan İsrailli Noked David, Ravina David, Magnus Yeçhiel ve Gvırtsman Miçhael, Ağrı Dağı'nda zirve yaptı. 5 bin 137 metrede zirve yapan dağcılar, burada Türk ve İsrail bayrağı açtı.

Kültürlerinin Türklerle ortak özellikler taşıdığını belirten İsrailli dağcılar, "Türkiye'ye turlar düzenlemek isteyen 40 grubumuz var. Bizler öncü grup olarak buraya geldik. Ağrı Dağı'nı iyi tanıyıp İsrail'e gittiğimizde gruplarımıza buranın cazibesini anlatarak Türkiye'yi yakından tanımalarını sağlayacağız. Ağrı Dağı zirvesini hayal ediyorduk, bunu gerçekleştirdiğimiz için mutluyuz" diye konuştu.

İki ülke arasındaki dostluğu pekiştirmek için zirvede bayrak açtıklarını dile getiren dağcılar, erken saatlerde İsrail'e gitmek üzere Doğubeyazıt'tan ayrıldı.