HABER

Kısa dönem askerlik uzadı

Askerliğin kısalmasıyla terhisler başlarken, sınav kaldırıldığı için 6 aylık kısa dönemlerin kışlada geçen süresi 12 gün uzadı!

Kısa dönem askerlik uzadı

Uzun dönemler için askerlik süresinin 15 aydan 12 aya düşürülmesinin ardından ilk terhisler başlarken, askerliğini 6 ay kısa dönem olarak yapan askerler ise şok yaşıyor. Üniversite mezunu olan yedek subay adayları için test ve mülakatlar kaldırıldığı için bu yükümlüler artık 12 gün evde askerlik yapamayacak.

Test ve mülakatlar olduğu dönemde, yükümlüler ayın 1-2 ve 3. gününde sınavlara giriyordu. Sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından da ayın 12’sinde birliğine teslim oluyordu. Bu 12 günlük süre ise 6 ay olan kısa dönem askerlik hizmetsüresinden düşüyordu. Bu süre erken terhiste anlamına gelmese bile 12 gün evde askerlik olarak geçiyordu. Kısa dönem askerler için ayrıca 12 gün de izin hakları bulunuyordu. Yani kısa dönem yükümlüler izin kullanmama durumlarında 6 aylık sürede yaklaşık 24 gün fiili olarak askerlik yapmıyordu. Test ve mülakatların kaldırılmasıyla birlikte kısa dönem erler için askerlik hizmetleri askerlik şubelerinden sevk tarihi ile başladı.

70 bin terhis

Askerlik süresinin 15 aydan 12 aya düşürülmesinin ardından ilk terhisler başladı. Hükümetin 12 ay askerlik için “1 Ocak” tarihini açıklamasının ardından gözler, yeni düzenlemeden kaçıncı tertip,ne kadar askerin yararlanabileceğine çevrildi. Askerlerin silah altına alındıkları tarihler ve kullandıkları izin süreleri birbirlerinden farklı olduğundan, kesin sayı verilemiyor, ancak yapılan hesaplamalara göre ilk etapta bugün itibariyle 70 binin üzerinde asker terhis olacak. Gelecek yıl boyunca erken terhis olacak askerlerin toplam sayısının ise 290 bini bulması bekleniyor. (Vatan)

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 57 yorum
Askerliği gtü yemeyen bu ülkeyi terketsin. 15 ay yaptım sizde yapacaksınız. dua edinki düştü 12 aya... yapmayı yemeyen bu vatanı terketsin layık değilsiniz.
bende 18 ay yaptım aslanlar gibi
peki hemen terkediyorum..
tamam . hemen terkediyoruz.
1974 TE ADAYA GİTTİĞİMİZDE ORADAKI TURK İNSANI BİZİ GÖZ YASI SEVİNÇLERİ İLE KARŞILADI BOYNUMUZA SARILDI......İKİ YIL EVVEL TEKRAR ADAYA GİTTİĞİMDE HAVA ALANINDA BEN T.B.K DEDİĞMDE SAKİ ADANIN DÜŞMANI İLAN EDİLDİM.. BEN ONLAR İÇİN SOL KOLUMU DALAĞIMI YUZDE 60 VERDİM SAKAT KALDIM .VE ŞİMDİKİ NESLİN YAPTIĞNA BAKIN İŞTE ADALET
Zaten bu ülkede üniversite okumak çok anlamsız.Bu ülkede torpili olan yaşıyor.Üniversite mezunu insanlara yapmadıkları eziyet yok.İnsanları zorla askere alıp onları özgürlüklerinden mahrum bırakarak vatana hizmet ettirdiklerini sananlar yanılıyorsunuz.Zorunlu askerlik kaldırılmadıkça Türkiye hiç bir zaman demokratik çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşamayacak...
