HABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Eugene Emmanuel Viollet-Le-Duc kimdir? Eugene Emmanuel Viollet-Le-Duc doodle oldu

Eugène Viollet-le-Duc ünlü Fransız mimar Google Eugène Viollet-le-Duc'u doodle yaptı.. Eugène Viollet-le-Duc neden doodle oldu. Eugène Viollet-le-Duc kimdir? Ayrıntılar www.mynet.com'da

Google sabah saatlerine büyük bir sürpriz ile başladı. Eugène Viollet-le-Duc ünlü Fransız mimarı doodle yaptı. Eugène Viollet-le-Duc neden doodle oldu? Eugène Viollet-le-Duc kim bu adam?

(Eugène Viollet-le-Duc) Google ünlü Fransız mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar Eugène Viollet-le-Duc'u doodle yaptı.. www.mynet.com'da tüm ayrıntılar

Eugène Viollet-le-Duc evet bu ismi daha önce duymuş muydunuz? Eugène Viollet-le-Duc bu isim artık herkes tarafından biliniyor neden mi? Eugène Viollet-le-Duc Google'da Doodle oldu da ondan. Eugène Viollet-le-Duc tarihin en önemli mimarlarından birisidir. Eugène Viollet-le-Duc Osmanlı'yı bile etkilemiştir. Eugène Viollet-le-Duc'i gelin tüm detayıyla beraber tanıyalım. Eugène Viollet-le-Duc ile ilgili tüm detaylar Mynet'te

GOOGLE DOODLELARI

EUGENE VİOLLET-LE-DUC KİMDİR?

Eugène Viollet-le-Duc Google Doodle

Eugène Viollet-le-Duc 27 Ocak 1814 tarihinde Paris'te doğmuş, tarihe adını yazdıran en önemli mimarlardan biridir.

Eugène Viollet-le-Duc mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur. Mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, Ecole des Beaux-Arts’ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle ortaçağ mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Eugène Viollet-le-Duc, Yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır. Viollet-le-Duc, Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır. Çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

Eugène Viollet-le-Duc Google Doodle

Eugène Viollet-le-Duc ​19. yüzyılın en etkin mimarlarından...

Eugène Viollet-le-Duc mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur. Mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, Ecole des Beaux-Arts'ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle ortaçağ mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır. Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır.

Çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

EUGENE VİOLLET-LE-DUC'UN HAYATI

Eugène Viollet-le-Duc mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur. Mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, Ecole des Beaux-Arts'ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle ortaçağ mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Eugène Viollet-le-Duc, Yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır. Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır.

Eugène Viollet-le-Duc, Çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

Eugène Viollet-le-Duc'un, Osmanlı İmparatorluğu’na hiç gelmemiş olduğu, Osmanlı mimarlığını da onun düşüncelerini benimseyen ve uygulayan mimarlar ve mimarlık tarihçileri yoluyla etkilediği tespit edilmiştir. Osmanlı mimarlığı 18. yüzyıldan sonra modernleşme amacıyla Avrupa’nın benimsediği üslupları takip etmiş, neo-Klasik, neo-Rönesans, neo-Gotik, neo-Barok ve Oryantalist üslupların mimari elemanlarından seçmeci bir tutumla biçimlenmiştir. 1873 Dünya Fuarında Osmanlı mimarlığının tanıtılması amacıyla hazırlanan Usul-i Mimari-i Osmani kitabı Osmanlı mimarlığının kendi kimliğine dönüşünün başlangıcıdır.

Eugène Viollet-le-Duc,’ün öğretilerini uygulayan öğrencisi Leon Parvillée Osmanlı mimarlığının kurallarını, Celal Esat Arseven de Osmanlı mimarlığının diğer

İslam ülkelerinin mimarlığından ayrılan özelliklerini belirlemişlerdir. Mimari eğitim ve uygulama alanında ‘Osmanlı’ kimliğinin ulusal bir mimarlık olarak benimsenmesinde Viollet-le-Duc’ün düşüncelerini benimsemiş olan Alexandre Vallaury ve Kemalettin Bey etkin olmuşlardır.

Pierrefonds Şatosu

Google'nin fotoğrafını koyduğu Pierrefonds Şatosu, Fransa’nın Oise departmanında, Paris’in kuzeyinde, Compiegne ve Villers-Cotterets arasında, şato ile aynı ismi taşıyan Pierrefonds ormanında yer alır.

Pierrefonds Şatosu, Orta Çağın karakteristik askeri savunma kalesi özelliklerini taşımaktadır. 19.yy.da ünlü Fransız restoratör mimar Eugène Viollet-le-Duc tarafından renovasyonu ve iç dekorasyonu yapılmıştır.

12.yy. da şatonun bulunduğu yerde bir kale yapısı mevcuttur. İki yüzyıl sonra 1392 de Kral Charles VI, kaleyi kardeşi Orleans Düküne vermiştir. 1393 ‘den 1407 deki ölümüne kadar şato, mimar Jean Le Noir tarafından onarılmıştır.

Şato, 17.yy.da Louis XIII.zamanında, Savaş Bakanı Richlieue tarafından gönderilen grupları ağırlamıştır. İki yüzyıl boyunca harabe olarak kalan şato, 19.yy.da Napoleon I.tarafından satın alınmış, 1832’nin ağustosunda ilk Belçika kralı olan Léopold de Saxe-Cobourg Gotha’nın düğününe ev sahipliği yapmıştır.

1848 yılında Fransız Kültür Bakanlığı tarafından Pierrefonds Şatosu, ulusal anıt olarak tespit edilmiştir.

Louis-Napoléon Bonaparte, 1850 yılında şatoyu ziyaret ederek imparator olarak, mimar Eugène Viollet-le-Duc ‘ten şatonun restore edilmesini istemiştir. Maliyetin yüksek oluşu ve Eugène Viollet-le-Duc ’ün 1885 de ölmesi üzerine salonların dekorasyonu bitirilememiştir.

Günümüzde pek çok filme sahne olan şato, özellikle son üç yıldır BBC kanalı tarafından çekilen Merlin dizisi ile yeniden popülerlik kazanmıştır.

Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc Osmanlı'yı da etkiledi

Osmanlı İmparatorluğu’na hiç gelmemiş olan Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc'ün Osmanlı mimarlığını da onun düşüncelerini benimseyen ve uygulayan mimarlar ve mimarlık tarihçileri yoluyla etkilediği tespit edilmiştir. Osmanlı mimarlığı 18. yüzyıldan sonra modernleşme amacıyla Avrupa’nın benimsediği üslupları takip etmiş, neo-Klasik, neo-Rönesans, neo-Gotik, neo-Barok ve Oryantalist üslupların mimari elemanlarından seçmeci bir tutumla biçimlenmiştir. 1873 Dünya Fuarında Osmanlı mimarlığının tanıtılması amacıyla hazırlanan Usul-i Mimari-i Osmani kitabı Osmanlı mimarlığının kendi kimliğine dönüşünün başlangıcıdır. Viollet-le-Duc’ün öğretilerini uygulayan öğrencisi Leon Parvillée Osmanlı mimarlığının kurallarını, Celal Esat Arseven de Osmanlı mimarlığının diğer İslam ülkelerinin mimarlığından ayrılan özelliklerini belirlemişlerdir. Mimari eğitim ve uygulama alanında ‘Osmanlı’ kimliğinin ulusal bir mimarlık olarak benimsenmesinde Viollet-le-Duc’ün düşüncelerini benimsemiş olan Alexandre Vallaury ve Kemalettin Bey etkin olmuşlardır.

Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc mimari yapıları

Mynet Youtube


En Çok Aranan Haberler