HABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Gazze’den 87 Türk ve KKTC vatandaşı Mısır'a ulaştı!

Dışişleri Bakanlığı, Türk ve KKTC vatandaşlarından oluşan 87 kişilik kafilenin Refah Sınır Kapısı’ndan geçerek Mısır’a ulaştığını açıkladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Bugün (19 Kasım) vatandaşlarımızdan, KKTC vatandaşlarından ve aile yakınlarından oluşan toplam 87 kişi, Refah Sınır Kapısı’ndan geçerek Mısır’a ulaştı." ifadelerine yer verildi. Bugün Gazze Şeridi'nden Dışişleri Bakanlığı ve AFAD organizasyonu ile tahliye edilen 44 Türk vatandaşı İstanbul'a geldi.

Dışişleri Bakanlığı, 87 KKTC vatandaşı ve aile yakınlarından oluşan grubun, Refah Sınır Kapısı'nı geçerek Mısır'a ulaştığını duyurdu.

Dışişleri tarafından yapılan yazılı açıklamada, "Bugün (19 Kasım) vatandaşlarımızdan, KKTC vatandaşlarından ve aile yakınlarından oluşan toplam 87 kişi, Refah Sınır Kapısı'ndan geçerek Mısır'a ulaştı. Söz konusu grup önce Kahire'ye getirilecek. Yarın ise havayoluyla ülkemize intikal etmeleri öngörülüyor. Ayrıca, ilgili kurumlarımızla işbirliği içinde, yaklaşık 60 hasta ve 40 refakatçinin tedavi amacıyla yarın ülkemize getirilmesi planlanıyor" denildi.

44 TÜRK VATANDAŞI GAZZE ŞERİDİ'NDEN TAHLİYE EDİLDİ!

Dışişleri Bakanlığı ve AFAD organizasyonu ile Gazze Şeridi'nden tahliye edilen 44 Türk vatandaşı, saat 14.30’da tarifeli uçakla İstanbul’a geldi. İstanbul Havalimanı VİP salonunda bir süre dinlenen vatandaşlar, daha sonra AFAD yetkilileri tarafından kalacakları yerlere götürüldü. Uçakla İstanbul’a gelen Muhammed Aknol, “Erkek kardeşim ve eşi şehit oldular. Akrabalardan yaklaşık 10 kişi öldü. Durumlar orada hiç iyi değil. Her yerden bombalıyorlar. Durumlar orada çok çok kötü. Orada artık hayat bitmiş gibi oldu” dedi.

Ailesinin savaş bölgesinde kaldığını söyleyen Ahmet Saydam ise, “Yemek yoktu, su yoktu, elektrik de yoktu. Çok kötü bir durumdaydık. Ailem Türk vatandaşı değiller, orada kaldılar. Şimdi alacaklar bizi otele geçeceğiz, sonra Van’a gideceğiz. Ben doktorum, Van’da kalıyoruz" ifadelerini kullandı.

AW079898_02

Düğün yapmak için Gazze'ye gittiğini belirten Refah Saydam, “Biz 4 Ekim’de gittik, 7 Ekim’de savaş başladı. Düğünümüz 9 Ekim’de olacaktı. Allah’tan yaşıyoruz. Bir şey olmadı bize. Sabah sınır kapısına gittik. Sınır kapısından geldikten sonra Filistin kapısı rahattı kolay geçtik. 1 saat içerisinde Mısır tarafına geldik. Mısır tarafı bayağı zordu. Bayağı zorladılar. Konsolosluktan birileri gelmesine rağmen hiç yardımcı olmadılar. Türkiye bize çok yardımcı oldu. Konsolosluktan geldiler, her şeyi ayarlamışlar, hatta burada kalacak yeri ayarlamışlar sağ olsunlar. Biz orta bölgedeydik. Kuzey bölgesi çok kötü. Elektrik yok, su yok, internet yok. Gıda olarak patates, patlıcan, domates, salatalıktan başla hiçbir şey yoktu. Zar zor un bulunuyordu. Millet evde ekmek yapıyordu” diye konuştu.

10 yıl orada yaşadığını belirten Zekiye Delo, “Savaş değil yıkım. Herkes evini bıraktı, tek çanta ile çıktılar. Fakiri zengini herkesin yardıma ihtiyacı var. Biz 7 ev değiştirdik. Biz bunu sadece izliyor ve kınıyoruz. Sistemin bir şekilde değişmesi lazım. 10 yıl orada yaşadık. Savaşın 3 günü çıkmaya çalıştık, bombaladılar, geri döndük. Elektrik zaten yok, insanların un bulmaya şu an güçleri yok. Yardım ekipleri bombalardan her yere un götüremiyor. 3-4 gün daha dayanabilecek güçleri kalmadı” dedi.

AA-20231119-32964634-32964630-GAZZEDEN_TAHLIYE_EDILEN_TURK_VATANDASLARI_ISTANBULA_GETIRILDI

"HER YER CESET"

Dün Refah Sınır Kapısı'ndan geçerek Mısır'a ulaşan Türk vatandaşlarından Kerem Hüseyini, "Gazze'den ayrılırken yerlerde cesetler vardı. Bizim arkamızdaki arabayı İsrail keskin nişancıları vurmuştu. Orada da bir şehit vardı. Arabalar cesetlerin üstünden geçiyor. Gazze artık yaşanmaz bir yer oldu. Gece 5'de bombardıman başlıyor, sabah 5'e kadar sürüyor" dedi.

AA-20231119-32964634-32964631-GAZZEDEN_TAHLIYE_EDILEN_TURK_VATANDASLARI_ISTANBULA_GETIRILDI

"SINIR KAPISINI BOMBALADILAR"

Eşinin ailesini ziyaret için Gazze'ye giden ve savaş nedeniyle bölgede mahsur kalan Muhsine Almacar ise, "İstanbul'da olduğumuz için çok mutluyuz. Yaklaşık iki aydan beri oradayız. Gazze'den çıkmamıza üç gün kala zaten savaş başladı. Eşim yabancı onun ailesini ziyaret etmek için gittik. Savaşa denk geldik. Refah Sınır Kapısı'na gittik, bizi çok iyi karşıladılar. Zaten Türk bayrağını görünce çok mutlu olduk, böyle sahiplenilmek çok güzel bir şey. Her şeyi hallettiler, uçak biletlerini tahliye sürecimizi. 7'sinde savaş başladı bizim Gazze'den çıkış günümüz ayın 10'nuydu. Refah sınır kapısına ismimizi yazdırdık. Ayın 10'nda kapıya gittiğimiz zaman İsrail sınır kapısını bombaladı. O zaman nasıl kaçacağımızı bilmiyorduk, valizlerimizi orada bıraktık. Çocuğumu direkt kucakladım, hiçbir şeyimizi almadık" diye konuştu.