AHHHHH AHHHHH NERDE O ESKİ ASKERLİK 84 AY (SEKSEN DÖRT) İNSAN KANA KANA DOYA DOYA ASKERLİK YAPIYORDU.GELDİKTEN SONRADA MİLLETİNE SAHİP ÇIKIYORDU ŞİMDİ ASKERLİK KISALDI MİLLETE HAİNLİK BAŞLADI....ESKİ ile YENİ ASKERLİK ARSINDAKİ FARK
la bi git gereksiz git subaylara hizmet ettt
O KADAR YAŞLIMISIN...BEN 54 yaşındayım 20 ay yaptım.. babam 48 ay yapmış...ondan öncesi zaten 1. dünya savaşı vs..
Bedelli askerlik bekleyenler. Facebooktaki bedelli askerlik plattformunu beğenip çalısmalara destek olabilirsiniz.
terör bitti mi de askerlik kısaldı? darbe olmasın diye mi asker sayısı azaltıldı?
hala bunları tartışıyorlar arkadaş kalkmalı artık zorunlu askerlik türkiyede de dünyadaki gibi
geç geç askerlik kalktığı anda varya neyse
O değilde şu bedelliyi düşürsünler yaşını ya basalım parayı gitmeyelim ne uğraşcaz.
10 sene sonra kalkacak mecburi askerlik az daha sıkın dişiniiz.. şu kaçakları bi bitirsinler ondan sonra kalkacak.
Burada kalkıp uzun dönem yapmış olup da kısa dönemleri aşağılayanlara bir çift sözüm var. Komutandan fırça yersiniz, adam olmayı bilmezsiniz kalkar burada şereften bahsedersiniz, keşke sizin askerliği 12 aya düşürmeselerdi bazen diyorum ki cidden hak ediyorsunuz ezilmeyi, oh iyi olmuş diyenler var, bu kadar bir şey olamamışsınız işte bu hayatta zavallılar.
Askerlik kadar saçma bir şey dünyada yoktur. Özgürlüğümüzü elimizde alıp zorunlu askerlik yapılan bu ülke de hiçbir şey yolunda gitmez. Derhal askerlik kaldırılmalı. Askere kimse koşarak gitmez kimse severek dönmez. Askerlikte yaşanan rezillikleri her asker olan bilir. Kahrolsun sistem.
Kısa dönem askerlik tamamen gereksiz bir şey çünkü üniversite mezunları orada geçirecekleri zamanı işinin başında geçirse ülke için daha iyi olur. Ver 1 ay eğitim gönder savaş anında yapılacakların eğitimi ver tamamdır.
Keşke herşey askerlik gibi olsa ben 29 yasında gıttım ve 15 ay yaptım ilk başta çok koyuyor ama sonrada süper oluyor bugün çağırsalar yine giderim oradakı ortam dışarıda bulamazsın hele birde kafa dengi komutanların varsa sürersin 116.jandarmayı çok özledim Çanakkale süper bir yer
sene 13-14.08.1974.gecesi yer kıbrıs 5 parmak dağları.o zaman hepimiz turk şimdi (turk-kürt-çerkez -laz gibi gibi) hep beraber sıtımızı dayadık bir birinizi canını koruduk... şimdi akerlik kısaldı bir birimize sanki düşman olduk.. neden çünkü bir birimizin kıymetini öğrenemiyoruz.GEL KARDEŞİM GEL .hani senin ile bir karavanadan yemek yedik tayınımızı paylaştık ne oldu bize aynaya bak kendine sor
Güzel bir uygulama..profesyonel askerliğe doğru artık evlatlar 3 ay acemlikten sonra dağda 20 yıllık teröristle karşılaşmayacak bu hainler karşılarında en az onlar kadar profesyonel savaşçılar bulacaklar...gereksiz yere 15 ay askerlik ettim acemililkle birlikte 18 ay..hadi 3 ayı gerekli idi temel eğitim açısından ama 15 ayda karavana yemekle geçti askerlik hiçbirşey öğrenmedik.
2014'e girdik sen hala terörün silahla çözüleceğini mi düşünüyorsun ya. pes artık sen ve senin gibilere...
