HABER

Papa’dan evsizlere plaj gezisi

Yoksullara, evsizlere özel yakınlık göstermesiyle bilinen Katolik Kilisesi lideri Papa Francesco'nun, Roma'da sokaklarda yaşayan insanlar için plaj gezileri düzenlediği ortaya çıktı.

Kevin Doyle / Phnom Penh

Papalık Sosyal Yardım Sorumlusu Başpiskopos Konrad Krajewski, evsizlere yiyecek-içecek dağıtmanın yanı sıra onlar için plaj gezintileri de düzenlediklerini söyledi.

İtalyan La Stampa gazetesine konuşan Başpikopos Krajewski, Papa'nın sağladığı imkanlarla, evsizleri 10 kişilik gruplar halinde Roma yakınlarındaki plajlara götürdüğünü anlattı.

La Stampa'daki habere göre Krajewski, kendi kullandığı minibüsle sokakta yaşayan kişileri toplayarak Roma'ya 30 kilometre mesafedeki Fregene bölgesindeki plajlara götürüyor.

Mayo-havlu gibi ihtiyaçları da karşılanan evsizler, bütün öğleden sonrayı denize girip güneşlenerek geçiriyor. Akşam saatlerinde ise bir pizzacıda yemek yendikten sonra Roma'ya dönülüyor.

'DÜNYAYI KURTARMIYORUZ AMA İTİBAR SAĞLIYORUZ'

Başpiskopos Krajewski bu girişimi, "Bugünlerde tatilde olan birçokları gibi günü bir pizzacıda yemek yiyerek bitiriyoruz. Elbette bu gibi faaliyetlerle dünyayı kurtardığımızı iddia etmiyoruz. Roma'daki evsizlerin karşılaştığı sayısız sorunu çözmüş olmuyoruz. Ama en azından onlara bir parça itibar sağlamaya çalışıyoruz. En sorunlu ve hırçın görünenleri bile sonunda biraz sakinleşmiş oluyor" diye anlatıtı.

Yaz başından bu yana bu şekilde 100 kadar evsizi denize götürdüğünü söyleyen Krajewski, "Örneğin dün iki Arnavut, bir Afgan, bir Ukraynalı, bir Gürcü, bir Hindistanlı ve üç İtalyan evsizle plaja gittik.

Yolda radyo dinleyip şarkılar söyledik. Böyle güç durumda olan kardeşlerimiz için bunlar hafızada yer eden anlar" dedi.

Sık sık yoksulların, muhtaç durumdakilerin dışlanmaması mesajı veren Papa Francesco daha önce de Vatikan'da evsizler için duş ve berber hizmetleri başlatmıştı. Papa ayrıca evsizler ve fakirler için Vatikan'da müze gezisi, konser ve film gösterimi de düzenlemişti.