TORPİLLL ALLAHU EKBER... TORPİLLLLL ALLAHU EKBER
askerlik yaşı 25 olsun. parayı basan gitmesin bence. zorla olmaz bu işler. ben tecilliyim sporcu oldugum için ama askere gitsem ve bana komutanım yerleri falan sildirmek isterse valla komutan falan dinlemem affetmezdim ama kendi başımda yanardı bu yüzden zorunlu askerlık kalksın
Kısa dönemler fazla askerlik yapıcak diye sevinen uzun dönemler; sıkıntı yok her türlü sizden önce gidiyoruz .
12 günden ne olacak 12 ay yapan ne yapsın...
bu ülkede askerlik yapılmaz insanı yaramaz
BAZI TOSUNLAR MAKARNAYA YAN GELİP YATMAYA ALIŞMIŞLAR.BENİM O TOSUNLARA BİR SÖZÜM VAR.BAKIN 2.KÖRFEZ SAVAŞINDA IRAK IN HALİNE.IRAKLILARIN ANALARINA KIZKARDEŞLERİNE KIZ ÇOCUKLARINA TECAVÜZ EDİLDİ GÖZLERİNİN ÖNÜNDE.SONRA DÖNÜN BAKIN GAZİ MUSTAFA KEMAL E VERDİĞİ ÇANAKKALE SAVAŞINA DUMLUPINARA SAKARYAYA SONRA DÜŞÜNÜN HANGİSİ DAHA ONURLU..VE UNUTMAYIN HER TÜRK ASKER DOĞAR.ÇERKEZLERDE TÜRK GİBİDİR.YAŞADIKLARI ÜLKENİN BAYRAĞINA ASLA İHANET ETMEZLER.VE ONLARDA EN AZ TÜRKLER KADAR SAVŞÇIDIR.SAVAŞ KÖTÜ BİR ŞEYDİR AMA İNSAN NAMUSU VE ONURU İÇİN ÖLMEYİ BİLMELİDİR.BAŞKA SÖZE GEREK YOK
alakar haklısın bende biraz ağır konuştum bir daha tekrar etmem.Ama bahse konu olan VATAN VE BAYRAK olunca insan dayanamıyor.Buradan selam olsun bu VATAN UĞRUNA ŞEHİT DÜŞEN BU BAYRAĞI YERE DÜŞÜRMEYEN ŞEREFLİ ASKERLERE VE ONLARIN ŞEREFLİ AİLELERİNE EVLATLARINA.Bu sözlerimi ırk gözetmeden VATAN toprağını yurdu bilen tüm insanlar için onur duyarak onlarla öğünerek yazıyorum RABBİM hepsinin ruhunu şad etsin İNŞALLAH
Şu kopan fırtına Türk ordusudur Yârabbi! Senin uğrunda ölen ordu budur Yârabbi! Tâ ki yükselsin ezanlarla müeyyed nâmın, Gaalib et, çünkü bu son ordusudur İslâm'ın Yahya Kemal
PARALI ASKER KİM PARAYI ÇOK VERİRSE ONUN İÇİN SAVAŞIR.ÇANAKKALE DUMLUPINAR SAKARYA RUHUNU YOK ETMEYE ÇALIŞIYOR BAZILARI.IRAK IN DÜŞTÜĞÜ DURUMA BAKIP DERS ÇIKARSIN TÜM MİLLİYETÇİLİĞİ ZAYIF ZAVALLILAR
GER İ ZEKALI SIN ÖAGI OKUYAMAYANLARIN YAŞAMA HAKKI BİLE KALMADI..SEN NE DİYORSUN ÖKÜZ
BAKIN BEYLER..1910-1920 YILLARIARASINDA SURİYE VE MISIRLILAR TARAFINDAN ESİR ALINAN OSMANLI TURK ASKERLERİNİ.İLAÇLI SU HAVUZLARINA SOKUP GÖZLERİ KÖR OLDUKTAN SONRA SERBES BIRAKIYORDULAR BU BİR İNSANLIK AYIBI.ŞİMDİ BU SURİYE VE MISIRIN GELDİĞİ NOKTAYA BAKIN O İNASANLIK SUÇU İŞLEDİKLERİ OSMANLI TURK ASKERLERİNİN TORUNLARINDAM YARDIM İSTİYOR İŞTE İLAHİ ALLAHIN ADALETİ
n.diga sen 84 ay yapmıi gibi konuşuyon ya sen kaç yaşındasın 100 geçmisindir ozaman çocuklartın aferin sana çünkü yaş itibarıla teknolojiden anlıyon internette yazıda yazıyon seni gidi
kıbrıs harekatından bahsediyor,onlar şimdi 60 yaşındalar.100 yaşında değil.24 ay askerlik yaptılar.Kurtuluş savaşı yıllarıyla karıştırma.
Birinci Dünya savaşın sonunda yenik sayılan Osmanlı İmparatorluğunun Orduları dağıtılıyor(terhis ediliyor),Silahları galip devletler tarafından toplatılıyor,30 bin kişiden ibaret ordu bulundurulmasına müsaade ediliyor,Ve Koskoca Osmanlı işgal edilmeye başlanıyor.Terhis edilen askerlerin çoğu kaçıyor. Kaçmayanlarla İstiklal savaşına giriliyor......Tabbiki ogün Kaçanların bu günki torunları İstiklal savaşı diye bir şey yok diyebiliyor. Bu günki görüntü tarihi hatırlatması bakımından dikkat çekiyor.
Arkadaşım Osmanlı devleti yenildi, yenik sayılmadı. Almanya yenilince biz de yenik sayıldık sanıyorsan, yanılgı içerisindesin. Osmanlı 30 ekimde ateşkes antlaşması imzalarken Almanya 11 kasımda imzalıyor, yani biz zaten Almanya'dan önce yenilmiştik.
Yoruma negatif oy veren arkadaş, yazdığımda herhangi bir kişisel görüş yok sadece tarihsel bir gerçeği yazdım. Beğenmediğin gerçekler oluyor sanırım.
Vah vah yazık onlara.ben 15e gittim 18 ay yaptım.şerefli olan bir kaç günün hesabını yapmaz
vah vah çok uzamış yahu.ne yapsak nerelere vursak kafamızı))
ASKERLİK 6 AYDA OLSA HER TÜRK EVLADININ YAPMASI GEREKEN BİR GÖREV O ASKERLİK İNSANIN ADAM EDİYOR ADAM..
Türkiye Cumhuriyeti Halk ile Kuruldu o zamanın engel ve düşmanları şuan yokoldu Askerlik Profesyonelce yapılsın isteyen gitsin ya Giden olacaktır Askerlik neden kısa dönem veyahut Askerlik neden 12 veya 15 ay demek kı bu sure ıcerısınde sana kafayı yedırtecek ısler yaptırılıyor halkdan soyutlanıyosun Evet Gıden Atamızdı,Dedemizdi ceddimizdi ama bu 1 sene demek hayatından çalınıp cezaevine girmek gibi bişi lan bu buna derhal bi çözüm lazım..Kutsal değer ve inançlarla 21.yy'da bağdaştırılamaz bir hal almıştır artık askerlik.. Olağanüstü Hal durumunda Çağırın hepimizi askere gelelim kardeşim..
GÜNEŞ ADINDA BANA HAKARET EDEN HAYSİYETSİZ ŞEREFSİZE BİR SÖZÜM VAR.BEN HEM OKUDUM HEMDE 16 AY ASKERLİK YAPTIM.OKUYAMAYAN DİYE BİR ŞEY MİLYONDA BİR DİR ADAM OLACAKSIN HEM ÇALIŞIP HEM OKUYACAKSIN Kİ BÖYLE İNSANLIKTAN ÇIKMIŞ GİBİ KONUŞMAZSIN BEDAVACI ÖKÜZ SENSİN.12 AY A DÜŞMÜŞ ZATEN ONUDA YAPMAYAN DEFOLSUN GİTSİN BAŞKA ÜLKEDE YAŞASIN KANSIZ
12 gün dğşürme diye bişi zaten yok o sınavdan sonra izin kağıdı veriyorlardı ve izinli görünüyordun 12 gün... O izinde toplam izninden düşüyordu... Değişen bişi yok şimdi, 12 gün geç geliyordu şimdi de izin kullanmazsa 12 gün erken çıkacak...
Kısa dönem askerlerin hakkı resmen yenmektedir ve bu konu hakkında en kısa zamanda bir düzenleme yapılmalıdır.
Kalkıp da vatan millet sakarya nidaları atmayın askeriyede kısa dönemlerin geri hizmette kaldığını herkes biliyor, terörle mücadelede profesyoneller görev almalı, kalkıp 1 aylık eğitimden sonra sen o çocuğu terörle mücadeleye gönderirsen tabii şehit verirsin.
Yorum yapmanın hakaret etmek olmadığını ne zaman anlarsak bu yorumlar o zaman amacına ulaşır. Yorum, yorum yapanın konu hakkında ki kendi düşüncesidir. Yorumcu başkaları gibi düşünmek zorunda olmadığı gibi başkalarının da kendisi gibi düşünmesi beklenemez. Lütfen küfür etmeden hakaret etmeden yorum yapalım arkadaşlar....
o zaman kardeşim Türkiye Cumhuriyeti profsyonel ordu ilemi kuruldu o zaman da bu vatan insanları gidecek başka bir yer olmadıgı çok iyi biliryorlardı onun için vatanı ugruna gözünü kırpmadan ölüyodu ama şimdi ciddi ciddi askerligi kim yapıyo herkes dalgasında nerde daha rahat yaparım mantıgı o zaman insaları gibi sıkıntıya düşersek o zaman görün profesyonel mi yoksa halkın çocuklarımı en iyi asker para için yaptıgın şeyleri bırakırsın ama kutsal degelerin den vazgeçen kaç kişi var.
uzayan ya da kısalan bir şey yok. 4 aylık acemilik döneminin tamamı kışlada geçecek o kadar. peşin izinle başlama kalkmış sadece
56 gün askerlik var bizim bölük komutanı et kemikten 52 günde ayrılır 4 gün fazlamız var derdi...1 yıl çok fazla bizim bölük komutanı için osmaniye bahçeliydi kulağı çınlasın ....
bu yorumu anlayan var mı??
:) hiç bişi anlamadım
3-4 kere okdudum ama yok arkadaş anlatamamış durumu:)
HEE KARDEŞİM ÇOK DOĞRU DEMİŞSİN DE)) O OSMANİYELİ OLAN ŞU BİZİM PESKUİTÇİMİYDİ?? İŞİN ORASINA BİR AÇIKLIK GETİRSEYDİN YA OLMAZMIYDI AŞKOLSUN SANA
ZORUNLU ASKERLİK MUTLAKA KALDIRILMALIDIR.KALDIRILMASINI İSTEMEYEN KİŞİLERE YÖNELİK GÖNÜLLÜ ASKERLİK SİSTEMİ GETİRİLMELİ ONLARIN ASKERLİK YAPMA İSTEKLERİ KIRILMAMALI GÖNÜLLERİNCE ASKERLİK GÖREVİ VE HİZMETİ YAPMALARI SAĞLANMALIDIR.BÜYÜK VE GÜÇLÜ TSK NIN KURULMASI İÇİN MUTLAKA PROFESYONEL ORDUYA EN KISA ZAMANDA GEÇİLMELİDİR.GEÇİŞ İŞLEMİ BAŞLAMIŞ ANCAK ÇOK YAVAŞ İLERLEMEKTEDİR.HIZLANDIRILMALIDIR.ZORUNLU ASKERLİĞİN KALDIRILMASINI İSTEYENLERİ VATAN HAİNİ OLARAK SUÇLAMAYA ÇALIŞAN ZAVALLILAR DÜNYADAN HABERİ OLMAYAN ZAVALLILARDIR VE İSTEMEDEN BİLMEDEN TSK NIN GÜÇLENMESİNE ENGEL TEŞKİL EDENLERDİR.
Diğer Haberler